מחנה טופי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מחנה טופי
Camp Candy
לוגו הסדרה עם הדמויות
לוגו הסדרה עם הדמויות
סוגה אנימציה לילדים, קומדיה, הרפתקאות
בימוי Scott Shaw עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים ג'ון קנדי
מדבבים בעברית עמי מנדלמן
שירה גור
רן גואטה
עידו מוסרי
טל מוסרי
יעל קרוון
לימור חביב
שרון מלמד
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
קנדהקנדה קנדה
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3
מספר פרקים 39
הפקה
הפצה Worldvision Enterprises עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 22-23 דקות.
שידור
רשת שידור NBC (1989-1990)
סינדיקציה (1991-1992)
רשת שידור בישראל הערוץ הראשון
ערוץ הילדים
ערוץ ג'טיקס
תקופת שידור מקורית 9 בספטמבר 19891992
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מחנה טופיאנגלית: Camp Candy, בתרגום חופשי: מחנה קנדי) היא סדרת טלוויזיה מונפשת בשנים 1989–1992 שהופקה על ידי DIC Animation City, Saban Entertainment ו- Worldvision Enterprises, בשיתוף עם Frostbacks Productions, כאשר הקומיקאי ג'ון קנדי מספק את הקול לגרסת מונפשת שלו.[1] 13 פרקים חדשים רצו בסינדיקציה בעונת 1992, שהופצו על ידי Worldvision Enterprises, יחד עם חזרות על הפרקים הקודמים. הסדרה שודרה מאוחר יותר בערוץ הכבלים פוקס Family מ-1998 עד 2001. בישראל, הסדרה שודרה בשנת 1990 בערוץ הראשון ובערוץ הילדים ובהמשך גם בערוץ Fox Kids.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התוכנית מתרחשת במחנה קיץ בדיוני בניהולו של ג'ון קנדי. [2] עשרים ושישה פרקים של הסדרה שודרו במהלך עונות הטלוויזיה 1989 ו-1990 ברשת הטלוויזיה NBC . [3] כמעט כל הפרקים יתחילו שבהם ג'ון קנדי ינסה להראות מיומנות חיצונית לכמה ילדים, ואז הוא היה אומר שזה מזכיר לו סיפור, שבו הוא יספר על הפרק בקריינות. ג'ון (בעברית: טופי) היה מנהיג מסור של מחנה טופי (באנגלית: מחנה קנדי), מחנה קיץ שככל הנראה נבנה על ידו, והוא מנסה לגרום לילדים שונים להסתדר. חלק מהפרקים התמקדו בג'ון, כלומר נאלץ למנוע את פשיטת הרגל או הרס המחנה שלו עקב עלילותיו של רן יערן.

בעונה השלישית, קנדי הופיע גם בקטעי לייב אקשן, ודיבר על טבע ואקולוגיה. כמה דמויות שמקורן ב-SCTV שבוצעו על ידי קנדי או דמות אחרת, עשו גם הופעות אורח באותה עונה. [4]

