זימרינג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זימרינג (רובע)
Simmering
סמל זימרינג
סמל זימרינג
סמל זימרינג
מדינה אוסטריהאוסטריה אוסטריה
מושל Thomas Steinhart
עיר אם וינה
שטח 23.27 קמ"ר
גובה 156 מטרים
אוכלוסייה
 ‑ ברובע 97,333 (1 בינואר 2016)
קואורדינטות 48°10′N 16°27′E / 48.17°N 16.45°E / 48.17; 16.45 
https://www.wien.gv.at/bezirke/simmering/

לחצו כדי להקטין חזרה

אינרה שטאדטלאופולדשטאדטלנדשטראסהוידןמרגרטןמריהילףנויבאויוזפשטאדטאלזרגרונדפאבוריטןזימרינגמיידלינגהיצינגפנצינגרודולפסהיים-פינפהאוסאוטקרינגהרנאלסורינגדבלינגבריגיטנאופלורידסדורףדונאושטאדטליזינג
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זימרינגגרמנית: Simmering) הוא הרובע ה-11 של וינה, אוסטריה. הרובע גובל בדנובה והוכרז כרובע בשנת 1892. ברובע ישנם אתרים רבים, מוזיאונים, טירות ישנות וארבעה בתי קברות, אחד מהם הוא בית הקברות המרכזי בווינה, אחד מבתי הקברות הגדולים באירופה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הממצאים הראשונים להתיישבות בסימרינג הן משנת 1028. מבשלת בירה הוקמה במקום בשנת 1605 והמשיכה להניב הכנסות לאזור במשך יותר מ-300 שנה. זימרינג נותרה קטנה עד שנת 1860, אז נבנה בית המגורים רינבקהאוזר (Rinnböckhäuser), שהיה בזמנו השני בגודלו בווינה, והביא לצמיחה מהירה באזור.

קייזרברסדורף (שנודע קודם לכן בשם אברסדורף) היה אחד הכפרים המקוריים ברובע ושיכן בתוכו את מגוריה של שושלת אבנדורפר. קיסר האימפריה הרומית הקדושה מקסימיליאן השני צד תכופות באזור והמיר את בית המגורים לבקתת הציד נויגבאודה.

ב-1 בינואר 1892 זימרינג, קייזרברסדורף וכמה חלקים קטנים מאוד של קלדרינג, שווכאט ואלברן, שולבו בווינה כמחוז ה-11.

הממצאים הראשונים של העיירה הקטנה אלברן מקורן ב-1162. העיירה הייתה קטנה לאורך כל ההיסטוריה שלה. היה צורך להזיז אותה וליישב אותה פעמיים עקב שיטפונות מהדנובה. ב-15 באוקטובר 1938 הועברה העיירה לרובע ה-23 לשעבר של שווכאט. אבל לאחר מלחמת העולם השנייה, היא הועברה לרובע השני לאופולדשטאדט כדי שבתי הזיקוק שלה יהיו שייכים לאזור הכיבוש הסובייטי של וינה. ב-1955, באמנת המדינה האוסטרית העיירה הפכה לחלק מזימרינג.

גאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרובע שוכן בחלקה הדרומי של וינה. הוא גובל בתעלת הדנובה והדנובה במזרח ובמסילת הרכבת המזרחית במערב. מבין כל המחוזות, זימרינג הוא הרובע הנמוך ביותר מבחינת גובה.

תחבורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זימרינג הייתה תמיד צומת תחבורה חשובה לדרום ולמזרח. הרחוב הראשי של זימרינג מתוארך כדרך רומאית. בהמשך חצתה את זימרינג תעלה ויינר-נוישטאדט, באלברן ישנו נמל לדגנים, קווי רכבת רבים עוברים ברובע, וכן הכביש המהיר A4 לנמל התעופה הבינלאומי של וינה (והלאה להונגריה) מתחיל בזימרינג.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא זימרינג בוויקישיתוף