מייק לארגי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייק לארגי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 9 באוגוסט 1960 (בן 63)
רד בנק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
עמדה פורוורד
קבוצות כשחקן
הפועל תל אביב (1983–1987)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייק לארגיאנגלית: Mike Largey; נולד ב-1 בינואר 1961) הוא כדורסלן עבר אמריקאי ששיחק בישראל בהפועל תל אביב, והיה לזר הראשון אי-פעם שמונה לקפטן של קבוצת כדורסל ישראלית.

גובהו של לארגי 2.04 מטרים. הוא שיחק בשני תפקידי הפורוורד. לאחר שסיים את לימודיו במכללת אפסלה שבניו ג'רזי (19791982), נבחר על ידי הוושינגטון בולטס בסיבוב השלישי של הדראפט ה-NBA, כבחירה ה-58 הכוללת.

שנותיו בהפועל תל אביב[עריכת קוד מקור | עריכה]

לישראל הגיע בשנת 1983 והצטרף לקבוצת הפועל תל אביב בהדרכת המאמן יהושע רוזין. הקבוצה, שסיימה את העונה הקודמת במקום השביעי והגרוע ביותר בתולדותיה עד אז, החתימה בנוסף אליו גם את ההמתאזרח וילי סימס. יחד עם לבן מרסר, פיני חוזז, ג'ון ויליס, דני ברכה ואחרים, זכתה הקבוצה ב-1984 בגביע המדינה, אחרי ניצחון במשחק הגמר על הפועל רמת גן בתוצאה 73–79. רמת גן הייתה זו שהדיחה את מכבי תל אביב בחצי הגמר. במשחק הגמר שנערך ב-2 באפריל 1984, הצטיין לארגי וקלע 25 נקודות. בליגה הודחה הפועל תל אביב על ידי הפועל רמת גן בחצי גמר הפלייאוף, אך לא לפני שניצחה את מכבי תל אביב בדרבי העירוני, לראשונה מזה שש שנים בתוצאה 80–84. גם במשחק זה הוביל לארגי את קלעי הפועל עם 25 נקודות.

בשנת 1985 העמידה הפועל תל אביב את אחת הקבוצות הטובות בתולדותיה. היא נצמדה לאלופה הנצחית, מכבי תל אביב, בפתח העונה, גם אחרי הפסד צמוד בדרבי 87–88. בדרבי השני של אותה עונה הביסה הפועל את מכבי 80–96, בניצוחם של לארגי, שקלע 26 נקודות, ומרסר שהוסיף 25. את העונה הסדירה סיימה הפועל שנייה למכבי, כאשר גורל האליפות הוכרע בסדרה של שלושה משחקים בין שתיהן, בגמר הפלייאוף. בסדרת הגמר של 1985 הצליחה הפועל לגבור על מכבי בהיכל הספורט יד אליהו 84-73, בתום משחק שאותו הובילה בשלב מסוים ב-27 נקודות. כפי שהיה רגיל במשחקים מול מכבי, גם במשחק זה הרבה לארגי לקלוע וסיים עם 28 נקודות.

למרות היתרון המבטיח בסדרה, שוב לא עלה בידי הפועל לזכות בסדרה ובאליפות. המשחק השני נחרת בזיכרון עולם הכדורסל הישראלי בגלל תקרית בלתי ספורטיבית: 14 דקות לסיום המשחק, שהיה פיזי וקשוח, בעת שמכבי הובילה ב-8 נקודות, נאבק לארגי על כדור חוזר מול רכז מכבי מוטי ארואסטי, שהתנגש בו. ארואסטי שלח את ידו אל פניו של לארגי ונענה באגרופיו. המהומה שפרצה בין שחקני הקבוצות הסתיימה בהחלטה שנויה במחלוקת של השופטים, אברהם זגול ודוד דגן, להרחיק את שני השחקנים מן המגרש (החלטה שמשמעותה הייתה הרחקה לא רק מאותו משחק, אלא גם מהמשחק השלישי במקרה שיתקיים). עומק הספסל העדיף של מכבי אפשר לה לשלוח את חן ליפין הצעיר במקום ארואסטי, אך להפועל לא היה מחליף הולם ללארגי. מכבי ניצחה במשחק השני 80–89 ואת השלישי 66–76 והצליחה למנוע מהפועל אליפות ראשונה מאז 1969.

בעונה שלאחר מכן החליט רוזין לעזוב את הקבוצה ובמקומו הובא מאמן מכבי חיפה פיני גרשון. יחד עם גרשון הגיעו לקבוצה ארל ויליאמס וג'ק צימרמן, שהצטרפו לרכז הצעיר עמוס פרישמן למה שנראה היה כהרכב מבטיח. אולם הפועל הובסה בידי מכבי בהפרש של 35 נקודות וסיימה את הליגה הסדירה רק במקום החמישי. אף על פי כן, הצליחה הקבוצה להעפיל לסדרת חצי גמר הפלייאוף בה הפסידה למכבי אחרי שלושה משחקים.

עונת 87/1986 הייתה האחרונה של לארגי בקבוצה. במשך חלק ניכר ממנה הוא היה פצוע בגבו, פציעה שבגינה עבר ניתוח. הרגע הזכור ביותר מעונה זו הוא הניצחון במשחק הראשון של סדרת הגמר נגד מכבי, על חודה של נקודה מסל ניצחון של לארגי שתי שניות לסיום, לאחר שלא שיחק במשך חודשיים. כמו ב-1985 שוב הצליחה מכבי לנצח בשני המשחקים הנותרים ובסדרה כולה.

פרישה מכדורסל[עריכת קוד מקור | עריכה]

אף שהיה חתום, לדבריו, לעונה חמישית בקבוצה, החליטה הפועל שלא להעסיק אותו עוד, לנוכח פציעתו. לארגי עזב את הארץ, עבר לשחק בהולנד ופרש מכדורסל בתום עונת 1988.

כיום לארגי מנהל חברת היי-טק בשם IT Web Solutions, הממוקמת באושנפורט, פרבר יוקרתי בעיר הולדתו ניו ג'רזי. הוא נשוי לכריס (פיזיותרפיסטית במקצועה), ואב לשני ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]