לארי וול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לארי וול
Larry Wall
לידה 27 בספטמבר 1954 (בן 69)
לוס אנג'לס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי בלשנות, מדעי המחשב
מקום מגורים ארצות הברית
מקום לימודים
מוסדות קרייגסליסט עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס FSF לקידום תוכנה חופשית (1998)
  • STUG Award (1997) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.wall.org
תרומות עיקריות
היוצר של התוכנית patch ביוניקס ושל שפת התכנות Perl.
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לארי וולאנגלית: Larry Wall; נולד ב-27 בספטמבר 1954) הוא תוכניתן ובלשן אמריקאי. הוא היוצר של התוכנית patch ביוניקס ושל שפת התכנות Perl.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וול הוא בעל תואר ראשון בבלשנות ובמדעי המחשב מאוניברסיטת סיאטל פסיפיק (Seattle Pacific University).

וול ואשתו הם נוצרים אוונגליסטים. בצעירותם הם תכננו לגלות שפה שאין לה כתב, להמציא לה כתב ולתרגם לשפה הזאת את התנ"ך, אך עקב בעיות בריאות וול פנה לתחום הטכנולוגיה והצטרף לנאס"א. בזמן עבודתו שם ובחברת יוניסיס (Unisys) וול יצר את הגרסה הראשונה של שפת Perl. בעקבות השכלתו הבלשנית וול תכנן את השפה כך שתהיה דומה לשפה אנושית וגם שתתאים היטב לעיבוד טקסטים על ידי שימוש נרחב בביטויים רגולריים. Perl תפסה תאוצה והפכה לאחת השפות הנפוצות לכתיבת סקריפטים בסביבת יוניקס ולניהול אתרי אינטרנט ובמהלך שנות התשעים הפכה לשפת תכנות נפוצה למטרות רבות ובמערכות הפעלה רבות, ביניהן Microsoft Windows,‏ MacOS,‏ z/OS ואחרות. וול ממשיך לשמש בתור המנהיג ("הדיקטטור הנאור") של קהילת תוכניתני Perl וכמעצב הראשי של הגרסאות העתידיות של השפה.

וול זכה מספר פעמים בתחרות הבינלאומית לקוד C מסובך (International Obfuscated C Code Contest). כמו כן הוא היה החתן הראשון של פרס התוכנה החופשית שהוענק לו בשנת 1998 על ידי המוסד לתוכנה חופשית.

וול נוהג לערבב מושגים דתיים נוצרים בעבודתו בתכנות. למשל, הפונקציה להגדרת מחלקה ב-Perl 5 נקראת bless ("ברך"). מסמכי עיצוב של Perl 6 נקראים "אפוקליפסות" ("התגלות", בעיקר בהקשר של ספר חזון יוחנן, החותם את הברית החדשה). בהרצאותיו השנתיות בכנס Perl המכונות State of the Onion[1]. וול נוהג לשרבב נושאים נוצריים: כך, בהרצאה של שנת 1997, הוא סיפר על אמונתו באלוהים ודרך זה הציג את נושא הבחירה החופשית, שלדעתו שפת Perl מאפשרת לתוכניתנים ובהרצאה של שנת 2006[2] השווה את הערכים של קהילת תוכניתני Perl לערכי משפחה מסורתיים.

בפברואר 2006 וול ביקר בישראל והרצה על Perl 5 ו-Perl 6 בכנס מפתחי קוד פתוח בנתניה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לארי וול בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "מצב הבצל" - משחק מילים אנגלי על הכינוי לנאום השנתי של נשיא ארצות הברית, State of the Union (מצב האומה)
  2. ^ The State of the Onion 10