יומנו של חנון 2: רודריק שולט (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רודריק שולט
Diary of a wimpy kid:Rodrick rules
מבוסס על יומנו של חנון - רודריק שולט עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי דייוויד באוורס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי בראד סימפסון, איתן סמית
תסריט ג'ף יהודה גייב סאקס
שחקנים ראשיים זקרי גורדון
יומנו של חנון
אלף האמפריס
ג'ף קיני
ג'ניפר קלמנט
מישל הריסון
בנג'מין הולינגסוורת'
ליין מאקניל
מליסה רוקסבורג
גרייסון ראסל
פייטון ליסט
רייצ'ל האריס
דבון בוסטיק
קארן בראר
רוברט קפרון
קונור פילדינג
סטיב זאן
פרן קראנץ
דלילה בלה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה אדוארד שירמור עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ק נגרין עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה קנדה
חברת הפקה כוח צבע, רטפק-דיון אנטרטיינמנט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20, נטפליקס, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 במרץ 2011
משך הקרנה 100 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה, סרט לכל המשפחה, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 21 מיליון דולר
הכנסות 123,451,555 דולר
הכנסות באתר מוג'ו diaryofawimpykid2
סרט קודם יומנו של חנון עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא יומנו של חנון 3: קיץ קטלני (סרט) עריכת הנתון בוויקינתונים
סרטים בסדרה יומנו של חנון
רודריק שולט
קיץ קטלני
חופשה על גלגלים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יומנו של חנון 2: רודריק שולטאנגלית: Rodrick Rules) הוא סרט קולנוע בבימויו של דייוויד באוורס, המבוסס על ספרו של ג'ף קיני, "יומנו של חנון - רודריק שולט". הסרט יצא ב-25 במרץ 2011, בהפצת חברת פוקס המאה העשרים.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט מתרחשת כאשר גיבור "יומנו של חנון", גרג, עולה לכיתה ז'. בתקופה זו נראה כי הוא מתבגר. הוא מכיר מורה קשוח במיוחד, שנטפל אליו. הסיבה לכך, היא שאותו מורה לימד את אחיו הגדול של גרג, רודריק, ולכן הוא משגיח עליו. כמו כן, גרג מתאהב בהולי הילז. גרג ורודריק מבצעים עסקה עם הוריהם, לפיה יתחילו להסתדר זה עם זה, ובתמורה תיתן להם אמם, סוזן, "שטרות אמא", שאותם יוכלו להמיר לשטרות דולרים אמיתיים.

כאשר משפחת הפלי הולכת לכנסייה, רודריק גורם לכך שגרג ישב על שוקולד. בכנסייה, ילדה אחת שמה לב לגרג, ומתחילה לחשוב שהוא עשה במכנסיו. גרג ורודריק מתחילים לריב, ואמם כועסת מאוד. בבית הספר, גרג צוחק עם שיראג גופטה, הילד הנמוך בבית הספר, ומעמיד פנים שהוא עוד בחופשה בחו"ל, מה שמכעיס את שיראג. כאשר ההורים של רודריק, גרג ומני, אחיו הקטן, נוסעים לחופשה, רודריק עורך מסיבה. בהתחלה הוא נועל את גרג במרתף, ובהמשך גם את ראולי ג'פרסון, חברו הטוב של גרג, שניסה לחלץ אותו מהמרתף.

בסופו של דבר רודריק נאלץ לשחרר אותם. הם חוגגים עד הבוקר. גרג ורודריק נכנסים לפאניקה כאשר הוריהם מודיעים על חזרתם. הם מנקים את הבית, ובסוף נתקלים בבעיה: מישהו כתב על דלת האמבטיה "רודריק שולט". הם מחליטים להחליף את הדלת בדלת אחרת מהמרתף, אך ללא מנעול. כאשר סוזן חוקרת אותם, רודריק אומר לגרג לא להוציא מילה, אך גרג נכנע ומספר לאימו מה קרה. כדי לא להסתבך עם רודריק, גרג אומר שהוא הסתדר ממש טוב עם אחיו הגדול, ואם הוא יגלה שגרג גילה לסוזן, הקשר שנוצר ביניהם יתנתק, וכך הוא גורם לסוזן להשאיר את כל העניין בסוד. רודריק חושב שגרג הקשיב לו, ונוצר ביניהם קשר והם מתחילים להתחבר זה לזה.

