טיוטה:אוליבר טרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה. שכתוב
אוליבר טרי
אוליבר טרי, פברואר 2019
אוליבר טרי, פברואר 2019
לידה ארצות הבריתארצות הברית סנטה קרוז, קליפורניה, ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-2011
עיסוק מוזיקאי, זמר-יוצר, ראפר, כותב שירים, קומיקאי, יוצר סרטים
סוגה מוזיקה אלקטרונית, היפ הופ אלטרנטיבי, רוק אלטרנטיבי, אינדי רוק, קאנטרי
חברת תקליטים אטלנטיק רקורדס, R&S Records
שיתופי פעולה בולטים מרשמלו
https://www.olivertreemusic.com/

אוליבר טרי ניקל (נולד ב-29 ביוני 1993) הוא זמר-יוצר ויוצר סרטים אמריקאי. הוא חתם על חוזקה הקלטות באטלנטיק רקורדס ב-2017 לאחר שהשיר שלו "When I'm Down" הפך לפופולרי ברחבי העולם. הוא הוציא את אלבום האולפן הבכורה שלו Ugly Is Beautiful ב-2020. הוא זכה להצלחה נוספת עם שירו "Life Goes On" בשנת 2021.

הוא הוציא את אלבום האולפן השני שלו Cowboy Tears ב-18 בפברואר 2022.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוליבר טרי ניקל נולד ב-29 ביוני 1993, בסנטה קרוז, קליפורניה, שם גם גדל. הוא אמר שהוא לקח "שיעורי פסנתר בגיל שלוש, והחל לכתוב שירים בשנה שלאחר מכן, והיה אלבום שנכתב עד גיל שש." הוא שר וניגן בגיטרה בלהקת סקא בשם Irony, שהייתה הניסיון הראשון שלו בהופעה. בתיכון, טרי התעניין בהיפ הופ ובמוזיקה אלקטרונית, הפך ל-DJ והקליט עם להקת הראפ Mindfuck. תחת השם הבדוי Kryph, Tree הפיק דאבסטפ לפרק זמן קצר והופיע בפסטיבלים כמו Wobbleland 2011 בסן פרנסיסקו. הוא ביצע מופעי פתיחה למופעים כמו טיילר, הבורא, נירו ופרנק אושן, והוציא מוזיקה תחת השם הבדוי שלו, Tree.

בגיל 17, טרי כבר הציג מצגות להופעות כמו Skrillex ו-Zeds Dead, והחל להוציא את המוזיקה שלו תחת שמו האמצעי, Tree.

בגיל 18, הוא נרשם לחברת התקליטים R&S Records הלונדוני והוציא את ה-EP הראשון שלו, Demons. ה-EP זכה להכרה מסוימת לאחר שסולן רדיוהד, תום יורק, אישר את הקאבר שלו לשיר שלהם "Karma Police".

טרי למד עסקים באוניברסיטת סן פרנסיסקו במשך שנתיים וטכנולוגיית מוזיקה במכון קליפורניה לאמנויות.[דרוש מקור]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוליבר השיק את קריירת הקלטות הסולו שלו בתור "Tree" בשנת 2010. בתחילה הוא הוציא את המוזיקה שלו בעצמו אך חתם עם R&S Records בשנת 2011. בסופו של דבר הוא מצא את עצמו בהפסקה כשחזר לבית הספר, למד טכנולוגיית מוזיקה במכון קליפורניה אומנויות.

בנובמבר 2016, הוא חזר למוזיקה עם הופעת הבכורה שלו בטלוויזיה, והופיע עם Getter on Last Call עם קרסון דאלי.

זמן קצר לאחר יציאתו של "When I'm Down", חתם טרי באטלנטיק רקורדס, וחודש לאחר מכן סיים את לימודיו במכון קליפורניה לאמנויות.

טרי מרבה לכתוב, לשחק ולביים מערכונים בסרטוני וידאו קומיים, ועבד עם חברות כמו Fuck Jerry.

