מכונית ראש הממשלה (הממלכה המאוחדת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ריינג' רובר סנטינל מכונית ראש הממשלה הנוכחית

מכונית ראש הממשלהאנגלית: Prime Ministerial Car), היא רכב השרד של ראש ממשלת בריטניה. מאז ומתמיד שימשו את ראשי ממשלות בריטניה מכוניות היצרניות המקומיות.

המכוניות נבחרות ומתוחזקות בידי נהגים שהם שוטרים מפיקוד האבטחה של משטרת המטרופולין. כיום בשנת 2023 מכונית ראש הממשלה היא היא ריינג' רובר סנטינל.[1]

מפרט כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכונית ראש הממשלה היא גרסה מיוחדת משוריינת של התוצרת המקומית שמיועדת לראש הממשלה משום שהמכונית בעלת מפרט המיועד לעמוד בפני ירי מנשק קל ומטעני צד.

בנוסף, דגמי המכונית מצוידים במערכת המסוגלת לסנן גזים רעילים במקרה של מתקפת טרור כימית או ביולוגית ובמערכת קשר אינטגרלית, המאפשרת ליושבים ברכב להינעל בתוכו במקרה של התקפה.[2]

גרסאות קודמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז ומתמיד התניידו ראשי ממשלות בריטניה במכוניות שרד תוצרת תעשיית הרכב הבריטית. עד שנת 2021 מכונית ראש הממשלה הייתה מתוצרת חברת יגואר.

מכונית ראש הממשלה יוצאת מרחוב דאונינג, 2014

עד כהונתה של מרגרט תאצ'ר בשנות ה-80 התניידו ראשי ממשלת בריטניה ברכב מסוג רובר P5. מאז תאצ'ר ועד לבוריס ג'ונסון ב-2021 התניידו ראשי הממשלות ברכבי יגואר XJ.

מכוניות לאורך השנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ SO1 Specialist Protection, eliteukforces.info
  2. ^ Eugenia Akhim, Here's What's Special About British Prime Minister Boris Johnson's Range Rover Abio Sentinel, HotCars, ‏2022-07-10 (באנגלית)
ערך זה הוא קצרמר בנושא כלי רכב. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.