טיוטה:יחידת גשרים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחידת גשרים
פרטים
בסיס האם מחנה גלילות
אירועים ותאריכים
תקופת הפעילות 2022–הווה
פיקוד
יחידת אם יחידה 8200, חיל חינוך
דרגת המפקד סגן אלוף
מפקד נוכחי א'

יחידת גשרים היא יחידה מיוחדת הפועלת בשותפות ייחודית בין חיל החינוך והנוער וחטיבת תומכ"א באגף כח האדם, ויחידה 8200 באגף המודיעין. היחידה שנועדה לייצר מעורבות אקטיבית של יחידה 8200 בחברה הישראלית לסייע בצמצום פערי השוויון ויצירת שוויון הזדמנויות לצמיחה ולהתפתחות בתחומי הטכנולוגיה. היחידה פועלת נכון לשנת 2023 בכ-31 רשויות בפריפריה בישראל.[1]

הקמת היחידה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היחידה עוסקת בקידום תלמידים בכל שכבות האוכלוסייה במטרה לשפר את סיכוייהם לבחור את דרכם בעתיד במקצועות הטכנולוגיה ולהכין אותם לעולם התעסוקה המתפתח בישראל, בו יכולות טכנולוגיות ודיגיטליות יהוו כלים מרכזיים ליכולת השתכרות ומוביליות חברתית.[2]

היחידה פועלת בשותפות עם קרן רש"י, המרכז לחינוך סייבר, מערך הסייבר הלאומי, משרד החינוך, מפעל הפיס, מרכז השלטון המקומי, רשויות מקומיות בפריפריה וגורמים בתעשיית ההייטק.

התוכנית המופעלת על ידי היחידה היא חלק מהמאמץ החינוכי הרחב של הרשויות המקומיות ומשרד החינוך בפריפריה החברתית-גאוגרפית בישראל ומהווה את התוכנית הגדולה בארץ לחינוך טכנולוגי בפריפריה. מעבר לידע המוענק לתלמידים, ולמיומנויות כגון פיתוח יסודות חשיבה חישובית ופתרון בעיות, הדגש המשמעותי ביותר בתוכנית, הוא חיזוק תחושת המסוגלות והמוטיבציה אצל התלמידים. לטווח הרחוק, שואפת היחידה להגיע לתלמידים בכל רחבי הארץ.

תוכנית גשרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במסגרת היחידה, מתקיימת תוכנית גשרים המקדמת לימודים בתחום הטכנולוגיה לתלמידי חטיבת הביניים. התוכנית נועדה לייצר שוויון הזדמנויות לאוכלוסיות השונות באמצעות הקניית מיומנויות טכנולוגיות מגיל צעיר, שיסייעו בהשתלבות בתעשיות ההיי-טק והטכנולוגיה בעתיד. בראשות היחידה עומדת סגן אלוף מ8200 ו-חיל החינוך והנוער ופעילותה מבוססת על כוח הוראה של מש"קיות הו"ד מחיל החינוך והנוער בשילוב מנטורים מ-8200.

התוכנית החלה לפעול בינואר 2022 ביישובים אופקים, קריית מלאכי, טבריה, נוף הגליל ושדרות. ובמסגרתה למדו כ-2,600 תלמידים. בשנת הלימודים תשפ"ג מתעתדת התוכנית להיפרס על פני מעל ל-30 רשויוית בישראל וללמד יותר מ-18,000 תלמידים.[3]

היחידה עוסקת בפיתוח מערכת ייחודית שתלווה את השיעורים ותסייע למורים ולתלמידים לקחת חלק פעיל בלמידת התכנים.

בשונה מהכשרות אחרות של 8200, התוכנית לא מכוונת את הלומדים לגיוס ל-8200 וליחידות הטכנולוגיות. המטרה המרכזית היא הקניית מיומנויות ותחושת המסוגלות לכל התלמידים ולא רק למצטיינים.

תכני הלימודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Shift2tech[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורס היוצר היכרות עם תפקידי ההייטק הנפוצים והתנסות בכלים טכנולוגיים כדוגמת פיתוח אתרים, הצפנות, בינה מלאכותית, הגנה בסייבר ועולם הרשתות. החניכים מתנסים בצורת משחקים ופעילויות חווייתיות במגוון הרחב שיש לטכנולוגיה להציע. התוכנית שמה דגש על התנסות ועבודת צוות, וכוללת מפגשים עם תפקידים ודמויות משמעותיות מהתעשייה והצבא.

Shift2code[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורס המלמד בצורה ידידותית וחווייתית את יסודות התכנות, באמצעות פיתוח אפליקציות ומשחקים לסמארטפון.

Shift2Pro[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורס המשך לShift2code הממשיך את המסע להכרת עולם התכנות והבנת הערך המוסף בשימוש בשפת פייתון ושפות קוד טקסטואליות.

Shift2Product[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורס המלמד את התלמידים להתנסות בעולם ניהול המוצר ולעסוק בתכנון, פיתוח, השקה וניהול של מוצרים או שירותים. התלמידים נחשפים לרעיונות שעומדים מאחורי מוצרים ולתהליך אותו עובר מוצר משלב הרעיונות והיוזמה ועד פיתוח המוצר והיציאה לשוק.

מפקדי היחידה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם תחילת פיקוד סיום תמונה
א' 2022 נוכחי

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:יחידה 8200 קטגוריה:מודיעין צבאי קטגוריה:מסלולי הכשרה בצה"ל קטגוריה:ריבוד ואי שוויון קטגוריה:ישראל: חברה