מלחמת העולמות (סדרת טלוויזיה, 1988)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלחמת העולמות
War of the Worlds
מבוסס על מלחמת העולמות עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סדרה המבוססת על ספר, סרט אימה, סרט דרמה, סרט מדע בדיוני עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים
  • ג'ארד מרטין
  • ריצ'רד צ'אבס
  • פיליפ אקין
  • Lynda Mason Green
  • אדריאן פול עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 44
הפקה
מפיקים בפועל Greg Strangis עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה CBS Television Distribution עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Billy Thorpe עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 45 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור סינדיקציית שידור עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 7 באוקטובר 198814 במאי 1990
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלחמת העולמותאנגלית: War of the Worlds) היא סדרת טלוויזיה מדע בדיוני קנדית/אמריקאית שרצה במשך שתי עונות, החל מ-7 באוקטובר 1988 ועד 19 במאי 1990. הסדרה נחשבת לעיבוד המשך לסרט "מלחמת העולמות" משנת 1953 ומהווה עיבוד רופף לרומן באותו שם מאת וולס, תוך שימוש באותם עיצובים של מכונות מלחמה ולרוב משלבים היבטים מהסרט, תסכית הרדיו והרומן המקורי עם המיתולוגיה שלו.

אף על פי שמפיק הסרט המקורי, ג'ורג' פאל, תיאר לעצמו סדרת טלוויזיה מאותו סרט מתישהו בשנות השבעים,[1] רק בסוף שנות השמונים הופקה הסדרה, הפעם על ידי מפיק הטלוויזיה גרג סטראנגיס. התוכנית הייתה חלק מפרץ של סדרות טלוויזיה מדע בדיוניות שהופקו באותה תקופה. לאחר מכן הסדרה שודרה בשידורים חוזרים בערוץ המדע הקנדי. הסדרה צולמה בטורונטו, באונטריו שבקנדה.

תקציר עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי הסדרה, במקום להיהרג על ידי חיידקים כפי שאירע בסוף הסרט בשנת 1953, החייזרים כולם חמקו למצב של "ערנות מושהית". גופותיהם אוחסנו בתופי פסולת רעילים ונשלחו לאתרי סילוק שונים בארצות הברית (ידוע כי עשרה אתרים כאלה קיימים במדינה[2]) ובמבצע ממשלתי נרחב להסתרתם, שוכנעו רוב האנשים שפלישת החייזרים מעולם לא התרחשה.

אף על פי שבסרט הקולנוע המקורי נאמר במפורש שהחייזרים היו מכוכב מאדים (אפילו הוצגו יצירות אמנות המעידות על עיר חייזרית בכוכב הלכת מאדים), מאז שנת 1953, הרעיון של חיים אינטליגנטים במאדים הלך ואבד. בסדרה מתגלים החייזרים שהם למעשה ילידי כוכב מור-טקס - כוכב לכת אפוף צמחייה שנמצא במרחק של 40 שנות אור בקבוצת מזל שור המקיף שמש גוססת.

שלושים וחמש שנים אחר כך, בשנת 1988 (הזמן המודרני בתחילת הסדרה), קבוצת טרור שקראה לעצמה מפלגת השחרור העממית מקרינה בטעות את התופים שהכילו את החייזרים בזמן שפשטה על אתר המזבלה ליד מצודת יריחו. הקרינה הורסת את החיידקים ששמרו על החייזרים במצב נטול הכרה. לאחר שחרורם, החייזרים משתלטים על גופותיהם של ששת המחבלים שפשטו על המקום. משם הם משתמשים בסדרה של גופים אנושיים וטכנולוגיית כדור הארץ המותאמת בצורה גסה כדי למצוא אמצעים להנחלת המורשת שלהם על כדור הארץ, הן בהשמדת האנושות והן בפיתוח אמצעי קבוע לחיסון עצמם כנגד החיידקים הילידים של כדור הארץ. ניסיונם להכניס את כדור הארץ בהצלחה ולהכינו לקליטת לעולמם החדש הוא הכרחי שכן בעוד חמש שנים צפויים להגיע שלושה מיליון חייזרים מהכוכב מור-טקס.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ד"ר האריסון בלקווד (ג'ארד מרטין): אסטרופיזיקאי שהוריו נהרגו בפלישה של 1953. הוא אומץ בעקבות אירועי הסרט על ידי ד"ר קלייטון פורסטר ודמותו של בלקווד מגולמת כדי להידמות לפורסטר כולל התנהגותו, לבושו ואפילו דיבורו ומראהו. הוא פציפיסט וצמחוני, ולעיתים קרובות הוא מתרגל טכניקות בריאות אלטרנטיביות רבות כמו יוגה.
  • ד"ר סוזן מקוליו (לינדה מייסון גרין): מיקרוביולוגית ואם חד הורית לדבי היא מאמצת בתוקף נוהל סטנדרטי בעבודתה, הגורם לחיכוך עם בלקווד והרגלי העבודה הכאוטית והאקסצנטרית שלו.
  • נורטון דרייק (פיליפ אקין): חבר ותיק של האריסון, הוא גאון מחשבים המשותק בגפיו התחתונות שמתנייד באמצעות כיסא גלגלים שמופעל על ידי קול בשם גרטרוד. לעיתים קרובות הוא מצטייר כמגניב ובעל חוש הומור טוב.
  • סא"ל פול איירון סורס (ריצ'רד צ'אבס): איש צבא. הוא די שמרני ולעיתים קרובות מתלהם ומתווכח עם שאר חברי הצוות, במיוחד עם בלקווד שהוא ההפך הפוליטי והפילוסופי שלו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "George Pal's War Of The Worlds TV Series (Circa 1975)". War of the Worlds – Invasion: The Historical Perspective. אורכב מ-המקור ב-3 במרץ 2016. נבדק ב-20 במרץ 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Dumpsite locations are visible on a map from the episode "The Last Supper".