מארק הופמן (המסור)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מארק הופמן
Mark Hoffman
קוסטאס מנדילור מגלם את מארק הופמן
קוסטאס מנדילור מגלם את מארק הופמן
סוג דמות בדיונית
הופעה ראשונה "המסור 3"
הופעה אחרונה "המסור X"
יוצרים ג'יימס ואן
לי ונל
גילום הדמות קוסטאס מנדילור
מידע
כינויים "הופמן"
סטטוס לא ידוע
גזע בן אנוש
מין זכר
מקצוע בלש משטרה, רוצח סדרתי
מומחיות בניית מלכודות מוות
חבר לשעבר בקבוצה ג'ון קרמר (מנטור; מת)
אמנדה יאנג (שוליה; מתה)
לורנס גורדון (שוליה ואויב)
אזרחות אמריקאית

הבלש סגן מארק הופמןאנגלית: Detective Lieutenant Mark Hoffman) הוא דמות בדיונית והאנטגוניסט המשני בסדרת סרטי "המסור". הוא מגולם על ידי השחקן קוסטאס מנדילור. הדמות הוצגה לראשונה כשוטר בסרט "המסור 3", ובסרטי ההמשך הפך להיות חניך ג'יגסו לצד אמנדה יאנג. הוא משמש כאנטגוניסט משני בסרט "המסור 4", וכאנטגוניסט משני בסרטים "המסור 5", "המסור 6" ו"המסור 7".

כמו המנטור ושותפו, הופמן מעצב מלכודות מוות שלניצולים נותנות להם סיבה להעריך את חייהם. לעומת זאת, בניגוד לשותפתו, חסרת הרגישות כלפי הקורבנות ובאופן כללי מציגה אישיות מאוד מונוטונית. הוא גם נהנה לגרום לקורבנותיו לסבול, ולעיתים קרובות שם את קורבנותיו במלכודות שבהן יש להרוג לפחות אחד כדי שהאחר/ים יוכלו לברוח, ולעיתים הכניס אותם למלכודות בלתי נמנעות.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

המסור 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – המסור 3

בסרט השלישי בסדרה, הופמן חוקר את המלכודת שבה מת טרוי. הופמן מקשיב לשיחה של השוטר דניאך ריג עם הבלשית אליסון קרי על יכולתו של ג'יגסו להמשיך בעבודתו. מבלי שאף אחד משים, הופמן מכניס לכיסו חלק משלשלת המלכודת, וקרי שואלת אותו מדוע נאלץ להרוס את הדלת על ידי המשטרה כדי לאבטח את זירת הפשע. הוא מדבר ברור ובאדישות עם קרי וריג, וריג טוען שזה מפריע וחשוד. כפי שמתואר בסרט "המסור 4", אמנדה יאנג והופמן, שמים את קרי במלכודת שהורגת אותה למרות שהיא עשתה כפי שהורתה לה, ואמנדה חושפת כי המלכודת הייתה מזויפת כדי שהיא תהיה בלתי נמנעת לנבדק להישאר בחיים.[1]

המסור 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – המסור 4

בסצנת הפתיחה של "המסור 4", הופמן נקרא לחדר המתים כדי לשמוע קלט שנמצאה בבטנו של ג'יגסו. מאוחר יותר, מתגלה שאירועי "המסור 3 ו"המסור 4" השתלבו והתרחשו באותו זמן, כך שהסצנה הזו התרחשה למעשה אחרי אירועי שני הסרטים הללו.[2]

לפני כן, הופמן גורם לריג לתחושה שהבלש אריק מת'יוס והוא נתפסו על ידי ג'יגסו, ושריג חייב להציל את אריק. ריג משלים סדרה של בדיקות, ומובילה אותו למאורתו של ג'יגסו ולמיקום המלכודות שהופמן ואריק נמצאים בהם. למרות האזהרות הקודמות לא לעבור דרך דלתות לא מאובטחות בהערת הופמן, ריג נכנס לחדר המלכודות לפני הזמן נגמר, וגורם למותו של אריק שככל הנראה יהרוג גם את הופמן. עם זאת, הופמן משחרר את עצמו מכבליו, מאחר שמעולם לא היה בסכנה כלשהי, ומתגלה כשותף של Jigsaw. הופמן עוזב את ריג למות ויוצא מהחדר. סצנת חדר המתים משוחזרת עם הודעה מפורטת יותר להופמן לפיה עבודתו של Jigsaw לא הסתיימה ושהופמן לא יעבור ללא מבחן.[2]

