כלה בהזמנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הקונספט של כלות בהזמנה (Mail-order bride) רווח מאז סוף המאה ה-20, כאשר נשים רבות ממדינות מתפתחות, השואפות לשפר את רמת חייהן, בוחרות לפרסם את עצמן באמצעות קטלוגים המנוהלים על ידי סוכנויות נישואין, בתקווה למצוא בעל ממדינה מפותחת. הנשים הללו הן לרוב ממדינות פחות מפותחות מבחינה כלכלית וחברתית ממדינתו של הבעל לעתיד.

מדינות הגוש המזרחי לשעבר, מדינות מזרח אירופה, מדינות אמריקה הדרומית, מדינות אמריקה הלטינית, מדינות אזור מזרח אסיה ומדינות אזור דרום מזרח אסיה הן בדרך כלל מדינות מוצא אופייניות לכלות בהזמנה. כמה ממדינות המוצא הנפוצות ביותר לכלות בהזמנה כוללות את המדינות רוסיה, אוקראינה, בלארוס, הפיליפינים, תאילנד, קולומביה, ומקסיקו. מדינות אמריקה הצפונית כמו ארצות הברית וקנדה, ומדינות מערב אירופה הן יעדים פופולריים עבור כלות בהזמנה.

ניתן לחפש באינטרנט כלות בהזמנה באמצעות קטלוגים מקוונים שונים. קטלוגים אלו מאפשרים לאנשים לדפדף בפרופילים של כלות פוטנציאליות ולבחור את זו שעימה הם הכי מעוניינים להתחתן.

תופעת הכלות בהזמנה בדואר אינה מוגבלת לנשים בלבד. יש פלח קטן יחסית של גברים שגם מפרסמים את עצמם בקטלוגים הללו ומכונים "בעלים בהזמנה".

המבקרים של הסדר הכלות בהזמנה טוענים שהסדרים מסוג זה עלולים להוביל לניצול של חלק מאותן הנשים, אשר נמצאות במצב יותר פגיע, ומנציחות את התפקידים המגדריים המסורתיים. בנוסף, יש הטוענים שתהליך הבחירה המקוון של בנות הזוג הפוטנציאליות מערער את קדושת הנישואין וכי מדובר בהחפצה של אנשים. בנוסף, יש הטוענים שדינמיקת הכוח ביחסים אלו נתפסת לעיתים קרובות כבעייתית, וכמחזקת מבנים פטריארכליים.

ערך זה הוא קצרמר בנושא תרבות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.