מלינדה ומלינדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלינדה ומלינדה
Melinda and Melinda
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי וודי אלן
הופק בידי לטי ארונסון
תסריט וודי אלן
עריכה אליסה לפסלטר
שחקנים ראשיים ראדה מיצ'ל
קלואי סביני
ג'וני לי מילר
אמנדה פיט
ויל פרל
מוזיקה יוהאן סבסטיאן באך עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום וילמוש זיגמונד
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרצ'לייט פיקצ'רס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Searchlight Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 17 בספטמבר 1991
משך הקרנה 99 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט דרמה, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 20.1 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו melindaandmelinda
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלינדה ומלינדה הוא סרט קולנוע אמריקאי משנת 2004 מסוגת דרמה קומית בכתיבה ובימוי של וודי אלן, עם ראדה מיצ'ל(אנ') בתפקיד הראשי.

העלילה מתרחשת במנהטן ומתארת סיפור עם בחורה בשם מלינדה שמסופר פעם באופן כבד וטרגי ופעם שנייה באופן יותר קליל וקומי. ראדה מיצ'ל משחקת בתור מלינדה בשני הסיפורים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפאב במנהטן מתווכחים שני תסריטאים איך כדאי להציג עלילה עם נושא עיקרי משותף. העלילה היא על בחורה במשבר בשם מלינדה (ראדה מיצ'ל) שמתפרצת ללא הזמנה לארוחה חגיגית של ידידים ומפרה את האיזון בין הזוגות. סי (וולאס שון) אומר שכדאי להציג זאת באופן קומי ואילו מקס (לארי פיין) מעדיף לספר זאת באופן יותר כבד וטרגי.

  • לי (ג'וני לי מילר) ולורל (קלואי סביני) הם זוג צעיר שעורכים ארוחה חגיגית לידידיהם קייסי (ברוק סמית) ובעלה וסאלי (אריה ברייקיס) ובעלה. לי הוא שחקן מתחיל וכושל שמתמכר לשתייה והיחסים עם לורל רוויים בוויכוחים. באמצע הארוחה מגיעה אליהם ידידתם של לי, קייסי וסאלי מהקולג' במצב נפשי קשה. היא הייתה נשואה לרופא שינים מבוסס והיו להם שני ילדים. היא בגדה בו עם צלם, הבגידה נתגלתה ובעלה גירש אותה וקיבל משמורת על הילדים. לאחר ניסיון התאבדות היא הגיעה ללורל שהייתה חברתה בקולג'. מלינדה משתכנת בדירתם של לי ולורל. לורל וחברותיה מנסות לשדך לה רופא שיניים אלמן ללא הצלחה. באחת המסיבות היא מכירה פסנתרן אפרו אמריקאי חביב בשם אליס מונסונג (צ'ואיטל אג'יופור) והם מתאהבים אך מצבה הנפשי של מלינדה מתערער והיא מנסה להתאבד. בינתיים לורל מתאהבת באליס.
  • סוזן (אמנדה פיט) והובי (ויל פרל) הם זוג נשוי. סוזן מנסה להפיק סרט והובי הוא שחקן כושל. הם מזמינים ידידים לארוחה ובאמצע מתפרצת לדירתם מלינדה שגרה בקומה מתחתם ולא מרגישה בטוב. היא מספרת שהיא גרושה שהגיעה מסנט לואיס ומתעסקת באמנות. הם מנסים לעזור לה ולהכיר לה את המיליונר גרג ארלינגר (ג'וש ברולין) אך היא אינה מעוניינת. הובי מתאהב בה ולכן כשהוא תופס את אשתו עם המפיק שלה הוא שמח כי כעת יוכל להציע את עצמו למלינדה אך היא אומרת לו שהיא מאוהבת בבילי יילר (דניאל סניטה) והיא משדכת לו את חברתה סטייסי פוקס (וינסה שו). לבסוף מלינדה מנתקת את קשריה עם בילי וחוזרת להובי - סוף שמח.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ראדה מיצ'ל מלינדה תפקיד כפול
קלואי סביני לורל
ג'וני לי מילר לי
אמנדה פיט סוזן
ויל פרל הובי
סטיב קארל וולט חבר של הובי
צ'ואיטל אג'יופור אליס מונסונג
וולאס שון סי כותב קומדיות
ג'וש ברולין גרג ארלינגר
לארי פיין מקס כותב טרגדיות
ברוק סמית קייסי
וינסה שו סטייסי
אריה ברייקיס סאלי אוליבר
דניאל סניטה בילי וילר
וינסה שו סטייסי פוקס

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]