למז"ק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
למז"ק
סוג פודקאסט
תקופת הפעילות 25 ביולי 2018 – הווה (5 שנים ו־39 שבועות)
אתר הפודקאסט

למז"ק הוא פודקאסט קומי ישראלי עצמאי. על פי התיאור של הפודקאסט הוא עוסק בדברים מוזרים ו/או איזוטרים ושואל למה הם קיימים.

משתתפי ההסכת הקבועים הם שלושה אנשים בשם גל, חגי, וליבי (השמות המלאים של השלושה אינם נאמרים בפירוש בפודקאסט, מלבד לשמו של חגי (חגי גילר), שידוע גם בתור אמן קומיקס עם שם העט "חגילר").

הנושאים בהם עוסקים הפרקים של הפודקאסט הם מגוונים, אך מרבית הפרקים עוסקים באתרי אינטרנט או ספרים משונים (לעיתים קרובות הנושא קשור למיסטיקה). בין הנושאים שנידונו בפודקאסט: מאמינים ביבשת מלמוריה, תנועת הראלים, ויקיפדיה העברית, ועוד.

פורמט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ככלל, בכל פרק השלושה דנים בנושא אחד (בפרקים מוקדמים שניים, ובפרקי שנה ובפרקי יובל – שלושה או יותר) שחגי מביא, העוסק בנדבך אזוטרי, לעיתים בתרבות האינטרנט, ולעיתים בתופעות וארגונים שאינם אינטרנטיים, ודנים בו במשך בין 25 ל-35 דקות תוך התבדחויות, תיקונים של שגיאות מדעיות שמוצגות בחומרי הפרק, ופרשנויות על הנושא הספציפי שהובא ונושאים נוספים שעולים ממנו. גל משמש במנחה הפודקאסט וכפרשן וליבי משמשת בפרשנית.

בתוך כל פרק נמצאת גם 'פרסומת' הומוריסטית קצרה, שלרוב קשורה לבדיחה שהועלתה בזמן הפרק ומופיעה מיד לאחריה, אך לעיתים קרובות גם לא קשורה לפרק בצורה ישירה כלל. הפרסומת אינה ממומנת על ידי חברות אמיתיות ואינה מיועדת לפרסם אותן, ומוקלטת כמערכון קצר, ברוב הפעמים מתחת ל-30 שניות באורכו.

לעיתים בנוסף לשלושת המשתתפים הקבועים באים להתארח חבריהם של השלושה, ולרוב בפרקים המיוחדים האלו המשתתף האורח הוא זה שמביא את החומר יחד עם חגי או במקומו. האורחת הקבועה היחידה בהסכת היא נעמה וייס, חברה קרובה של המשתתפים הקבועים, אך בפרקים התארחו גם אורחים באופן חד פעמי, כמו למשל יהונתן צוריה המוכר מאתר עין הדג, ודורון פישלר המוכר בין השאר מההסכתים שלו "התשובה" ו"המובן מאליו".

קישורים חיצונים[עריכת קוד מקור | עריכה]