מכבש הקיטור של מיקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מכבש הקיטור של מיקי
Mickey's Steam Roller
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי דייוויד הנד
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים וולט דיסני
מרסלייט גארנר
מוזיקה ברט לואיס
אנימטור נורם פרגוסון
פרד מור
ג'ק ביילי
בוב קווהארה
בוב וייקרסהאם[1]
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה וולט דיסני הפקות
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
הקרנת בכורה 16 ביוני 1934[2]
משך הקרנה 7 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb

מכבש הקיטור של מיקיאנגלית: Mickey's Steam Roller) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי משנת 1934 שהופק על ידי וולט דיסני הפקות והופץ על ידי יונייטד ארטיסטס. עלילת הסרט עוקבת אחר מיקי מאוס הנהג של מכבש קיטור שנשלט על ידי שני אחייניו. הוא בוים על ידי דייוויד הנד וכולל את קולותיהם של וולט דיסני כמיקי ומרסלייט גארנר כמיני מאוס.[3] זהו הסרט ה-67 בסדרת סרטי "מיקי מאוס" והחמישי שיצא באותה שנה.[4]

הסרט נקרא גם "The Steamroller" (מכבש הקיטור) במהלך שלבי ההפקה, ו-"Mickey's Steamroller" עם יציאתו מחדש. הארכיונאי של דיסני דייב סמית' גם סגנן את הכותרת של הסרט כ-"Mickey's Steam-Roller" (מכבש-הקיטור של מיקי).[3]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקי מאוס נוהג במכבש קיטור מואנש בזמן שקבוצת פועלים מבצעים עבודות תחזוקה בכבישים. בינתיים, מיני מאוס מופיעה כשמרטפית של אחייניו הצעירים של מיקי, דוחפת אותם בעגלה ושרה את שיר המשחק "Pease Porridge Hot". מיקי נוסע על ידם והם מנופפים לעברו. מיקי עוצר ונותן לבנים טרמפ במכבש הקיטור על ידי חיבור חבל הגרירה של הרכב לעגלה שלהם.

לאחר מכן, מיקי מפלרטט עם מיני בכך שהוא מעניק לה ממתקים בצורת לבבות ומנסה לגנוב ממנה נשיקה. בזמן שדעתם מוסחת, צמד העכברונים עולים על מכבש הקיטור של מיקי ומסיעים אותו בעצמם, גורמים להרס וכאוס בכל רחבי העיר. מיקי רץ בטירוף אחרי אחייניו, אבל כאשר הוא מנסה להשתלט עליהם ולהפריד בינם למכבש הוא מוצא את עצמו נרדף כל ידם במקום זאת.

האחיינים ממשיכים לגרום נזק רב עם מכבש הקיטור כשלבסוף הם רודפים אחרי מיקי היישר לבית מלון רב קומות, והורסים את כל הבניין מלבד האמבטיות שבכל קומה, כשבכל אחת מהן נמצא מתרחץ. ללא פגע מההריסות, מיקי צוחק כשצמד אחייניו נראים מתנדנדים על קורה המאוזנת על ראשו.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1934 - הקרנה בבתי הקולנוע
  • 1955 - "מועדון מיקי מאוס" (סדרת טלוויזיה)
  • 1997 - "Ink & Paint Club" (סדרת טלוויזיה)

טריוויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • למרות שזו ההופעה המונפשת השלישית של האחיינים של מיקי, היא הראשונה שמציגה רק שניים מהם. לפיכך הסרט נחשב להופעה המונפשת המזוהה והמשמעותית ביותר של מורטי ופרדי פילדמאוס, אחייניו התאומים של מיקי מרצועת הקומיקס של מיקי מאוס.[5]
  • סרט זה מופיע כרמת מעבר במשחק הווידאו "Epic Mickey".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "The Encyclopedia of Disney Animated Shorts". אורכב מ-המקור ב-2014-10-06. נבדק ב-2014-10-05.
  2. ^ Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  3. ^ 1 2 Smith, Dave (1996). Disney A to Z: The Official Encyclopedia (1st ed.). New York: Hyperion. p. 329. ISBN 0-7868-8149-6.
  4. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 108-109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)
  5. ^ Grant, John (1998). Encyclopedia of Walt Disney's Animated Characters (3rd ed.). New York: Hyperion. p. 71. ISBN 0-7868-6336-6.