כרישף קוקיי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןכרישף קוקיי
כרישף קוקיי
כרישף קוקיי
מצב שימור
מצב שימור: אין מספיק נתונים
[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
מחלקה: דגי סחוס
סדרה: קוצנאים
משפחה: כרישפיים
סוג: כרישף
מין: כרישף קוקיי
שם מדעי
Echinorhinus cookei
Pietschmann, 1928
תחום תפוצה
מפת תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כרישף קוקיי (שם מדעי: Echinorhinus cookei) הוא מין דג סחוס ממשפחת הכרישפיים שבסדרת הקוצנאים וקרובו היחיד לסוג של כרישף קוצני. הוא מצוי רק במימי האוקיינוס השקט וצולל לעומק 100–650 מטרים.

זהו כריש גדול שאורכו המקסימלי הגיע ל-4 מטר ומשקלו ל-266 קילוגרם, והוא גדול יותר מקרובו הכרישף הקוצני. הכריש בעל גוף דמוי-חבית בעל חוטם ולסת גדולים וארוכים ועיניים גדולות בקצה הראש. לכריש פה רחב ובתוכו כמה שורות של שיניים דמויות סכינים, אך קטנות יחסית לפה. הסנפירים קטנים ואין לכריש סנפיר גבי חוץ משני סנפירים עליונים בקדמת זנבו. צבע הכריש חום עד אפור-כהה כשהבטן בהירה. הכריש משריץ צאצאים חיים.

הכריש מצוי סביב קרקעית הים בעומק של 100–200 מטרים סביב מדפי היבשת שבאוקיינוס השקט מחופי יפן, הפיליפינים ואוסטרליה עד לקליפורניה, איי גלאפגוס, פרו וצ'ילה ומבקר במגוון איים מבודדים. אף על פי שהוא מצוי בעומק האוקיינוס הוא מעדיף לשחות במים חמימים.

הכריש ניזון ממגוון דגי גרם כמו בקלאים, סוליתאים, ורדוניים, דגי לינגקוד ודגי להקות כמו סרדיניים, אדרוניים ומקרל. הוא יטרוף גם דגי סחוס שונים קטנים ממנו כמו כימראים, גלדניים ואפילו שש-זימים אפורים קטנים יותר (אף שמין זה גדול יותר בגודלו המרבי מהכרישף). בנוסף הוא ניזון מביצי כרישים, תמנונאים ודיונונים כגון דיונון הומבולדט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא כרישף קוקיי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כרישף קוקיי באתר הרשימה האדומה של IUCN