יסעור פסיפי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןיסעור פסיפי
מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: יסעוראים
משפחה: יסעוריים
סוג: יסעור אפור
מין: יסעור פסיפי
שם מדעי
Ardenna pacifica
גמלין, 1789
תחום תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יסעור פסיפי המכונה גם יסעור מחודד-זנב או יסעור הכבש (שם מדעי: Ardenna pacifica) הוא מין של עוף ים בינוני ממשפחת היסעוריים. הוא מצוי בטבע לאורך האזור האינדו-פסיפי מהאוקיינוס ההודי והאוקיינוס השקט שבין יפן, איי מריאנה הצפוניים, הוואי, ארכיפלג רבייאחיחדו, מזרח ודרום אוסטרליה ובאיי סיישל.

אורכו של יסעור זה 38 עד 47 ס"מ, מוטת כנפיו מגיעה ל-97 עד 109 ס"מ ומשקלו ל-300 עד 570 גרם בקירוב. הוא בעל 2 מופעים כשאחד בהיר ואחד כהה. המופעים הבהירים בעלי נוצות אפורות-חומות על הגב, הראש והחלק העליון של הכנפיים והבטן והחזה לבנים. למופעים הכהים יש נוצות אפורות-חומות דומות בגוון כהה לאורך כל הגוף. ליסעור מקור כהה ומחודד ורגליים ורודות בעלות קרומי שחייה והם מצויות באחורי הגוף כהתאמה לחתירה במים. כפי ששמו מרמז הוא בעל זנב מחודד.

היסעורים נודדים לאורך הים הפתוח באזורים טרופיים וסובטרופיים ומחפשים דגים, סרטנים ורכיכות צפות והם יכולים לצלול לעומק של יותר מ-66 מטרים אחריהם. היסעורים מקננים על איים מבודדים ולעיתים מגיעים אליהם בלילות כדי להימנע מטורפים. הם מקננים במחילות שהם חופרים בקרקע ומטילים לרוב ביצה ובמקרים נדירים שתיים, הבוקעות כעבור חודש בקירוב. אם היסעורים הזדווגו בזמן מוקדם בשנה ייתכן שהם יתרבו שנית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יסעור פסיפי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יסעור פסיפי באתר הרשימה האדומה של IUCN