חזק יותר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חזק יותר
Stronger
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על "חזק יותר" מאת ג'ף באומן וברט וויטר
בימוי דייוויד גורדון גרין
הופק בידי ג'ייק ג'ילנהול
סקוט סילבר
טוד ליברמן
דייוויד הוברמן
תסריט ג'ון פולונו
עריכה דילן טיכנור
שחקנים ראשיים ג'ייק ג'ילנהול
טטיאנה מסלני
מירנדה ריצ'רדסון
קלנסי בראון
ג'סיקה לנדי
מוזיקה מייקל ברוק
צילום שון בוביט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Bold Films
חברה מפיצה Lionsgate Films
Roadside Attractions
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 8 בספטמבר 2017 (פסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו)
22 בספטמבר 2017 ארצות הבריתארצות הברית
משך הקרנה 119 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה ביוגרפית
תקציב 30 מיליון דולר
הכנסות 8.4 מיליון דולר
www.strongerthefilm.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חזק יותראנגלית: Stronger) הוא סרט דרמה ביוגרפית אמריקאי שהוקרן לראשונה ב-2017. הסרט מבוסס על ספר הזיכרונות של ג'ף באומן וברט וויטר הקרוי באותו שם. הסרט עוקב אחר באומן, שאיבד את שתי רגליו בפיגוע במרתון בוסטון. את באומן מגלם בסרט ג'ייק ג'ילנהול.

הסרט הוקרן לראשונה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו ב-8 בספטמבר 2017, והוא עלה לאקרנים ברחבי ארצות הברית ב-22 בספטמבר אותה שנה[1]. הסרט זכה לתשבחות המבקרים על עיבוד הסיפור ועל משחקו של ג'ילנהול, אך נחל כישלון בקופות כשהרוויח 8 מיליון דולר בלבד, לעומת תקציב של 30 מיליון דולר[2][3].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ף באומן הוא תושב בוסטון שעובד בדלפק מעדנייה של קוסטקו ומתגורר בדירה קטנה יחד עם אמו האלכוהוליסטית פאטי. ביום שבו נפתח הסרט, כשהוא בפאב המקומי, ג'ף פוגש את חברתו לשעבר ארין, שנמשכת לטוב לבו ולקסמו אבל מתוסכלת מחוסר המחויבות שלו ומצרות אופקיו. אחרי שנודע לו כי ארין רצה במרתון בוסטון כדי לגייס כספים לבית החולים שבו היא עובדת, ג'ף מבקש מכל הנוכחים בפאב לתרום, ומבטיח שיחכה לה על קו הסיום.

ביום המרתון ג'ף מפלס את דרכו לקו הסיום ומגיע אליו קצת לפני ארין. כשהיא מתקרבת למקום מתפוצצת פצצה בסמוך לג'ף. לאחר שהוא מובהל לבית החולים, נגדעות שתי רגליו עד מעל הברך. כאשר הוא שב להכרה אומר ג'ף לאחיו שהוא ראה את הטרוריסט, והוא מתאר אותו לאנשי ה-FBI. כמה ימים לאחר מכן הטרוריסט נתפס על ידי הרשויות המקומיות וג'ף מוכתר כגיבור.

ג'ף נאבק להסתגל למצבו כמו גם לפרסום ולתהילה. פאטי מתאמת מספר ראיונות וכתבים מקיפים את ג'ף לכל אורך תהליך השיקום שלו, אותו הוא עובר לצד ארין, כשמאז הפיגוע הם חזרו להיות יחד. בהמשך, ג'ף ומשפחתו מוזמנים על ידי הבוסטון ברואינס למשחק השני של הסיבוב הראשון בטורניר גביע סטנלי נגד טורונטו מייפל ליפס. הברואינס מבקשים מג'ף להניף את הדגל במהלך טקס הפתיחה של המשחק. הקהל הגדול מעורר בג'ף פלאשבקים טראומטיים מהפיגוע ולאחר טקס הנפת הדגל הוא מתמוטט. ארין מנחמת אותו ומתעקשת שידבר עם משפחתו על מצבו הנפשי השברירי ועל האופן השלילי שבו משפיעה עליו החשיפה התמידית לציבור.

