המסור 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המסור 2
Saw II
מבוסס על המסור
מאת ג'יימס ואן
ולי וואנל
בימוי דארן לי בוסמן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי גרג הופמן, אורן קאולס, מארק בורג
תסריט לי וונל, דארן לי בוסמן עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה קווין גרוואטרט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ראה טבלה
מוזיקה צ'רלי קלוסר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום David A. Armstrong עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה Twisted Pictures
חברה מפיצה Lions Gate Entertainment
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 28 באוקטובר 2005
משך הקרנה 93 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה גור, מותחן פסיכולוגי
תקציב 4 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו saw2
סרט קודם מבחינה עלילתית:
המסור X
מבחינת שנת יציאה:
המסור
סרט הבא המסור 3
סרטים בסדרה המסור (סדרת סרטים)
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המסור 2אנגלית: Saw II) הוא סרט אימה משנת 2005, השני בסדרת סרטי "המסור". הסרט מהווה המשך ישיר לסרט "המסור" שיצא שנה קודם לכן. הסרט יצא ב-28 באוקטובר בארצות הברית, בדיוק לרגל חגיגות ליל כל הקדושים.

בסוף השבוע הראשון להקרנתו בארצות הברית הסרט גרף 31.5 מיליון דולר.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

השוטר מייקל מתעורר בחדר כשעליו מסכה עם דוקרנים נעולה על צווארו, ומסרב להוציא את המפתח שבעינו, ונהרג כשהמסיכה נסגרת על ראשו. בזירת הרצח של מייקל, הבלשית אליסון קרי מקבלת הודעה מבן זוגה לשעבר, אריק מת'יוס. מת'יוס מצטרף לחקירה עם קרי, הסגן ריג וצוות הימ"מ, ומוצאים את ג'ון קרמר (ג'יגסו). ורואים צגי מחשב המראים כי שמונה אנשים נמצאים כעת ב"משחק" של ג'יגסו ולכודים בתוך חדר הדולף ממנו גז עצבים, הכולל את השורדת הראשונה של ג'יגסו, אמנדה יאנג, בנו של מת'יוס - דניאל, אקסבייר, ג'ונאס, לורה, אדיסון, אובי וגאס. לקורבנות יש שעתיים לשרוד, וכי אם לא, ימותו. ג'ון מבטיח למת'יוס שאם ימלא אחר המשחק שלו, יראה את דניאל. לפי דרישותיה של קרי, מת'יוס מסכים לבזבז זמן לצוות הטכנולוגי להגיע ולעקוב אחר אות הוידאו. במהלך שיחתם, ג'ון מגלה למת'יוס שהמניע העיקרי שלו למשחקיו היה ניסיון התאבדות לאחר אבחון במחלת הסרטן שלו, שהוביל להערכה חדשה לחיים, והמשחקים נועדו לעזור לקורבנותיו לפתח את אותה הערכה.

הקורבנות מוצאים קלטת, ומתבשר להם כי נמצא סם-נגד ברחבי הבית במהלך המשחקים, אחד נמצא בכספת שבחדר הראשון, וההקלטה מספקת רמז סודי. גאס מתעלם מהערת אזהרה ומשתמש במפתח שסופק עם הקלטת על הדלת, מה שטוען אקדח דרך עינית ההצצה שהורג אותו. ברגע שהדלת נפתחת, הם מבצעים חיפוש בבית ומוצאים מרתף, שבו אובי, עזר בחטיפת הקורבנות האחרים, ונהרג במלכודת תנור בזמן שהוא מנסה לחלץ שני תרופות נגד. בחדר אחר, המבחן של אקסבייר כוללת חפירה דרך בור מלא במזרקים כדי לשלוף מפתח לדלת פלדה תוך שתי דקות, אך במקום זאת הוא זורק את אמנדה לבור. היא משיגה את המפתח, אך אקסבייר לא מצליח לפתוח את הדלת בזמן. לאורך כל המשחק, הקבוצה דנה בקשרים ביניהם וקובעת שכל אחד מהם היה כלוא בעבר מלבד דניאל. במהלך המבחן של אביו, ג'ון חושף את השתייכותם למת'יוס, שהיה שוטר מושחת שהפליל את החשודים שלו בפשעים שונים. אקסבייר חוזר לחדר הבטוח ומוצא מספר על עורפו של גאס. לאחר שהבין שהמספרים הם השילוב לכספת, הוא הורג את ג'ונאס ומתחיל לצוד את האחרים. לורה נכנעת לגז העצבים ומתה, לאחר שמצאה את הרמז החושף את זהותו של דניאל. מתלהמת מהגילוי, אדיסון עוזבת בעצמה ומוצאת קופסת זכוכית המכילה תרופה נגד, אך זרועותיה נלכדות בפתחים המרופדים בלהבים הנסתרים. אקסבייר נכנס לחדר ומשאיר אותה למות לאחר שקרא את המספר שלה. אמנדה ודניאל מוצאים מנהרה מהחדר ראשון המובילה לחדר שירותים רעוע. לאחר שאקסבייר פינה אותם, אמנדה לועגת לו בכך שהיא רומזת שהוא לא ילמד את המספר שלו כי אף אחד לא יקרא לו אותו. אקסבייר מגיב על ידי חיתוך פיסת עור מהעורף שלו כדי לקרוא את המספר שלו ומסתער עליהם, ובכך, דניאל משסף את גרונו עם מסור ידני.

לאחר שראה את אקסבייר רודף אחרי בנו, מת'יוס תוקף את ג'ון ומאלץ אותו להוביל אותו אל הבית. הצוות הטכני עוקב אחר מקור הסרטון ובזמן שהצוות של ריג מחפש את הבית, קרי מבינה שהמשחק התרחש ימים לפני שהם לכדו את ג'ון עד שפג תוקף הטיימר למשחק של מת'יוס, וכי דניאל נמצא בתוך כספת, כבול ונושם במסכת חמצן. מת'יוס לא מודע לאירועים הללו, ונכנס לבית לבדו ועושה את דרכו לשירותים, שם הוא מוכנע על ידי דמות רעולת במסכת חזיר. הוא מתעורר כבול בקרסול לצינור ומוצא קלטת שהשאירה אמנדה, שחושפת שהיא הפכה לשוליה של ג'ון לאחר ששרדה את המלכודת הראשונה שלה ועזרה לו להקים את המבחן של מת'יוס במהלך המשחק בבית, ומצהירה כי היא תמשיך בעבודתו של ג'ון לאחר מותו. אמנדה מופיעה ואז סוגרת את הדלת בצמד המילים: "המשחק נגמר".

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן תפקיד
דוני וולברג בלש אריק מת'יוס
דיינה מייר בלשית אליסון קרי
שוני סמית' אמנדה יאנג
טובין בל ג'ון קרמר/רוצח "המסור"
עמנואל ווז'יי אדיסון
פרנקי G אקסבייר
בוורלי מיטשל לורה
גלן פלאמר ג'ונאס
ליריק בנט סגן ריג

תקציב ורווחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם תקציב קטן יחסית לסרט אימה של ארבעה מיליון דולרים, "המסור 2" הכניס ברחבי העולם 147 מיליון דולרים, מתוכם 87 מיליון בארצות הברית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]