יומנו של חנון: מלחמת הלהקות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יומנו של חנון: מלחמת הלהקות
Diary of a Wimpy Kid: Diper Överlöde
מידע כללי
מאת ג'ף קיני
איורים ג'ף קיני
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רומן עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
מקום הוצאה ארצות הברית
תאריך הוצאה 25 באוקטובר 2022
מספר עמודים 224
סדרה
סדרת ספרים יומנו של חנון
ספר קודם קליעה גורלית
הספר הבא ראש פתוח
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יומנו של חנון: מלחמת הלהקות הוא הספר השבעה עשר בסדרת יומנו של חנון מאת ג'ף קיני. הספר פורסם ב-25 באוקטובר 2022. הסיפור עוקב אחר גרג הפלי כשהוא מצטרף ללהקת ההבי מטאל של אחיו רודריק, "חיתול טעון".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרג מביע את מחשבותיו על תהילה, ומציין שהיא עלולה למשוך תשומת לב לא רצויה. לאחר ניסיונות כושלים להפוך את חברו הטוב ראולי למפורסם, גרג מחליט להשתמש ברצונו של אחיו רודריק שהלהקה שלו, חיתול טעון, תתפרסם כהזדמנות במקום זאת, תוך שימוש בקשר משפחתי. רודריק מאמין שהקרב השנתי של הלהקות עשוי להגביר את התהילה שלהם, בהשראת הלהקה האהובה עליו מטאליקואניה (מבוסס על מטאליקה), שזכתה בתחרות כשהם התחילו, אבל התפרקה לפני שהייתה לו הזדמנות לראות אותם מנגנים.

רודריק מנסה לגרום לחיתול טעון ללבוש תחפושות שעלולות לבסס אותם ככוכבי רוק, אבל זה נכשל. לאחר מספר צילומים שאינם מועילים, הלהקה מצטרפת לתחרות בסוכנות מכוניות מקומית, שבה מי שיכול להחזיק לפחות יד אחת על טנדר הכי הרבה זמן זוכה לשמור אותה. הלהקה מפסידה בתחרות, והם מחליטים להשתמש במדיה החברתית כדי לקדם את עצמם. לאחר שנפצעו מהקלטת סרטונים של תאונות שהופכות לוויראליות, חיתול טעון מעלים סיעור מוחות לקליפ, לפני שהבינו שהם צריכים להקליט קודם שיר כדי להיות מסוגלים ליצור אחד.

גרג עוקב אחרי הלהקה לאולפן הקלטות במרכז העיר, שם הם יכולים סוף סוף להקליט שיר לאחר מספר תקריות וסכסוכים. לאחר מכן הלהקה מקדמת את השירים שלה לתחנות רדיו מקומיות ולאנשים שהם מכירים ללא הועיל, לפני שהיא מקבלת פריצת דרך כשאחיו של הבסיסט דרו מנגן את השיר שלהם בחנות המכולת שבה הוא עובד; אחיו של דרו מפוטר מהמכולת כתוצאה מכך מכיוון שהמנהל לא אהב מוזיקת מטאל (סוג המוזיקה שחיתול טעון מנגנים). רודריק מקבל משאית גלידה ממגרש הגרוטאות.

רודריק מחליט לגרום ללהקה להופיע על גג בניין באמצע העיר, דבר שמטאליקואניה עשו פעם. לפני שהם מצליחים להתחיל להופיע, הלהקה בורחת במורד מדרגות הבניין לאחר שנבהלה כאשר תפסה את תשומת ליבה של אישה שמתגוררת בדירה מתחת לגג. יש להם התמודדות עם שוטר, שקנס אותם על חנייה באזור העמסה. לאחר כמה רעיונות שיווקיים נוספים, הלהקה מציבה מדבקות של הלוגו שלה ברחבי העיר, מושכת את תשומת ליבו של הבעלים של מועדון בשם העוף ללא ראש, שמזמין אותם לנגן במועדון.

לאחר שהכינו אביזרים, חיתול טעון שוכרים את גרג כסוכן. בליל ההופעה, גרג וסולן הלהקה ביל מתגנבים לפיצרייה סמוך כדי לגנוב לרודריק מקל תיפוף של אנימטרוני. ההופעה מסתיימת בצורה קטסטרופלית. מאוחר יותר, הם מבקרים בכנס כדי לפגוש את גיטריסט מטליקואניה וורוויק ספרינטר, שנותן להם עצות.

חיתול טעון מופיעים בבר מצווה בהצלחה לפני שנשכרים לעוד כמה הופעות ורודריק שוקל להגדיל את קהל המעריצים של הקבוצה. הם הולכים לפסטיבל ומוכרים סחורה, שם הם מופיעים בפני קהל קטן, הכולל את משפחתם של גרג ורודריק. מאוחר יותר הלהקה מבקרת את מתופף מטליקואניה, סבסטיאן סליבס, שאומר להם לעזוב את עסקי המוזיקה בגלל הסיכוי הקטן מאוד להתפרסם. מאוחר יותר הם מגלים על להקה מתחרה מצליחה יותר בשם הסרחות , מה שעורר את רודריק להקפיד יותר על ההכנות של חיתול טעון.

ביל מתאהב בעוזרת מנהלת מסעדה בשם בקי, שמביאה לקבוצה סופגניות במהלך האימון. לאחר שרודריק מכריח את ביל להיפרד ממנה, למורת רוחו של ביל, הקבוצה מקבלת מכתב הפסקה וביטול מחברת כרטיסי מסחר, שבבעלותה כרטיס בשם חיתולי טיעון. לא רוצים להסתכן במאבק משפטי יקר, החברים האחרים עוזבים את הלהקה, וביל בסופו של דבר מצטרף לסרחות. גרג, אחיו של דרו, וחברו של רודריק ווארד מחליפים אותם ומתקשים להתאמן.

ביום התחרות, רודריק מחבר את נגן המוזיקה שלו לרמקול וחיתול טעון מחקים את הביצועים שלהם, אבל נכשלים כשהם מבינים שרודריק השמיע את האודיו הלא נכון. לפתע, סבסטיאן, וורוויק, סטיוארט וויין עולים על הבמה ומתחילים להתווכח. מטאליקואניה בסופו של דבר מופיעים וזוכים בתחרות לפני איחוד מחדש, בעוד ביל מצטרף מחדש לחיתול טעון.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר זכה לביקורות חיוביות בדרך כלל. Common Sense Media העניק לספר 4 מתוך 5 כוכבים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]