פאטי מתאמת לג'ף ריאיון עם אופרה וינפרי מבלי לשאול אותו מראש, והדבר מוביל לוויכוח בינה לבין ארין שמטיחה בה כי תשומת הלב המתמדת מצד התקשורת מעצימה אצל ג'ף הפרעת דחק פוסט-טראומטית. בסוף הוויכוח מודה ג'ף כי הוא לא רוצה עוד ראיונות ופאטי המדוכדכת אומרת לג'ף כי היא רק רוצה שהעולם יראה עד כמה מדהים בנה. בהמשך נראה כי היא מאפשרת לג'ק לחזור להרגליו הגרועים, הנטייה לשתייה ולחוסר מעש, ובין השאר הוא מתחיל להחסיר פגישות פיזיותרפיה. באחד הלילות, ארין, שכבר עברה להתגורר יחד עם השניים, מוצאת את פאטי מעולפת על הספה ואת ג'ף מקיא באמבטיה. למחרת היא תוקפת את פאטי על האנוכיות והרשלנות שלה וכועסת גם על ג'ף בגלל הרחמים העצמיים שלו וסירובו לעמוד נגד אמו. היא עוזבת בסערה ונוסעת לביתה.

באותו לילה, ג'ף לא מגיע לפגישה שקבע עם ארין ובמקום הוא נשאר לשתות בפאב עם אחיו. שני לקוחות שמזהים את ג'ף שואלים אותו על הפצצה וטוענים שהם יודעים שכל העניין היה קונספירציה ממשלתית כדי לפתוח במלחמה נגד איראן, ושג'ף קיבל תשלום כדי להיראות כמו קורבן. נעלבים, ג'ף ואחיו פותחים בקטטה עם השניים, ולאחר מכן נוהגים בשכרות אל הבית. מאוחר יותר באותו לילה ארין מבשרת לג'ף שהיא בהיריון, והוא מגיב בפאניקה וטוען שהוא לא מוכן להיות אבא, וארין מוכיחה אותו על כך שהוא בורח מהבעיות שלו. היא משאירה אותו במכונית מבלי לקרב אליו את כיסא הגלגלים ונכנסת לדירה כדי לארוז את חפציה. ג'ף זוחל אל הדירה, מה שמעורר בו פלאשבק פוסט טראומטי של הפיצוץ בשלמותו.

ג'ף נפגש עם קרלוס, האדם שטיפל בו מיד לאחר הפיצוץ והציל את חייו. קרלוס מספר לו שבנו היה נחת שנהרג בעיראק, ולאחר מותו הוא ניסה להתאבד אך ניצל ונאלץ להשתתף בלוויה של בנו כשהוא על אלונקה. בנו הצעיר, שלא יכול היה לשאת עוד את מות אחיו והכאב המתמיד של אביו, התאבד. קרלוס מגלה לג'ף כי העובדה שהצליח להציל אותו עזרה לו להשלים עם מות ילדיו. ג'ף מתחיל להבין כי הרצון שבו לחיות על אף מצוקותיו הוא הדבר שמעורר באנשים השראה ומנחם אותם. הוא מפסיק לשתות ומתחיל לקחת את תהליך השיקום שלו ברצינות רבה יותר. הוא משאיר לארין הודעה קולית בה הוא מתנצל על התנהגותו ולוקח אחריות על חוסר הבגרות שלו והפחד ממחויבות. כמה ימים לאחר מכן, הוא וקרלוס מתארחים במשחק הבוסטון רד סוקס, שם הוא נפגש עם שחקן העבר של הקבוצה, פדרו מרטינז (אנ'). ג'ף זורק את הזריקה הראשונה של המשחק וארין צופה בהם מהבית ומחייכת. אחרי המשחק ניגשים אל ג'ף עשרות אנשים שמספרים לו איך ומדוע הוא השפיע עמוקות על חייהם.

בסצנת הסיום פאטי מסיעה את ג'ף לדיינר שבו הוא נפגש עם ארין לאחר שהוא נכנס למקום על רגליו התותבות, בפעם הראשונה ללא סיוע. ג'ף אומר לארין שהוא אוהב אותה והיא עונה לו "טוב"; והוא אוחז בידה ומחייך.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא חזק יותר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מייק פלמינג ג'וניור, פסטיבל הסרטים של טורונטו 2017 חושף מכה חזקה, באתר Deadline, ‏25 ביולי 2017
  2. ^ ג'ף גילס, התוצרת האמריקאית הטרייה, באתר Rotten Tomatoes, ‏28 בספטמבר 2017
  3. ^ בנג'מין לי, "חזק יותר", ביקורת - ג'ייל גילנהול ראוי לאוסקר על הדרמה של מרתון בוסטון, באתר הגרדיאן, ‏9 בספטמבר 2017