חתול קלאס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חתול קלאס
פוחלץ של חתול קלאס
ארץ מוצא סקוטלנד
מיון
משפחה חתוליים
מין חתול בר (חתול בית וחתול בר סקוטי)

חתול קלאס הוא גזע של חתול המצוי בסקוטלנד. חתול זה הוא הכלאה בין חתול בר סקוטי לבין חתול הבית. בעבר סברו שמדובר בבעל חיים אגדי, וכאשר אנשים נתקלו בו הם חשבו שמדובר במתיחה, אך דעה זו בוטלה לאחר שצייד מקצועי הרג את החתול והציג את גופתו בשנת 1984.

החתול אינו מהווה מין של חתול, אלא זן כלאיים מאותו המין. החתול קרוי על שם היישוב קלאס בסקוטלנד, בו התגלה לראשונה. היסטוריון סקוטי בשם צ'ארלס תומאס העלה את ההשערה כי עמוד אבן מגולף הנמצא בעיירה גולספי מציג חתול קלאס. הסיבה לכך היא שבגילוף האבן מופיעה דמות חתול הניצבת מעל דג והיא כנראה מייצגת חתול קלאס ששוחה בנהר ולוכד דגי סלמון[1].

חוקר מהמוזיאון הלאומי של סקוטלנד חקר שמונה גופות ופרוות של חתולי קלאס. גופה אחת של החתול כבר נמצאה באוסף של המוזיאון, ואילו גופות ופרוות נוספות סופקו לו ידי צייד ספורט. אחת מגופות החתולים נמצאה כחתול בר הלוקה במלניזם. הייתה זו הפעם הראשונה שחיית בר תועדה כלוקה במלניזם ברחבי סקוטלנד. הסיקו ששאר הגופות הן אכן תוצר הכלאה של חתול בית וחתול בר סקוטי, כאשר ברובן התכונות הדומיננטיות הן של חתול הבר ואילו רק בגופה אחת עלה כי תכונות חתול הבית הן שגברו בהכלאה.

אורכו של חתול הקלאס נע בין 61 ל-91 סנטימטרים, רגליו האחוריות חזקות, וזנבו מגיע לאורך של כ-30 סנטימטרים. משקלו נע בין 2.3 ל-6.8 קילוגרמים. חתול הקלאס הראשון שנמצא בשנת 1984 הגיע לגובה של 38 סנטימטרים עד הכתף, ואורכו היה 110 סנטימטרים. מוזיאון הזואולוגיה באוניברסיטת אברדין מציג פוחלץ של חתול הקלאס שנמצא בקרבתו בשנת 2002[2].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]