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • טופי המדריך (ג'ון קנדי, במקור דיבב את עצמו) - הגרסה הבדיונית של השחקן שהוא הבעלים של מחנה טופי שמנהל אותה עם תוצאות קומיות.
  • האחות שוש (מדובבת על ידי ואלרי ברומפילד) - אחות המחנה במחנה טופי. מאוהבת בטופי עצמו. לבושה בדרך כלל במדי אחות, אם כי היא מחליפה למדי המחנה כשהיא יוצאת עם טופי והחניכים לטיולים.
  • דנית (מדובבת על ידי דניאל פרננדס בעונה 1, קרי סאמר בעונה 2, קנדי מילו בעונה 3) - חובבת טבע שידועה באישיותה המתוקה, ביישנית ורגישה. היא טובה מאוד בהבנה ובתקשורת עם בעלי חיים ואוהבת להיות בחוץ במדבר, לקחת את כל הטבע סביבה. היא שונאת לראות כל סביבה בסכנה או כל חיה פגועה ורוצה לעזור לכל אחד בכל מה שהיא יכולה. היא אפרו-אמריקאית ויש לה שיער שחור קשור בלחמניות תאומות.
  • שלומית (מדובבת על ידי קיארה זאני בעונה 1–2, אי.ג'יי דיילי בעונה 3) - ילדה שיש לה הנאה עצומה מקמפינג וספורט. היא מתוארת כחצופה, יוצאת דופן ואמיצה במיוחד, אף פעם לא נותנת לשום דבר להפחיד אותה. היא גם אוהבת לקחת את התפקיד כמנהיגה. עם זאת, חושי המנהיג שלה יכולים להפוך אותה לשתלטנית מדי. פעילות גופנית היא התחביב האהוב עליה ותמיד אוהבת להשתתף במרוצים, ספורט ותמיד רוצה לעשות הרבה פעילות גופנית בחייה. יש לה שיער אדום שקשור בשני צמות.
  • רונית (מדובבת על ידי ווילו ג'ונסון בעונה 1–2, גייל מתיוס בעונה 3) - ילדה אופנתית במיוחד שמגיעה ממשפחה עשירה. היא מאוד חדשה בקמפינג מכיוון שהיא הייתה רגילה לסביבה עשירה ומפונקת. כתוצאה מכך היא יכולה לדאוג יותר למראה החיצוני שלה ויכולה להיראות אנוכית, אבל במציאות היא עדיין אדם תומך וכריזמטי. אופנה היא המומחיות שלה ולעולם לא הולכת לשום מקום בלי שום דברי יופי חיוניים. יש לה שיער חום ארוך (בקומיקס השיער שלה ערמוני), כשחלק ממנו מוחזקים בקוקו של לוויתן.
  • רוני (מדובב על ידי אנדרו סיבארן בעונה 1–2, אי.ג'יי דיילי בעונה 3) - ילד מתחן שבא ממשפחה של בדרנים. רוני בולט בגישה הנינוחה וה"מגניבה" שלו, כמו גם באופי הקומי שלו. הוא אוהב לעשות מתיחות על החניכים ועל ג'ון בדיוק כמו שהוא אוהב להתנהג מגניב. עם זאת, הוא יכול להגיע לנקודה של מעצבן ואף יכול להיות מאוד פזיז לפעמים. התעלולים של רוני יכולים אפילו להפוך ליותר מדי עבור החניכים. יש לו שיער בלונדיני וגם מכנסיים קצרים ירוקים וורודים.
  • בינקי (מדובב על ידי טוני אייל בעונה 1–2, אי.ג'יי דיילי בעונה 3) - הצעיר מבין החניכים ואחיה הצעיר של איגי. בינקי מתואר כנועז ואוהב לחפש הרפתקה. הוא מאוד אנרגטי, אופטימי וסקרן מאוד, תמיד רוצה לדעת יותר על העולם בלעדיו. עם זאת, בהיותו הצעיר ביותר הוא יכול להיות מאוד לא זהיר לגבי הבטיחות שלו, כמו גם להיראות קצת תמים. יש לו שיער חום אפר קצר שמכוסה בכיפה כחולה הפונה לכיוון השני.
  • איגי (מדובב על ידי טום דיווידסון בעונה 1–2, קייטי לי בעונה 3) - חניך ממושקף בעל דאגות.
  • בוטץ' (מדובב על ידי בריאן ג'ורג') - שף המחנה שיוצא לראשונה בעונה השנייה. הוא היה מהגר שארץ הולדתו מעולם לא צוינה, אבל הוא דיבר במבטא מזרח אירופאי. כשלא טיפל בחובותיו במטבח, נראה בוטץ' מתאמן בזריקות שלו בכדורסל.
  • דאנקן (מדובב על ידי ג'ורג' מקפירסון) -
  • רן יערן (מדובב על ידי לואיס ארקט ) - האנטגוניסט העיקרי של הסדרה. רן יערן הוא איש עסקים ויזם חסר לב ותאב בצע שרוצה שמחנה טופי ייסגר וייהרס לטובת בניית אתרי נופש ודירות יוקרתיים חדשים. התוכניות של רן לעולם לא יעבדו ומחנה טופי ימשיך להישאר פתוח.
    • צ'סטר (מדובב על ידי דני מאן) - העוזר של רן יערן. הוא היה משמן מעורפל שתמיד מילא אחר הוראותיו של רן. פרק אחד גרם לו לחזור לילדותו לאחר שנפל ל"מעיין נעורים", שרן מנצל אותה כדי להשתמש בצ'סטר כילד כדי להצטרף למחנה טופי כדי לגרום לצרות. עם זאת, לצ'סטר יש שינוי גישה ומתחיל לחשוב בעצמו ברגע שילדי מחנה טופי מקבלים אותו בברכה.
  • הוב ניילס (מדובב על ידי ג'ס הארנל בעונה 3) - היועץ הראשי הקפדני של מחנה מתחרה בשם Camp Kickboot שנמצא בצד השני של האגם. למרות האישיות שלו, הוב יכול להיות פחדן לפעמים כשזה מגיע לדברים שיפחידו אותו.

מדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגרסה המקורית, הארי נילסון כתב את שיר הנושא של הסדרה, אותו שר עם קנדי. כמו כן, כתוביות הסיום כללו שירים על Camp Candy שהושרו בלחן של שירי מחנה מסורתיים שונים כגון "Bingo" (המתחזה ל"Candy"), "מיס סוזי" (פרודיה בשם "We Have a Camp Called Candy" "), "On Top Of Old Smoky" (בפארודיה כ"On Top of Mount Frostback"), "Yankee Doodle Boy" (פרודיה בתור "Big John Candy"), "She'll Be Comin' Around the Mountain" ו-" הצעיר הנועז על הטרפז המעופף" (פרודיה כ"מצעד הקרקס").

בישראל, שיר הפתיחה הולחן על ידי אבנר חודורוב וזיו סידי שכתב גם את השיר ושרה אותו מיכל גוטליב יחד עם עידו מוסרי. שיר זה הושמע גם בכתוביות הסיום.

קומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת האנימציה הולידה סדרת קומיקס קצרה המבוססת על התוכנית בעלת אותו שם הקומיקס פורסם על ידי Star Comics imprint של Marvel Comics.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Perlmutter, David (2018). The Encyclopedia of American Animated Television Shows. Rowman & Littlefield. pp. 105–106. ISBN 978-1538103739.
  2. ^ Erickson, Hal (2005). Television Cartoon Shows: An Illustrated Encyclopedia, 1949 Through 2003 (2nd ed.). McFarland & Co. pp. 173–175. ISBN 978-1476665993.
  3. ^ Crump, William D. (2019). Happy Holidays—Animated! A Worldwide Encyclopedia of Christmas, Hanukkah, Kwanzaa and New Year's Cartoons on Television and Film. McFarland & Co. pp. 57–58. ISBN 9781476672939.
  4. ^ Terrace, Vincent (2014). "camp+candy"&pg=PA155 Encyclopedia of Television Shows, 1925 Through 2010 (2nd ed.). McFarland. p. 155. ISBN 9780786486410. נבדק ב-6 במרץ 2020. {{cite book}}: (עזרה)