טיוטה:שמשון כפר קאסם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שמשון כפר קאסם
اتحاد شمشون كفر قاسم
שם מלא איתחאד שמשון כפר קאסם
כינוי שמשון כפר קאסם
תאריך ייסוד 2010
אצטדיון האצטדיון העירוני, כפר קאסם
יו"ר איהב סרסור
ליגה ליגה א' דרום

איתחאד שמשון כפר קאסםערבית: اتحاد شمشون كفر قاسم) היא קבוצת כדורגל ישראלית מהעיר כפר קאסם. נכון ל-2021 הקבוצה משחקת בליגה א' דרום.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעבר ועד היום הקבוצה העיקרית שייצגה את העיר כפר קאסם היא קבוצת מועדון ספורט כפר קאסם שהיוותה קבוצה מאוחדת של הקבוצות הפועל כפר קאסם ומכבי כפר קאסם, והיא טיפסה במעלה הליגות, וב-2019 הגיעה לראשונה לליגה הלאומית.

ב-2010 הוקמה קבוצת שמשון כפר קאסם, על ידי האחים: חמיס, לואי ועיסא ממשפחת עאמר, על מנת לטענתם לתת מסגרת לילדים, מתבגרים ואף מבוגרים מרקע חברתי קשה שעלולים להסתובב ברחוב ולהסתבך בדברים שליליים אם לא יעסקו בכדורגל. הקבוצה החלה בעונת 2010/2011 לשחק בליגה ג' מחוז שרון והיוותה במשך 6 עונות קבוצה חובבנית בליגות הנמוכות, שנתנה גם בקבוצות הנוער והילדים מסגרת ותעסוקה של אחרי הצהריים.

המצב השתנה בשנת 2016 אז נכנסה להשקיע בקבוצה משפחת סרסור, ובראשה אבי המשפחה אייהב, שהוא איש עסקים עם אמצעים כספיים גבוהים יחסית לליגות הללו, וכהכנה לעונה הבאה ביצעה הקבוצה חיזוקים מרשימים לליגה כל כך נמוכה. ההשקעה השתלמה ובסיום עונת 2016/2017 עלתה הקבוצה לליגה ב', ושובצה לעונת 2017/2018 בליגה ב' דרום א'. גם בעונה זו עשתה הקבוצה שנה טובה והצליחה לזכות באליפות הליגה ולעלות בסופה לליגה א' תחת המאמן שי מאור והבעלים החדש[1]. בשורותיה לעונות אלה גייסה הקבוצה שחקנים עם עבר בליגת העל כמו: יוסף אבו לאבן, סיראז' נסאר, שלומי ארבייטמן וסאלם אבו סיאם. בעונת 2018/2019 סיימה הקבוצה במקום התשיעי בליגה א'. בעונת 2019/2020 הליגה הוקפאה עקב התפרצות מגפת הקורונה העולמית, אולם הקבוצה לא הייתה במקום ריאלי להעפלה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ברכות: שמשון כפר קאסם עלתה לליגה א', מאת שלומי והבה, אתר דאבל פס, 24 במרץ 2018


קטגוריה:קבוצות כדורגל ערביות ישראליות קטגוריה:כפר קאסם: ספורט קטגוריה:קבוצות כדורגל שהוקמו ב-2010