טיוטה:מכון יופי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רצפת מספרה

מכון יופי הוא מוסד העוסק בטיפולים קוסמטיים לגברים ולנשים,[1] מספרות ומכוני ספא.

טיפולי יופי[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיסוי לגוף הוא טיפול יופי, בטכניקות שונות המציעות יתרונות לעור (כולל מריחת מוצרי יופי). הסרת שיער מוצעת בחלק ממכוני היופי באמצעות טיפולים כמו שעווה (אנ') והשחלה (אנ'). חלק ממכוני היופי גם מעצבים שיער.

טיפולי פנים עשויים לכלול שימוש במסכת פנים (אנ')

טיפולים אחרים בפנים ידועים כטיפולי פנים (Facial). ההשפעות הנתפסות של טיפול במסכת פנים כוללות מחייה, ריפוי או רענון. הם עשויים להניב יתרונות זמניים (בהתאם לגורמי טיפוח סביבתיים, תזונתיים ואחרים). אין ראיות אובייקטיביות לכך שישנן יתרונות ארוכי טווח לטיפולי הפנים השונים. מכוני ציפורניים (אנ') מציעים טיפולים כגון מניקור ופדיקור לציפורניים.

מניקור הוא טיפול לידיים, המשלב את הציפורניים והציפורניים ולעיתים כולל מריחת לק ציפורניים. פדיקור כולל טיפול בכפות הרגליים, שילוב ציפורני הרגליים וריכוך או הסרה של יבלות (אנ').

מכונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארצות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סלוני יופי הוכיחו את עצמם כתעשייה שאינה סובלת ממיתון בארצות הברית. אף על פי שהמכירות ירדו במיתון הגדול (אנ'), הם נשארו חזקים עם תחזית חיובית לטווח ארוך.[2] עם עלייה בהכנסה לנפש ברחבי ארצות הברית מאז 2015, מכוני היופי פורחים כשהתעשייה מגלגלת 56.2 מיליארד דולר בארצות הברית. טיפוח השיער הוא הפלח הגדול ביותר, עם 86,000 מכונים. בטיפוח העור היו הכנסות של כמעט 11 מיליארד דולר עד 2018. צמיחה זו מונעת בין השאר על ידי הגברת המודעות לחשיבות טיפוח העור בקרב נשים אמריקאיות, אך גם במיוחד עקב עלייה בשוק לגברים.[3][4] משרד העבודה האמריקאי מעריך שהתעסוקה בארצות הברית עלתה ב-20% בין השנים 2008–2014, עם גידול גדול ביותר בתעסוקה של מומחים לטיפוח העור.[5] במכוני היופי עובדים קוסמטיקאיות המתמחות בטכניקות ייפוי כלליות. דרישות הרישוי לקוסמטיקה משתנות ממדינה למדינה, ובהתאם לסוג הרצוי: קוסמטיקאית כללית, מעצבת שיער, קוסמטיקאית, מניקוריסטית, ספרית, אלקטרולוגית ועוד. [6]

ישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

48% מהנשים הישראליות מבקרות באופן קבוע אצל קוסמטיקאית, לעומת 6% בלבד מהגברים הישראלים. כשליש מהקוסמטיקאיות פועלות בתל אביב ואזור המרכז. 1.1 מיליארד שקל מגלגל ענף הקוסמטיקה והאסתטיקה בישראל מדי שנה.[7][8]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Beauty Salon | Definition of Beauty Salon by Lexico". Lexico Dictionaries | English. אורכב מ-המקור ב-3 באוקטובר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "2019 Beauty Salons Industry Statistics & Market Research Report - AnythingResearch". www.anythingresearch.com.
  3. ^ "2020 U.S. Beauty Salons Industry-Industry & Market Report". www.marketresearch.com. נבדק ב-2020-07-13.
  4. ^ "U.S. Department of Labor | USAGov". www.usa.gov (באנגלית). נבדק ב-2020-07-13.
  5. ^ "US Bureau of Labor Statistics 2008-09". אורכב מ-המקור ב-4 בדצמבר 2008. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Beauty Salons and Beauty Salon Websites, Information and Listings - SalonBuilder.com". www.salonbuilder.com. נבדק ב-2020-10-02.
  7. ^ רעות ברנע, מכון יופי: להצליח לגרום לכל לקוח להרגיש טוב עם עצמו, באתר כלכליסט, 14 במאי 2012
  8. ^ יורם גביש, ‏למה כן ולמה לא לפתוח קליניקה לקוסמטיקה, באתר גלובס, 19 בינואר 2006

קטגוריה:אופנה קטגוריה:קוסמטיקה