מגן לקהילות היהודיות (עמותה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מתקיים דיון בו מוצע לאחד את הערך לא תשתוק עם ערך זה.
אם אין התנגדויות, ניתן לאחד את הערכים שבוע לאחר הצבת התבנית.
מתקיים דיון בו מוצע לאחד את הערך לא תשתוק עם ערך זה.
אם אין התנגדויות, ניתן לאחד את הערכים שבוע לאחר הצבת התבנית.
מגן לקהילות היהודיות
לוגו עמותת מגן לקהילות היהודיות
לוגו עמותת מגן לקהילות היהודיות
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה הארגון בית שמש עריכת הנתון בוויקינתונים
magen-israel.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מגן לקהילות היהודיות היא עמותה הפועלת בישראל בתחום הסיוע לנפגעי אלימות מינית פיזית ומילולית, ומניעת אלימות במשפחה ומחוצה לה. העמותה פועלת באמצעות הפצת מידע, חינוך והדרכה להורים ואנשי מקצוע, ליווי ותמיכה לנפגעי אלימות ומשפחותיהם בהתמודדות עם רשויות החוק האכיפה[1].

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2015, פרסמה אביגיל קרלינסקי, חרדית מבית ליטאי, פוסט בפרופיל הפייסבוק האישי שלה שעסק בתחושת הביטחון של נשים. בעקבות פניות רבות שהיא קיבלה מנשים מהחברה החרדית שנפגעו בתקיפות, היא החליטה לפתוח עמוד פייסבוק בשם "לא תשתוק"[2] וצרפה אליה את צביקי פליישמן ורחל גוטליב רושגולד, גם הם מהחברה החרדית. את השם לדף ולתנועה נתן שותפה של היילברון ליוזמה, יעקב מתן, משורר חרדי. עמוד הפייסבוק הזה הפך לכתובת עבור ילדים נפגעי עבירות בחברה החרדית והוביל לשיח על פגיעות, והארבעה אף הקימו יחד עמותה בשם "לא תשתוק". לאחר מספר שנות פעילות החליטה היילברון שלא לקחת חלק פעיל בניהול עמותת "לא תשתוק", שהתפרקה כעבור זמן מה.[3]

עמותת מגן לקהילות היהודיות לקחה על עצמה את האחריות לדף הפייסבוק ולהמשך הסיוע לנפגעי אלימות בחברה החרדית, ואף הוסיפה את ההאשטג "לא תשתוק" ללוגו שלה.

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

העמותה מצהירה שמטרותיה לפעול למען שורדי התעללות וניצול מיני באמצעות מערכת המשפט.

חזון העמותה הוא לפעול לטובת יצירת קהילות יהודיות בטוחות יותר בישראל וברחבי העולם, באמצעות פיתוח ויישום תוכניות ושירותים שמטרתם ליצור שקיפות ולהעמיד בראש סדר העדיפויות את רווחתם של הקורבנות. העמותה פעילה מזה שנים בקהילה החרדית בישראל, ובפעילותה מטילה אחריות על תוקפים, ושואפת לבטל את הסטיגמות הנלוות לנפגעי תקיפות מיניות[4].

פליישמן ורושגולד הצטרפו לעזור בפעילות, ופליישמן הוא חבר הועד המנהל של מגן לקהילות היהודיות. השניים נבחרו בשנת 2018 במסגרת פרויקט "40 הצעירים המבטיחים" ורושגולד נבחרה לפרויקט האקטיביסטיות של ישראל 2019, שניהם של היומון הכלכלי גלובס[5][6]. בשנת 2022 זכתה רושגולד בפרס רפפורט[3] במרץ 2021 לקחו חלק בחשיפת מעשיו של יהודה משי זהב אחרי שרבים אחרים ידעו והשתיקו את הפרשה במשך שנים[7]. השניים גם היו מעורבים בחשיפה של פרשת מלכה לייפר, מנהלת בית ספר חרדי במלבורן שהוסגרה לבסוף לשלטונות האוסטרליים. הם פעלו על מנת להוכיח שלמרות הטענות, לייפר כשירה לעמוד לדין[8].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]