רודריק מלמד את גרג איך לחיות חיים קלים יותר. הוא וגרג מבלים אחד עם השני כמו אחים אמיתיים, ובפעם הראשונה נהנים זה לזה וחשים קרובים מאוד. רודריק נותן לגרג להעתיק את עבודתו, כדי להגישה לשיעורי בית, אך מסתבר שרודריק נכשל בעבודה זו, והמורה עולה על כך, ורושם לגרג "נכשל שוב". רודריק לוקח את גרג לקניון, ושניהם מסתבכים עם המורה לספורט של גרג. כאשר הם בורחים לביתם, אביהם מראה לשני אורחים מצגת, שבה מוצגות התמונות מהמסיבה של רודריק. אימם מודה שהיא לקחה חלק בסוד, ורודריק מבין שגרג סיפר לה את האמת. כתוצאה מכך, רודריק כועס על גרג ומרגיש נבגד. למרות שגרג מנסה לומר לו שהוא רק הגן עליו, רודריק אינו רוצה להקשיב לו. גרג ורודריק מרותקים, ובנוסף, לרודריק אסור להשתתף עם הלהקה שלו במופע הכישרונות. בסוף השבוע מבלים שניהם בדיור המוגן של סבם, ורודריק מוצא ביומן של גרג את החלק שבו גרג כתב על אהבתו להולי.

גרג בעודו בתחתונים רץ ולוקח את היומן מרודריק אשר במסדרון, רץ לשירותים וקורע את החלק בו מודה על אהבתו להולי, אך מגלה שנתקע בשירותי הנשים. לבסוף הוא בורח משם, ורודריק מספר לו שהוא צילם את החלק בו הוא רץ בתחתונים במסדרון. במופע הכישרונות, גרג שומע שלהקתו של רודריק אומרת לו שהיא עולה לנגן בלעדיו. גרג מבחין באחיו העצוב, ועל מנת לשמח אותו הוא פונה לאמם ומשכנע אותה להרשות לרודריק להופיע יחד עם להקתו. בתמורה לכך, עולה גרג להופיע במופע הקסמים עם ראולי.

חלק מהקסמים של ראולי לא מצליחים, אך הם מצליחים להעביר את המופע בשלום. בתחילת המופע של הלהקה "חיתול תאון", להקתו של רודריק, הקהל לא מתלהב, אך כשסוזן עולה לבמה ורוקדת, כולם מתחילים לרקוד. בסוף ההופעה, רודריק וגרג יוצרים קשר עין, רודריק מהנהן לגרג בתודה והשניים משלימים. רודריק מסיע את גרג לבית הספר, הם קוראים אחד לשני בשמות, ומחייכים אחד לשני, חוזרים להיות החברים הכי טובים וקרובים כמו מקודם. לבסוף, גרג מבין עד כמה הוא בר מזל שיש לו אח גדול.

הדמויות וצוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – יומנו של חנון - דמויות
שם הדמות שחקן תיאור הדמות
גרג הפלי זקרי גורדון גיבור הסרט, כותב היומן. לאורך הסרט מתחילים הוא ואחיו הגדול, רודריק, להתקרב זה לזה ולהבין עד כמה הם אוהבים וזקוקים אחד לשני
רודריק הפלי דבון בוסטיק אחיו הגדול של גרג. בתחילת הסרט נהג להציק לו ולצחוק עליו, אך במהלכו הם מתקרבים מאוד זה לזה ויוצרים קשר חם ואמיתי
סוזן הפלי רייצ'ל האריס אמו של גרג, מנסה לאורך כל הסרט שגרג ורודריק יהיו חברים, אך ללא הצלחה
פרנק הפלי סטיב זאן אביו של גרג, מנסה שגרג יעשה "פעילות גופנית" ותמיד מתבייש בבנים שלו
ראולי ג'פרסון רוברט קפרון ילדותי, חברו הטוב ביותר של גרג
הולי הילס פייטון ליסט מושא אהבתו של גרג

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2012 יצא סרט המשך ל"רודריק שולט" (יומנו של חנון 3 : קיץ קטלני) שמבוסס על הספרים "יומנו של חנון - הקש האחרון ועל "יומנו של חנון - קיץ קטלני"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]