מאיר בריסקמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מאיר בריסקמן
לידה 1983 (בן 41 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקה קלאסית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מאיר בריסקמן (נולד בשנת 1983) הוא מוזיקאי ומנצח ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריסקמן סיים בהצטיינות את לימודי המוזיקה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, שם היה תלמידו של מאסטרו אבנר בירון. בריסקמן הוא המייסד והמנצח של האנסמבל הליטורגי יהודי - לשמוע אל הרינה, ומנצחה ומנהלה המוזיקלי של מקהלת החזנים הירושלמית. בנוסף הוא משמש כמנצח הבית בתזמורת ירושלים מזרח ומערב, שם מנצח על סולני המוזיקה המרוקאית והאלג'יראית אמיל זריהן, בנימין בוזגלו ועוד.

המאפיין הייחודי באישיותו המוזיקלית הרב-תחומית, הוא שילוב סגנונות שונים של מוזיקה בקונצרטים ובהפקות. במסגרת זו יזם את הפרויקט 'פרנק סינטרה פינת יוסלה רוזנבלט', אשר משלב את ז'אנר החזנות היהודית עם מוזיקת ג'אז. במסגרת הפרויקט יצא למסע הופעות בארצות הברית ובעולם בחודש מאי 2015.

ביציאתו למסע התפרקה באופן חלקי מקהלתו לשמוע אל הרינה, המקהלה קיימת כיום בהרכב שונה ומשתנה בהרכב המקהלה. כיום בריסקמן עובד במקהלתו בעיקר עם החזן חיים שטרן [1].

ניצח על תזמורות שונות בהן תזמורת השרון כפר שמריהו, על פרויקטים של מוזיקה לקולנוע ותזמורים שונים, ועל תזמורים שנכתבו על ידי תלמידים מצטיינים מבית הספר הישראלי לג'אז "רימון". כיום מנצח על הרכבים קאמריים וסימפוניים בארץ ובעולם. יחד עם דוד דאור, בתפקידו כמנהל מוזיקלי, חתום בריסקמן על הצלחת קונצרט חגיגי לציון מאה שנה לקהילה היהודית בסנקט פטרבורג.

קצר שבחים בפסטיבל צלילים במדבר, אליו הוזמן על ידי מנהלו המוזיקלי הד"ר מיכאל וולפה. בפסטיבל ניצח על האופרה הקאמרית "קין והבל" אשר נכתבה לכבוד המאורע על ידי המלחינה אטרי קורבנוב. בריסקמן משמש כמרצה לסולפג', הרמוניה וקונטרפונקט, ומנצח על המקהלה במכון תל אביב לחזנות.

בריסקמן משמש כמעבד מוזיקלי במגוון רחב של סגנונות, מעיבודים סימפונים לאמני רוק ישראלים (כגון ברי סחרוף, אסף אבידן, נחום היימן, נורית הירש) ועד עיבודים בתחום הליטורגיה היהודית – חזנות, מוזיקה חסידית ועוד. נוסף על כך כתב עיבודים לתזמורות ביג בנד חולון ותל אביב, ולסדרות סימפוניות להרכבים שונים בארץ ובעולם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מאיר בריסקמן בוויקישיתוף