לבבות בודדים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לבבות בודדים
Lonelyhearts
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על רומן של נתנאל וסט
בימוי וינסנט דונהיו
הופק בידי דור שארי
תסריט דור שארי
עריכה גון פור
שחקנים ראשיים מונטגומרי קליפט
רוברט ראיין
דולורס הארט
מוזיקה ג'ק אליוט
צילום גון אלטון
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 26 בדצמבר 1958
משך הקרנה 100 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לבבות בודדיםאנגלית: Lonelyhearts)[1] הוא סרט דרמה אמריקאי בשחור-לבן משנת 1958 בבימויו של טנסנט דונהיו, עם מונטגומרי קליפט, דולורס הארט, רוברט ראיין ומורין סטייפלטון בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על הרומן "גברת לבבות בודדים" של נתנאל וסט משנת 1933 ועל המחזה בשם זה הועלה בברודוויי ב-1957. על הספר הופק גם סרט בב-1933 וסרט טלוויזיה ב-1983.

זאת הופעתה הקולנועית הראשונה של מורין סטייפלטון והיא הייתה מועמדת על כך ל-פרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר ולפרס גלובוס הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר - סרט קולנוע.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדם ווייט (מונטגומרי קליפט) הוא סופר מתוסכל שמבקש להיות עיתונאי. הוא פוגש בבר את פלורנס שרייק (מירנה לוי) ופותח אתה בשיחה. פלורנס היא אשתו של העורך הראשי של עיתון ה"כרוניקל", ויליאם שרייק (רוברט ראיין).

שרייק מגיע לבר וחשדו נופל על ווייט הצעיר והיפה. חיי הנישואין שלהם מלאים בבגידות מצד שניהם. פלורנס אומרת לבעלה כי אדם מבקש עבודה בעיתון. שרייק מטיל עליו להיות עורך הטור "גברת הלבבות המודדים" בו יקבל מכתבי קוראים המפרטים את בעיותיהם וצרותיהם וישתדל לענות להם. אדם מקבל את התפקיד מחוסר ברירה.

אדם יושב בחדר עם העיתונאים נד גייטס (ג'קי קוגן) ופרנק גולדסמית' (מייק קלין) שלועגים לו על תפקידו.

לאדם יש בת זוג אוהבת בשם ג'סטי סרג'נט (דולורס הארט) שגרה עם אביה האלמן ושני אחיה. הוא אוהב אותה אבל משקר בקשר לחייו. שמו האמיתי הוא לסיטר ואביו נידון ל-25 שנות מאסר לאחר שרצח את אשתו ואת מאהבה. בעת שהוא אומר לה כי הוא נוסע לבית יתומים בו גדל עד גיל 18 לאחר שהוריו נהרגו בתאונת דרכים, הוא למעשה נוסע לבקר את אביו הכלוא. רק בסוף הוא מגלה לה את האמת. היא מופתעת ומזועזעת אך לבסוף והיא מקבלת אותו.

אדם לא מרוצה מתפקידו ומבקש לעזוב. שרייק מנסה לשכנע אותו להישאר ולהזמין לשיחה את אחד/אחת "הלבבות הבודדים". הבחירה נופלת על פיי דויל (מורין סטייפלטון). היא מגיעה אליו בחרדה ומספרת על צרותיה עם בעלה הנכה והאימפוטנט אליו היא נשואה כבר 11 שנה.

אדם משוחח איתה ומרגיע אותה, היא מתאהבת בו אך הוא דוחה אותה בעדינות. בעלה פאט דויל (פרנק מקסוול) שומע את השיחה שלה בטלפון עם אדם ומנסה להתקיף אותה אך היא מאיימת עליו בסכין. הוא מגיע למערכת העיתון ומתכונן לירות באדם, אבל אדם מרגיע אותו והוא שומט את האקדח.

אדם מתפטר מהעיתון ויוצא עם ג'סטי לדרך חדשה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
מונטגומרי קליפט אדם ווייט
רוברט ראיין ויליאם שרייק עורך עיתון
דולורס הארט ג'סטי סרג'נט חברה של אדם
מירנה לוי פלורנס שרייק
מורין סטייפלטון פיי דויל
ג'קי קוגן נד גייטס עיתונאי
מייק קלין פרנק גולדסמית' עיתונאי
פרנק מקסוול פאט דויל

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בישראל נקרא בשם "חיי שקר"