בפברואר 2018, טרי הוציא את EP הבכורה שלו בלייבל הגדול, Alien Boy, יחד עם הקליפ הכפול של טרי. "All That x Alien Boy". כתב וביים את הופעת הבכורה, אשר לקחה יותר מתשעה חודשים ליצור. הוא בילה חמישה חודשים בתרגול של קפיצה של משאית מפלצת בסגנון חופשי ב-Perris Auto Speedway וביצע את כל הפעלולים שלו בקליפ.

אוליבר טרי ניגן בפסטיבלים גדולים כמו לולהפלוזה ו-Outside Lands Music and Arts Festival, והופיע כאורח מיוחד ב-Coachella Valley Music and Arts Festival ו-EDC, בעיקר ב-Coachella, שם נבחר לאחר מכן ב-LA Weekly של "הטובים ביותר ( ו-Weirdest) Fashion at Coachella" בשנת 2017.

הוא היה שחקן המשנה בסיבוב ההופעות האחרון של לואי הילד (2017) ושל סיבוב ההופעות Skizzy Mars Are You OK? בשנת 2018, והיה אמור להצטרף לליל דיקי ול-DJ Mustard בסיבוב ההופעות של Life Lessons בסתיו 2018 לפני ביטולו. טרי הופיע בצפון אמריקה ובאירופה עם הובו ג'ונסון ב-2018.

ב-7 בדצמבר 2018, טרי הוציא את הקליפ השני שלו, "Hurt", סינגל מתוך אלבום הבכורה שלו, Ugly Is Beautiful. הוא נסע לאוקראינה כדי לצלם את הסרטון, אותו כתב וביים יחד עם ברנדן ווהן, במאי קליפים מתפתח. בשבוע הראשון הגיע הקליפ של "Hurt" למיליון צפיות בזמן כשהשיר זכה להשמעה משמעותית ברדיו. ב-11 באפריל 2019, טרי הוציא את הקליפ השלישי שלו, "Fuck", כאשר הסינגל יצא באותו יום.

הקליפ והסינגל הרביעי שלו, "Miracle Man", יצא ב-7 ביוני 2019, כשהסרטון הגיע ל-1.3 מיליון צפיות ביום הראשון לשחרור. ב-12 ביוני, הוא הודיע כי יערוך את סיבוב ההופעות האחרון שלו.

טרי הוציא את ה-EP השני שלו, Do You Feel Me? ב-2 באוגוסט 2019, ה-EP זכה לביקורות חיוביות.

טרי מעד לאחר שקפץ מהבמה בגובה של כ-6 רגל (1.8 מטר) בפסטיבל Coachella בשנת 2019. זה גרם לשפתייו, פיו ואפו לדמם באחד מפסטיבלי המוזיקה הגדולים במדינה.

ב-6 בדצמבר 2019, טרי הוציא את "Cash Machine", סינגל מלווה בקליפ. יחד עם הסינגל, טרי הכריז על אלבום הבכורה שלו, Ugly Is Beautiful, עם תאריך יציאה ראשוני של 27 במרץ 2020. אולם ב-25 במרץ 2020, טרי פרסם הודעה לעמוד הטוויטר שלו, שקבע כי עקב מגפת הקורונה, האלבום לא יצא בזמן. עם זאת, ב-19 במאי, תאריך היציאה הרשמי של האלבום נחשף כ-12 ביוני.

ב-16 במאי 2020, טרי קבע את שיא הגינס לקורקינט הגדול בעולם, עליו העלה מאוחר יותר סרטון שלו רוכב בקורקינט ב-17 ביולי 2020.

ב-26 במאי 2020, Tree העלה קליפ ל-"Bury Me Alive" מתוך Ugly Is Beautiful עם תקציב של 6$.

ב-8 ביוני 2020, טרי הכריז על החלטתו לדחות את Ugly Is Beautiful פעם נוספת, הפעם ל-17 ביולי. הוא הצהיר כי הסיבה לדחייה היא בגלל נושאי הגזענות והאלימות המשטרתית כלפי שחורים שהתנהלו בתקופה זו לאחר רצח ג'ורג' פלויד, הוא "לא האמין שזה הזמן המתאים" להוציא את האלבום כאשר "דברים הרבה יותר גדולים" ראויים לתשומת לב.

