יונתן גנדלסמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

יונתן גנדלסמןאנגלית: Jonathan Gandlsman, נולד ב-27 במרץ 1978[1]) הוא כנר יהודי יליד ברית המועצות, ישראלי לשעבר וכיום אמריקאי. גנדלסמן הוא בנו של הוויולן יורי גנדלסמן ואחיה של הכנרת נטשה שר.

גנדלסמן חי בארצות הברית משנת 1997. למד במכון קרטיס למוזיקה בפילדלפיה. בשנים 1997 עד 2001 ניגן ככנר ראשי ב"פילהרמונית ויילד ג'ינג'ר", תזמורת פורצת דרך שייסד חברו ללימודים, המנצח דייוויד גודמן. כיום הוא מנגן ברביעיית המיתרים "ברוקלין ריידר" עם ניקולאס קורדס והאחים קולין ואריק ג'ייקובסן, גם הם נגנים לשעבר ב"ויילד ג'ינג'ר".

גנדלסמן הופיע עם מוזיקאים ממסורות מוזיקה שונות, בהם הצ'לן יו-יו מה, זמרי הרוק בונו וסוזאן וגה, המנצח ג'יימס לוויין, הכנר נייג'ל קנדי ועוד, ויצר סגנון ייחודי משלו, המשלב סוגות ומסורות מוזיקה שונות. גנדלסמן הוא המנהל האמנותי של פסטיבל המוזיקה של ניו המפשייר. הוא ניגן עם תזמורות חשובות ברחבי העולם, בהן הפילהרמונית של ניו יורק והתזמורת הסימפונית של שיקגו, התזמורת הסימפונית של וינה, דויטשה אופר ברלין, מאג'ו מוזיקלה פיורנטינו בפירנצה, התזמורת הפילהרמונית הישראלית והתזמורת הסימפונית ירושלים, תחת שרביטיהם של מנצחים ידועי שם כדייוויד זינמן, זובין מהטה, יהודי מנוחין, שלמה מינץ, דניאל אורן, דוד שלון, אלדו צ'קאטו ואחרים.

משנת 2000 מנגן גנדלסמן באנסמבל "דרך המשי", המתוודע אל מסורות מוזיקליות בנתיב הסחר העתיק. עם הרכב זה הופיע ברחבי ארצות הברית, במזרח הרחוק, באזרבייג'ן, ישראל ומצרים.

בשנת 2008 הוציא אלבום ראשון בשם "פספורט" עם רביעיית ברוקלין ריידר. האלבום יצא בחברת סירקל רקורדס שהקים גנדלסמן.

פרסים ואותות הוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]