כנפי תחזוקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כנפי תחזוקה
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
חברת אם כנפיים אחזקות
מיקום המטה בסיס חצרים של חיל האוויר
שליטה בחברה כנפיים אחזקות
ענפי תעשייה תעופה, תחזוקה
מנכ"ל שמואל אבירם
עובדים 225
 
www.mawi.co.il

כנפי תחזוקה היא חברה המתמחה בתפעול ואחזקת מטוסי חיל האוויר שונים במגוון הדרגים המקצועיים. כנפי תחזוקה היא חברה בת (שליטה 100%) של חברת "כנפיים אחזקות". לחברה שלושה אתרים: בסיס חצרים, בסיס נבטים ובסיס רמת דוד. כאשר מטה החברה נמצא בבסיס חצרים. בנוסף לאחזקת מטוסים החברה מבצעת פרויקטים להשבחת מטוסים ומתמחה בטיפול במגוון דגמי מנועים: מנוע J-52 למטוס סקייהוק, מנוע F-124 למטוס הלביא, מנוע JT3D למטוס הבואינג 707. רוב עובדי החברה הם יוצאי צוותי קרקע של חיל האוויר.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת "כנפי תחזוקה" הוקמה בשנת 2005 בבסיס חצרים כמתן מענה תפעולי ואחזקתי למטוסי הסקייהוק (עיט) מתוצרת חברת מקדונל דאגלס (היום בואינג) של בית הספר לטיסה של חיל האוויר הישראלי. החברה מספקת אחזקה התומכת לפעילות אימונים ומבצעית, בדרגי האחזקה השונים (א', ב', ד') וכן אחזקת מנועי המטוסים.

בשנת 2008 החברה נבחרה לשמש כקבלן משנה לתעשייה האווירית לתחזוקת מטוסי תובלה כבדה בחיל האוויר, בבסיס נבטים (מטוסי קרנף ומטוסי ראם).

בשנת 2012 הוקמה חברת "תור" כמיזם משותף של אלביט מערכות והתעשייה האווירית אשר חתמה עם משרד הביטחון על חוזה לרכישה, השכרה ותחזקה של מטוסי לביא תוצרת חברת לאונרדו האיטלקית עבור בית הספר לטיסה של חיל האוויר בבסיס חצרים[1]. בשנת 2013 חברת כנפי תחזוקה התקשרה בהסכם עם התעשייה האווירית לביצוע הפרויקט כקבלן משנה[2].

בשנת 2017 התעשייה האווירית חתמה עם משרד הביטחון על החוזה החדש לתחזוקת מטוסי תובלה של חיל האוויר: שמשון, הרקולס, ראם ונחשון. חברת כנפי תחזוקה נבחרה לשמש כקבלן משנה לתעשייה האווירית בפרויקט הזה[3].

בשנת 2021 החברה זכתה במכרז להשבחה ותחזוקה של מטוסי ה– F-16 (ברק) מתוצרת חברת לוקהיד מרטין בבסיס רמת דוד של חיל האוויר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא כלכלה ובנושא תעופה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.