מדליית קרים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מדליית קרים
Crimea Medal
קדמת העיטור (ימין) ואחוריו (שמאל)
קדמת העיטור (ימין) ואחוריו (שמאל)
פרטים
מדינה בריטניהבריטניה הממלכה המאוחדת
סוג אות מערכה
המעניק המונרך הבריטי
למען שירות במהלך מלחמת קרים
זכאות חיילי צבא הבריטי והצי המלכותי
סטטוס לא פעיל
נוסד 15 בספטמבר 1854
היררכיה
הבא המדליה הבלטית
עיטור מקביל מדליית קרים הטורקית
הקודם מדליית דרום אפריקה

מדליית קריםאנגלית: Crimea Medal) הייתה מדליית מערכה של הצבא הבריטי אשר ניתנה לכל חיילי הצבא והצי המלכותי ששירתו במהלך המערכות של מלחמת קרים.

לצד מדליית קרים הוענקו למשרתים בצבא הבריטי גם מדליית קרים הטורקית, בגרסתה הבריטית. כמו כן, מלבד לחיילים הבריטים הוענקה מדליית קרים גם לבעלות בריתה במלחמה, בהם הטורקים והצרפתים. הצרפתים אף הוסיפו אבזמים משלהם למדליה הבריטית (מעבר לאבזמים אשר אושרו על ידי הבריטים) כגון 'טרקטיר' (Traktir) ו-'מר דה אזוף' (Mer d'Azoff).

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

המדליה מורכבת מדיסק עשוי כסף בקוטר 36 מ"מ אשר תלוי בעזרת טבעת מסרט העיטור. בצידה הקדמי של המדליה מתוארת דמותו של המלכה ויקטוריה, כאשר מקיפה אותו האמרה; 'ויקטוריה רגינה' (VICTORIA REGINA). בצד האחורי של המדליה מאוירת דמותה של אלת הניצחון המכונפת כאשר היא מניחה את זר הניצחון על ראשו של לוחם. לצד הדמויות נכתב 'קרים' (CRIMEA) לציון שם המערכה.

מדליית קרים נבדלת בעיטורים הרבים בחיבור בין המדליה לסרט העיטור וסביב האבזמים המציינים את הפעולות השונות. האבזמים אשר הורכבו לאורך סרט העיטור, עוטרו בצורת עלה של עץ אלון כאשר משני הצדדים נמצאים בלוטים. קישוטיות זאת לא חזרה על עצמה במדליות שלאחר מדליית קרים וגם לא נראתה לפני כן.

אבזמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלבד הענקת המדליה למשרתים בצבא באזורי הקרבות, הוענקו בנוסף חמישה אבזמים רשמיים לציון פעולות אשר המוענק השתתף בהם. מוענק בודד היה רשאי לענוד עד ארבעה אבזמים סך הכל. אבזמים אלו היו:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מדליית קרים בוויקישיתוף