המסור 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – המסור 5

לאחר שהסוכן FBI פיטר סטרהם נכנס לחדר שבו ג'יגסו עבר ניתוח באירועי "המסור 3" ו"המסור 4", והופמן נודע לעיני ריג כשוליית ג'יגסו, ריג נכלא בתור חדר הניתוח על ידי הופמן, אך הוא מוצא דלת מסתור שמובילה למעבר. הוא הוא מוצא קלטת שמזהירה אותו שלא ימשיך הלאה בחיפוש הג'יגסו המסתורי. בעקבות התעלמות, סטרהם נחטף על ידי דמות שעוטה מסכת חזיר, וכשמתעורר, הוא מגלה שראשו נמצא בתוך קופסת זכוכית סגורה שמתמלאת אט אט במים. סטרהם מוציא מכיסו עט, ומנקב את גרונו כך שיוכל להמשיך לנשום עד שייחלצו אותו מקופסת הזכוכית. הופמן יוצא מהבית עם הבת של ג'ף, קורבט, ומודיע שהם הניצולים היחידים. לאחר מספר שניות מפנים גם את סטארם מהבית. מאוחר יותר, מתגלה שהופמן היה זה שהקים את המלכודת הבלתי נמנעת להינצלות של סת' בקסטר, שבה סת' נחצה על ידי להב המטוטלת, כנקמה על רצח אחותו של הופמן; הופמן גרם לזה להיראות כמו מלכודת ג'יגסו (ג'ון) היה עושה, ולאחר מכן ג'יגסו חטף את הופמן, וסחט אותו כדי שיהפוך לשולייתו; לאחר מכן הוא היה עוזר לג'ון למצוא קורבנות ולהקים כמה משחקים שנראו בשלושת הסרטים הראשונים.

בינתיים, שסטרהם עוקב אחר הופמן למרתף חשוך. במקום זאת, סטרהם מוצא קופסת זכוכית עם קלטת שמציינת שהוא צריך כבר לבטוח בו ושיכנס לתוך המכל אם הוא רוצה להישאר בחיים. סטרהם מתעלם וזורק את הופמן לתוך המכל, בהמשך להקלטה ג'יגסו מצהיר לסטרהם שאם לא יכנס למכל, ימות ואף ייחשב לעוזרו של הג'יגסו בניגוד למה שהוא חושב. קירות החדר מתחילים לזוז אחד לכיוון השני, הופמן נמצא בתוך מכל הזכוכית ורואה את הקירות מוחצים למוות את סטארם.[3]

המסור 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – המסור 6

בסרט השישי, הופמן לוכד מאבטח בריאות, ויליאם איסטון, שדחה את תביעתו של אדם לעזרה רפואית, מה שהוביל למותו. מאוחר יותר מתגלה שוויליאם דחה את הביטול של ג'יגסו ביחס לטיפול בסרטן שלו, וכי זהו חלק ממשחק רחב יותר בו Jigsaw רוצה שהופמן ישתף פעולה עם ג'יל. הופמן מבקר את ג'יל ואומר לה שהוא יעשה את זה לבד, ודורש את המידע שניתן לה על האנשים שצריך ללכוד במלכודות. ג'יל נותנת להופמן חמש מעטפות שג'יגסו נתן לה למשחק הבא.

סוכנת ה-FBI לינדזי פרז, שמתה באירועי הסרט הרביעי, מתגלה כחיה. היא מבינה שהופמן הוא השוליה האמיתית של ג'יגסו ולא סטרהם. העדות המרכזית היא ניתוח מעבדת שמע (שבה הופמן נוכח) של הקלטת מהמלכודת של סת' בקסטר, שמוכיחה שהיא מכילה את קולו של הופמן. הופמן תוקף את אריקסון ופרז, ושואל מי עוד יודע עליו, ופרז אומרת ש"כולם", לפני שהופמן הורג אות ואת אריקסון. לאחר מכן הוא מצית את מעבדת האודיו כדי להשמיד ראיות, ושותל את טביעות האצבע של סטראהם ברחבי החדר כדי למנוע חשד מעצמו.

תוכן מכתבה של אמנדה (כפי שניתן לראות במסור השלישי ובמסור הרביעי) מוצג בפלשבק; הופמן גילה שססיל גנב סמים בקליניקת להתמכרויות של ג'יל (התאונה שגרמה לג'יל להפיל את העובר), אך הוא לא פעל לבד. אמנדה, שעוברת באופן גלוי, לחצה על ססיל לעשות זאת, היא גרמה לג'יל בלי משים להפיל את הילד שלה ושל ג'ון שטרם נולד, גדעון. במכתב, הופמן סחט את אמנדה כדי להרוג את לין, ואמר לה שאם היא לא תעשה זאת, הוא יגלה את מעורבותה בהפלה של ג'יל לג'ון.

אחת הבקשות האחרונות של ג'ון לג'יל היא לבחון את הופמן; ג'יל נתנה להופמן 5 מעטפות, אך היא קיבלה גם מעטפה שישית עם התצלום של הופמן. בזמן שהופמן קורא את המכתב שכתב לאמנדה, לפתע, ג'יל מחשמלת את הופמן ומאבד הכרה, ג'יל קושרת אותו לכיסא ושמה על ראשו את הגרסה החדשה למלכודת הדובים ההפוכה, ולא משאירה לו מפתח כדי שינצל. הופמן מנסה להימלט בכך שהוא שובר את ידו השמאלית בעזרת המלכודת כדי שישתחרר מרצועה. הוא מנסה לפרוץ את המנעול בעזרת מברג ללא הצלחה, אך שם את ראשו דרך חלון מסורג בדלת; כאשר הזמן נגמר, המכשיר נתקע בסורגים ולא נפתח במלואו. להופמן ניצל, אך איבד המון דם.