ב-15 ביולי 2020, טרי הודיע בראיון בטוויץ' עם אנתוני פנטנו ו-H3 Podcast כי Ugly Is Beautiful יהיה אלבומו האחרון וכי הוא יפרוש מקריירת המוזיקה שלו לאחר יציאתו. הוא ציין את הקשיים שהיו לו עם הלייבל שלו והתעשייה בקידום והוצאת האלבום כנימוק שלו. הוא החליט שהוא ימשיך לעשות סרטים לאחר מכן. ככל הנראה זה מתייחס לסוף הדמות "טורבו" שטרי גילם.

ב-17 ביולי 2020, Ugly Is Beautiful יצא. הכי בולט באלבום זה הוא השיר "1993", שכולל דמות עם נושא חייזרים בשם ליטל ריקי ZR3, שהיא, במילותיו של אוליבר, "אמן קרוב" ו"חבר לטווח ארוך". באלבום, הוא מציג את הדיג'יי האמריקאי מרשמלן שמפיק את השיר "Jerk". בראיון של Fantano, אוליבר מצהיר שליטל ריקי עזר לאוליבר להפיק שירים ואפילו עשה קצת גירוד ויניל ברצועה שלו Bury Me Alive. מעריצים רבים משערים שליטל ריקי הוא בעצם אוליבר ושהשירה שלו ב-"1993" היא פשוט קולו של אוליבר. עם זאת, מעריצים משערים שאף על פי שהדמות הראשית של אוליבר, טורבו/אוליבר טרי תיעלם, ואוליבר ימשיך להוציא מוזיקה תחת הכינוי ZR3 Little Ricky.

ב-18 ביולי 2020, כוכב היוטיוב H3h3Productions פרסם פודקאסט בכיכובו ומראיין את אוליבר. בראיון טוען אוליבר שאטלנטיק רקורדס אילצה אותו להוציא מספר סינגלים מאלבומו הבכורה Ugly Is Beautiful בניגוד לרצונו, תוך השוואה בין החוויה לפרקים שנקרעו מספר ויוצאים בנפרד. בנוסף לכך, אוליבר גם הצהיר שאטלנטיק אילצה אותו להגיע למיליון עוקבים שיוחתמו בלייבל שלהם, ולאחר מכן שינה את המספר הזה ל-2 מיליון כשהגיע למיליון עוקבים.

למרות הטענה שהוא פרש, הוא הוציא את הסינגל "Out of Ordinary" ב-4 בפברואר 2021, והכריז על מהדורת הדלוקס של Ugly Is Beautiful.

ב-28 במאי 2021, טרי העלה קליפ לשיר שלו "Life Goes On" בו הוא שר על מערכת יחסים רעילה עם מאהב שולט דו-פרצופי. טרי כתב במקור את השיר לאלבום הבכורה שלו, Ugly Is Beautiful, אבל הוא לא נכנס לרשימת הרצועות הסופית. במקום זאת, הוא כלל אותו כרצועת בונוס במהדורת הדלוקס של האלבום - Ugly Is Beautiful: Shorter, Thicker & Uglier ב-27 במאי 2020.

מאוחר יותר הוא שיתף פעולה עם להקת הרייב הרוסית Little Big והוציא את הסינגל "Turn It Up", בהשתתפות טומי קאש, מה-EP המשותף שלהם Welcome To The Internet, שיצא מאוחר יותר ב-30 בספטמבר 2021.

ב-12 בינואר 2022, טרי הוציא את הסינגל "Cowboys Don't Cry" מאלבומו השני Cowboy Tears. האלבום יצא ב-18 בפברואר 2022.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אוליבר טרי בוויקישיתוף



קטגוריה:זמרים-יוצרים אמריקאים קטגוריה:אמני אטלנטיק רקורדס קטגוריה:בוגרי אוניברסיטת המדינה בסן פרנסיסקו קטגוריה:אמריקאים שנולדו ב-1993