ענק הברזל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ תבנית סרט: "מפיץ" ==> "חברה מפיצה", "אולפן" ==> "חברת הפקה", "הפקה" ==> "הופק בידי" (תג)
מ הוספת {{תב|אתר רשמי}} בקישורים חיצוניים על סמך ויקינתונים, במידה וחסרה תבנית (תג)
שורה 42: שורה 42:


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
{{אתר רשמי}}
{{קישורי קולנוע}}
{{קישורי קולנוע}}



גרסה מ־15:18, 23 בפברואר 2020

ענק הברזל
The Iron Giant
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על The Iron Man עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי בראד בירד עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי פיט טאונשנד
דס מקאנף
אליסון אבט
ג'ון ווקר
תסריט טים מקאנליס
עריכה דארן ט. הולמס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'ניפר אניסטון
אלי מרינתאל
כריסטופר מקדונלד
וין דיזל
הארי קוניק ג'וניור
ג'ון מהוני
מדבבים איליי מריינתאל (Hogarth Hughes)
מ. אמט וולש
כריסטופר מקדונלד (Kent Mansley)
אולי ג'ונסטון
פרנק תומאס
קלוריס ליצ'מן
ג'ון מהוני (General Rogard)
וין דיזל (The Iron Giant)
מרי קיי ברגמן (Hogarth Hughes)
ג'יימס גאמון
ג'ניפר אניסטון (Annie Hughes)
הארי קוניק ג'וניור (Dean McCoppin)
פיליפ פרוקטור
בריאן טוצ'י
רודגר במפס
רוברט קלותוורתי
ביל פרמר
Charles Howerton עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מייקל קאמן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר, Warner Bros. Family Entertainment, האחים וורנר הנפשה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 6 באוגוסט 1999
משך הקרנה 86 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט ילדים, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט דרמה, סרט פנטזיה, סרט מדע בדיוני, דרמה קומית, סרט הרפתקאות עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 70–80 מיליון דולר
הכנסות 31,300,000 $
הכנסות באתר מוג'ו irongiant
פרסים פרס אנני לסרט הטוב ביותר ועוד 20 פרסים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ענק הברזלאנגלית: The Iron Giant) הוא סרט הנפשה שהופק על ידי חברת "האחים וורנר", ויצא לאקרנים בשנת 1999. הסרט היה כישלון קופתי באמריקה אבל זכה להצלחה ביקורתית ולמעמד של סרט פולחן[דרוש מקור]. הסרט זכה בפרס אנני בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר ובעוד כ-20 פרסים נוספים.

עלילת הסרט

בשנת 1957, רובוט ענק ומתכתי (מדובב על ידי וין דיזל) מתרסק ברוקוול, מיין. הוגארט יוז (אלי מרינתאל), ילד קטן, עוקב אחרי השביל שמוביל ליער ועוזר לענק להשתחרר מתוך תחנת כוח אותה ניסה לאכול. כאשר הבין שהרובוט חברותי, לקח הוגארט באומץ את הענק לביתו שם הוא גר עם אמו, אנני יוז (ג'ניפר אניסטון). הוגארט ניסה ללמד את הרובוט איך לתקן מסילת רכבת, אולם הרכבת דרסה את הרובוט וכרתה את ראשו. הוגארט והרובוט ברחו לפני שנהגי הרכבת הרגישו (אולי ג'ונסון ופרנק תומאס). בביתו גילה הוגארט שהרובוט יכול לתקן את עצמו ללא עזרה על ידי כך שהוא העביר את כל החלקים המפורקים בחזרה לגופו. הוגארט מחביא את הרובוט באסם, ומספר לו את ההבדלים בין חיים ומוות. הוא גם מלמד אותו לקרוא באמצעות ספרי קומיקס, הרובוט התרשם מהקומיקס של "סופרמן".

אחרי שמצא כמה תאונות שנגרמו על ידי הענק, הסוכן הממשלתי, קנט מנזלי (כריסטופר מקדונלד) מגיע לרוקוול, מקשר בין הוגארט והענק, ועקב כך מחליט לשכור את החדר בביתם של הוגארט ואנני. כאשר הוגארט מבין שהוא בהשגחה של מנזלי הוא מחליט להביא את הענק לדין מקופין (הארי קוניק ג'וניור) שהוא אמן גרוטאות, דין שומר על הרובוט בתור אחת מיצירות האומנות שלו כאשר מנזלי מביא את גנרל רוגארד (ג'ון מהוני).

הוגארט התלהב מרובה הצעצוע של הענק, אבל דין הציל אותו בזמן והוא אמר שהענק חייב ללכת. אבל דין והוגארט הבינו אחר כך שלענק אין שליטה על עצמו. לפתע הענק עף לרוקוול והציל שם שני ילדים, אולם מנזלי והצבא ראו את הענק והתכוננו למתקפה כדי לעצור אותו. הוגארט והענק ניסו לברוח אבל התקפה נוספת פגעה בהוגארט. בעקבות פגיעתו של חברו הטוב, הענק חשף את נשקו נגד הצבא והחל להרוס את העיר. מנזלי תכנן שגנרל רוגארד יפתה את הענק אל הים וישמיד אותו באמצעות פצצה גרעינית מתוך הנאוטילוס. בינתיים הוגארט החלים מהפגיעה וביקש מהרובוט להירגע.

דין אמר לרוגארד להפסיק את הפעולה, אולם מנזלי שיגר את הפצצה מהנאוליטוס היישר אל הענק. רוגארד מסביר למנזלי שעשה טעות חמורה אשר עלולה לפגוע במיליוני אנשים, מנזלי דאג רק לעצמו וניסה לברוח, אבל הענק עצר אותו ומנזלי נעצר על ידי הצבא. כאשר הוגארט סיפר לענק על מה שיקרה לרוקוול, החליט הענק להציל את האנשים בכך שהוא עף אל הפצצה ומתפוצץ. האנשים ניצלו והיו עצובים בקשר לענק.

כמה זמן לאחר מכן, אנני ודין פיתחו קשר רומנטי ודין עשה פסל ממתכת לכבוד הענק והוגארט, שיש לו הרבה חברים, קיבל חבילה מגנרל רוגארד, החלק הנותר מהענק, בורג קטן. בלילה, הוגארט התעורר לרעש מוזר וגילה שהחלק הנותר זז ומנסה לצאת החוצה, הוגארט נזכר שהרובוט יכול לתקן את עצמו ופתח את החלון כדי שהבורג יחזור לענק, הסרט מסתיים כאשר כל חלקי הענק מטיילים באיסלנד והרובוט קם לתחייה ומחייך.

דמויות מפתח

ביקורת

הסרט זכה לביקורות חיוביות, ואף זכה ב-19 פרסים בפסטיבלים שונים: ביניהם 9 זכיות בטקס פרסי המצוירים "אנני" על השחקן הראשי (אלי מרינתאל בתור הוגארט), המוזיקה (מייקל קאמן), הבימוי (בראד בירד), אנימציית הדמויות (סטיב מראוסקי), האפקטים (אלן פוסטר), התסריט (טים מקאנילס), וגם פרס האנני על הסרט הטוב ביותר לשנת 1999.

למרות הפרסים והביקורות החיוביות, הסרט לא צלח באמריקה והכניס $31,333,917 בלבד מתוך תקציב של 50–70 מיליון דולר.

בשנת 2004, אתר IGN הכתיר את הסרט כסרט האנימציה הטוב ביותר שלא הומצא על ידי דיסני.

קישורים חיצוניים