המסור 7[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – המסור 7

בסרט השביעי, לאחר שהופמן ניצל ממלכודת הדובים ההפוכה, ג'יל נפגשת עם מאט גיבסון, בלש שמכיר את הופמן, ואומרת לו שהופמן היה מעורב ומספרת לו את כל האמת על בעלה לשעבר ושולייתו - הופמן. המשטרה מנסה לפלוש לאזור שבו נמצא הופמן, אך הוא מסתתר בשקית גופה. לאחר שנמלט משם, הוא יוצא למסע הרג בתחנת המשטרה. לאחר מכן, הוא מוצא את ג'יל וגורם לה לאיבוד הכרה; הופמן מתלבט עם לשים את המלכודת שהיא הלבישה עליו, אך הוא שם את אותה מלכודת במבחן של אמנדה. ג'יל נזכרת ברגעיה המאושרים שהיו לה עם ג'ון ונהרגת באכזריות על ידי מלכודת הדובים ההפוכה. בזמן שהופמן שורף כל ראיה אפשרית, שידור החדשות נשמע ברקע ומדווח כי ג'יל נמצאה מתה ושהופמן מבוקש כעת על ידי השלטונות. בזמן שהופמן עוזב הוא מותקף על ידי שלושה אנשים העוטים מסכות חזיר; ואחד מבין שלושתם מתגלה כד"ר לורנס גורדון, ששרד את כריתת כף רגלו על ידי צריבה של גדם באמצעות צינור קיטור חם; אוחר יותר הוא הונק בחזרה לבריאות על ידי ג'ון, שגייס אותו כשוליה סודית. לורנס לוקח את הופמן לחדר השירותים מאירועי הסרט הראשון, כבל אותו בקרסולו, וזורק את המסור הידני שבו השתמש כדי לכרות את רגלו לפני שהוא יכרות גם. לאחר מכן, לורנס מכבה את האורות, סוגר את הדלת בצמד המילים "המשחק נגמר" ומשאיר את הופמן למות.

המסור X[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – המסור X

מספר שבועות לאחר אירועי "המסור" משנת 2004, ג'ון נקלע לטיפול להוצאת הגידול שהתגלה כתרמית, הוא מצווה על הופמן להשיג מידע על מי שהונו אותו. בסצנת אמצע הכתוביות, הופמן עומד לצד ג'ון בחדר האמבטיה הרעוע, ומסייע לו במשחק עבור הנרי קסלר, מכיוון שרימה את ג'ון.

אפיון הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופמן פועל כלפי חוץ כשוטר חרוץ ואחראי. עם זאת, תחת דמות הג'יגסו, הוא הרבה יותר קר רוח ומאוד אדיש כלפי קורבנותיו. יתר על כן, לפעמים הוא מכניס את קורבנותיו למלכודות בלתי נמנעות, בניגוד לקודמו, שלא הסכים להרוג את קורבנותיו על הסף. הוא גם מראה סימנים של צורך להיות בשליטה במצבים, ולשנות אותם כדי להפוך את עצמו לשלוט אם הוא לא. כמו כן מוצג בסרט החמישי שהופמן אהב את אחותו וכעס כשהרוצח שלה שוחרר מהכלא.

עם זאת, בסרט החמישי והשישי, הראו את האורך שבו ילך הופמן כדי להגן על זהותו. כשזהותו מאוימת, הוא הופך להרבה יותר אכזרי, עם נכונות לשבור כל כלל ולהרוג כל מי שצריך; זה הוצג כאשר הוא רוצח שלושה סוכני FBI וטכנאי מעבדה (אחד בעקיפין, האחרים בדם קר) לאחר גילוי זהותו. בסרט השביעי, הופמן הורג שישה עובדי משטרה באופן אישי ועוד כמה בעקיפין על מנת להרוג את ג'יל טאק.

לפני שחרורו של הסרט השישי, השחקן קוסטאס מנדילור הצהיר על דמותו:

"הופמן קצת נקרע מלהיות גבר מטורף או להיות בחור יותר מורכב, שבא ממקום טהור כמו ג'יגסו. זו הדילמה של הדמות שלי; האם הוא להשתגע או לעקוב אחר הכללים של הבוס?".

קוסטאס גם הזכיר כי בהשוואה לג'יגסו והמוסר שלו, הקצוות הגסים של הופמן באמת מוצגים.[4]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Saw III Unrated Edition (DVD). Lions Gate Entertainment. 2007.
  2. ^ 1 2 Saw IV Unrated Director's Cut (DVD). Lions Gate Entertainment. 2008.
  3. ^ Saw V (DVD). Lions Gate Entertainment. 2009.
  4. ^ "B-D Chats With the Cast and Crew of 'Saw VI', New Traps Revealed!". Bloody-Disgusting. 2009-05-21. Retrieved 2009-11-14.