טופי והגורילה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

טופי והגורילה היא תוכנית שנוצרה על ידי ארז הימן ושאול בצר ושודרה בערוץ ביפ בשנת 2008 ומנתה כ-12 פרקים. הסדרה החלה כגרסה אינטרנטית באתר פליקס ועברה לטלוויזיה בראשית 2008. התכנית הורכבה מקטעים שבהם טופי (שחר רוזנצוויג) אישה הלבושה בלבוש מינימלי, ובובת גורילה, "מלמדים" כביכול את ילדי ישראל היסטוריה ואזרחות. התכנית הובילה לתלונות רבות מצד צופים אל חברת HOT, בין היתר בשל לבושה המינימלי של טופי. הביקורות הובילו את ביפ לשדר את התכנית בשעות מאוחרות[1]. התכנית היא בעצם פרודיה על תוכניות הילדים כאשר כל פרק עוסק בנושא אחר ממוות, דרך ארצות הברית, ועד רייטינג[2], ויש שראו בפרובוקטיביות שבה ביקורת על החברה והתקשורת הישראלית[3].

פגיעה ברגשות הנוצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2011 דייוויד דיוק, אחד הדמויות המובילות והרדיקליות בארצות הברית בעד הימין הלבן-הנוצרי בארצות הברית, החל לשדר באתר שלו וכן ביוטיוב נאומים ובהם הוא מציג קטעים פוגעניים בעיני נוצרים מתוך תוכניות של ערוץ הצחוק, המציגים שנאה לנצרות ולישו, ובראשם סצנה של צליבת שוקי הגורילה בידי טופי. הקטעים הוצגו כמביעים את הדעה הרווחת בישראל. אתרים אנטי ישראלים ואנטי יהודיים שונים החלו אף הם להציג ולצטט מתוך קטעים אלו, במסגרת מסע תעמולה המראה את השפעת היהודים על 'דרדור מוסריותה של ארצות הברית' לכיוונים אנטי נוצריים ואנטי לבנים כמו פתיחות בלתי מוגבלת להגירה, פורנוגרפיה, חופש ההפלה, ובעיקר שנאת הנצרות והנוצרים.[4] עניין זה עלה באותה תקופה (2011) גם בשלטים בהפגנות נגד ישראל, בהם משתתפים לכאורה נוצרים המתנגדים לישראל. בנאומו של לארי קרון, כומר המלווה את מסע הבחירות של שרה פיילין, הוא התייחס ליחס הישראלי המזלזל בנצרות כפי שניתן לראות מהתוכן בערוץ, וטען שפיגועי החבלה הקטלניים בירושלים הם עונש על יחסם זה של הישראלים והיהודים בעולם, וסירובם לקבל את ישו.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יעל ולצר, המודל העסקי: פרובוקציה, באתר הארץ, 17 במרץ 2008
  2. ^ לירון סיני, סוכריית טופי, באתר ynet, 29 ביולי 2008
  3. ^ רועי ארד, עיתון העיר ת"א, ביקיני וגורילה זו סאטירה?, באתר הארץ, 12 בינואר 2008
  4. ^ באתרו של דייוויד דיוק(הקישור אינו פעיל, 2.3.2020) וכך ובאתרים רבים נוספים (Israeli TV Mocks Christ Crucifixion באתר TheRightPerspective, באתר חדשות העיר סיילם: ישראל לנוצרים: ישו הוא קוף על צלב ועוד.)