תייסיר אליאס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Rotlink (שיחה | תרומות)
מ קישור שבור
שורה 28: שורה 28:
[[קטגוריה:נגני עוד]]
[[קטגוריה:נגני עוד]]
[[קטגוריה:סגל אוניברסיטת בר-אילן: מדעי הרוח]]
[[קטגוריה:סגל אוניברסיטת בר-אילן: מדעי הרוח]]
[[קטגוריה:סגל האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים]]
[[קטגוריה:סגל קול ישראל]]
[[קטגוריה:סגל קול ישראל]]
[[קטגוריה:ערבים ישראלים]]
[[קטגוריה:ערבים ישראלים]]

גרסה מ־16:07, 15 באפריל 2015

פרופ' אליאס מנגן על עוד

תייסיר אליאסערבית: تيسير إلياس) הוא נגן כינור ועוד, פרופסור במחלקה למוזיקה באוניברסיטת בר-אילן, וראש המחלקה למוזיקה מזרחית באקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים. מוזיקאי מרכזי במוזיקה הערבית הקלאסית בישראל. שותף בפרויקטים רבים המפגישים ערבים ויהודים דרך המוזיקה.

אליאס נולד בשפרעם ובילדותו למד מוזיקה קלאסית מערבית בקונסרבטוריון רובין בחיפה. בעבר ניהל וריכז את תחום המוזיקה הערבית בישראל מטעם משרד החינוך, וניהל את מחלקת המוזיקה בקול ישראל בערבית, וכן ניגן וניהל מוזיקלית עשרות רבות של תוכניות טלוויזיה. הוא ניגן במסגרת להקת בוסתן אברהם, שלישית זיריאב שהיה מנהלה המוזיקלי, להקת ערבנדי ופרויקט מוזאיק.

הכרותו הן עם המוזיקה הקלאסית המערבית והן עם המוזיקה הקלאסית הערבית ופתיחותו לתרבויות שונות ממזרח (פרס, טורקיה, הודו) קיבלה ביטוי רב ביצירתו. במהלך השנים נפגש וניגן אליאס עם אמנים רבים בעלי שם, מזרחים ומערביים, כגון ודיע אל צאפי (وديع الصافي), מוניר בשיר (منير بشير‎), בליע' חמדי (بليغ حمدي) ופאקו דה לוסיה. במסגרת פעילותו בלהקת בוסתן אברהם כתב יצירה שבה אירחה הלהקה את זקיר חוסיין והאריפראסאד צ'אוראסיה. כמו כן הופיע אליאס עם תזמורות סימפוניות מערביות רבות בארץ ובחו"ל. תייסיר זכה בפרס הביצוע ע"ש פרנק פלג על פעילות מרשימה ברמה גבוהה מאד רבת שנים לשנת 2008, כן זכה עם תזמורתו, "התזמורת הערבית-יהודית הצעירה" בפרס הגרמני היוקרתי ע"ש "וורט" על ביצוע בסיור קונצרטים בגרמניה.

קישורים חיצוניים

קטעי נגינה

ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.