טיוטה:יסמין ששון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יסמין ששון
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
ענף מדעי

קולנוע

טלוויזיה
מקום לימודים אוניברסיטת תל אביב
מוסדות

מנשר לאמנות

המכללה האקדמית ספיר

יסמין (מקס) ששון (נולדה ב-9 בפברואר 1981) היא יוצרת, חוקרת ומרצה לקולנוע וטלוויזיה. מרצה במנשר לאמנות ובבית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר. ערכה את גיליון מזרחיות קווירית של כתב העת הכיוון מזרח. כותבת ומפרסמת שירה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יסמין ששון נולדה וגדלה בחולון, כבת למשפחת עולים חדשים דוברי לאדינו מטורקיה. משפחתה ראתה בחינוך לספורט ותרבות דרך להתקדם בחברה. היא למדה בבית ספר היסודי שז"ר ובמגמת שפות בבית הספר התיכון קוגל, שם גילתה את חיבתה הרבה להוראת ולימודי שפות. שירתה בצבא כמורה חיילת.

אקדמיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחומי העניין האקדמיים של ששון עוסקים בשילוב שבין תרבות פופולרית ושינוי חברתי.

משנת 2004 היא בעלת תואר ראשון בקולנוע וטלוויזיה מבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב, משנת 2007 היא בעלת תואר שני בהצטיינות יתרה מהחוג לספרות באוניברסיטת תל אביב בהנחיית ד"ר עלינא ברנשטיין וד"ר אורלי לובין ומשנת 2010 היא בעלת תואר דוקטור מבית הספר למדעי התרבות באוניברסיטת תל אביב בהנחיית ד"ר אורלי לובין. עבודת התיזה שלה עסקה בייצוגים של אונס באופרות סבון בריטיות וישראליות ועבודת הדוקטורט עסקה ברגעים של לסביות בקולנוע ובטלוויזיה הישראלית.

ששון היא ממארגנות כנס "סקס אחר" שנערך לראשונה ב-2001. הכנס נוסד על ידי עמליה זיו ואייל גרוס, שחיפשו מקום לתת בו ביטוי למחקרים קוויריים הנעשים בארץ ובחו"ל.

ששון ראיינה אנשי מפתח בתעשיית הקולנוע במסגרת פרויקט הניו מדיה הדוקומנטרי "מאגר העדויות של הקולנוע הישראלי" שיצרו מרט פרחומובסקי ואביטל בקרמן בשנת 2005. הפרויקט מספר את סיפורו של הקולנוע הישראלי דרך מאות שעות של ראיונות מצולמים עם אנשי מפתח בתולדותיו, נתמך על ידי קרן הקולנוע הישראלי, מועצת הפיס לתרבות ולאמנות, סינמטק ירושלים - ארכיון ישראלי לסרטים וסינמטק תל אביב.

פעילות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים ששון לקחה חלק בתפקידים שונים בפסטיבל הבינלאומי לקולנוע הגאה - אוצרות מקבצי קצרים, הנחיית מפגשים ושיחות עם יוצרים ועוד. היא ריכזה אמנותית את הגלריות העירוניות בחולון והאירוע השנתי "העונה הישראלית לעיצוב". ערכה את גיליון מזרחיות קווירית של כתב העת הכיוון מזרח[1]. ששון משמשת גם כלקטורית בקרנות תמיכה לסרטים ישראלים, בהן קרן הקולנוע הישראלי וקרן גשר לקולנוע רב תרבותי.

פרסומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "להט"בים מזרחים, יהודים-אמריקאים ומשבר אקלים: כתבי עת חדשים שכדאי לבדוק". הארץ. נבדק ב-2023-08-28.


קטגוריה:ישראלים שנולדו ב-1981 קטגוריה:ישראליות שנולדו ב-1981 קטגוריה:בוגרי החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב קטגוריה:בוגרות החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב קטגוריה:חוקרי קולנוע קטגוריה:חוקרי קולנוע ישראלים קטגוריה:חולון: אישים קטגוריה:בעלי תואר דוקטור מאוניברסיטת תל אביב