מערת הזקן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

(בון) מערת הזקןאנגלית: Old man's cave) הוא ספר קומיקס מאת המחבר והמאייר ג'ף סמית'. הספר יצא באנגלית בשנת 1999 ובעברית בשנת 2010. הספר הוא הכותר השישי בסדרת ספרי בון. הספר בעל 118 עמודים, ומלווה בתרגומה של אורנה כץ.

מערת הזקן
Bone 6
מידע כללי
מאת ג'ף סמית'
איורים ג'ף סמית'
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הרפתקאות
מתח
מסתורין
קומדיה
הוצאה
הוצאה ג'ף סמית'
תאריך הוצאה 1999
מספר עמודים 128
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת זמורה ביתן
תאריך 2010
מספר עמודים 118
סדרה
ספר קודם שליט הגבול המזרחי
הספר הבא מעגלי רוחות
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגילוי המסעיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר מתחיל בכך שבון מנסה לראות נוף מבין העצים. מרמיטה מאוד רגזנית נראית ומגלה לבון ולסמיילי בון שיש שמועה שבון הרג את קינגדוק (בגלל שת'ורן כרתה לקינגדוק את היד בספר הרביעי) ואז טד החרק מומא אותם. המרמיטה נשארת במחבואה וטד מוביל את בון וסמיילי בון אל העמק. בינתיים, בכפר, ת'ורן מנהיגה את בלופר ועובדיו של לוציוס. הם שומעים שיחת עכבראשים, שם העכבראשים דיברו בשפתם המוזרה: אך ת'ורן הבינה כל מילה. הם אמרו כי הם מחפשים יצור קטן בצבע לבן העונד כוכב על חזהו, כדי להביא לשר הארבה (כולם מבינים שזה קשור לבלופר) ולהרוג את ה"נסיכה" ולהביא את הגופה שלה לשר הארבה (ת'ורן רק מבינה שזו היא). הם מגלים כי פונדק "כף הקלע" נהרס, ואף אחד לא מצא את לוציוס או את סבתא-בן, ורוב הסיכויים ששניהם מתו. ת'ורן מגנה כל בלופר שבגלל שהביא את כולם לטאנן גארד ועבד עחיהם שנית, הם מנסים לתקוף אותו ולהיאבק איתו. ג'ונתן אלוני מגיע לת'ורן עם מכתב שהיא כתבה לבון במהלך הספר הרביעי, בה היא הולכת לחווה של סבתא-בן (דבר שבסוף לא קרה). צבאות הוני-ין-קארי מגיעים ואומרים לת'ורן שסבתא-בן חיה: והיא במפורש אמרה לת'ורן להגיע למערת הזקן, כי כולם שם. ת'ורן לא מסכימה ללכת ונשארת עם כולם. לבסוף, בלילה, לאחר שת'ורן חלמה עוד חלום מוזר, היא בורחת לבד למצוא את בון ואת סמיילי בון.

המפגש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בבוקר, שיורד מבול שוטף, ונדל, יוקליד, ג'ונתן ובלופר הולכים ולא מאמינים שת'ורן עזבה אותם באמצע-הדרך. לאחר שונדל מאיים על בלופר, ונדל ויוקליד נאבקים בנוגע למשפחת המלוכה של ת'ורן: הרוואסטאר. רגע לפני שהם כמעט הורגים אחד את השני, סבתא-בן ולוציוס מגיעים. הם מביאים את כולם למערת הזקן, בעוד סבתא-בן מגנה על בלופר בכל דרך אפשרית. בינתיים, במרחק רב משם, בון וסמיילי נתקלים בעכבראשים בזמן הגשם השוטף. רגע לפני שהעכבראשים נלחמים בהם, ת'ורן מגיעה ומאיימת על העכבראשים, שבורחים, ואז ת'ורן מובילה אותם לחווה של סבתא-בן. שר הארבה מדבר עם מנהיגו, שם מנהיגו פעם ראשונה מדבר אל השר בתור נקבה ולא בתור זכר (מה שמרמז על סוף הספר בו השר חושף את עצמו). המנהיג של השר מזהיר אותו שאם לא ישיג את גופה של הנסיכה ואת "נושא הכוכב" במהירות, הוא יהרוג אותו. בזמן זה, ת'ורן, טד, סמיילי בון ובני בון משחקים בחווה של סבתא-בן. לבסוף, בון משכנע את ת'ורן שבכך להגיע למערת הזקן ולבטוח בסבתא-בן, ולבסוף ת'ורן אומרת שיש לה תוכנית להגיע לשם. שר הארבה מגיע להרים המזרחיים ופוגש את האריה הענק שונרא, ומציב בפניו את המשימה להשיג את בלופר ואת ת'ורן (כגופתה). שונרא מסכים והולך. בינתיים, במערת הזקן, סבתא-בן מעירה את בלופר בבוקר, ובלופר מתעצבן שסבתא-בן היא המלכה של המערה ומחליטה על הכל. סבתא-בן מובילה את בלופר למקומות מסוימים במערה, שם מספרת לו את היסטוריית העמק. בינתיים, בחווה, בון וסמיילי מתווכחים על תוכניתה של ת'ורן, ובלי שהם יודעים, ת'ורן שומעת אותם ויוצאת מהאסם כדי לענות להם, שהם יישארו בחווה והיא תלך. לבסוף בון משכנע אותה ללכת למערת הזקן ושלושתם בדרך.

הגילוי האחרון והקרב הגדול[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוציוס מוביל את כולם ואז כולם מתפצלים כדי להילחם על העמק. ג'ונתן רואה כי לוציוס עולה על הגבעה ומכוסה-הראש מגיע, מוריד את מסכתו ונראית ברייר, אחותה של סבתא-בן וחברתו הטובה הקודמת של לוציוס. היא גורמת ללוציוס לגרות יותר את העכבראשים, מה שמוביל להריסה יותר ויותר קשה של העמק. תחושת הפיכסית תוקפת את סבתא-בן ולוציוס חוזר למערת הזקן, בידיו ג'ונתן: לא מגיב. הם רואים פיצוץ ברכס ההרים שבו לכוד שר הארבה. באותו הזמן שונרא מחפש בחווה של סבתא-בן ואז הולך, נדהם ממעשיו, להרים המזרחיים. לוציוס מספר לסבתא-בן על ברייר, והיא לא מבינה כלום בגלל שהיא ראתה את ברייר, שגופה חצוי-לשניים. הצוות מפחיד את בלופר בון, מה שגורם לו להשאיר את חולצת הכוכב שם, בעוד בורח להרים. שונרא רואה את סבתא-בן מחפשת את בלופר בהרים, וכולם נפגשים עם כולם: סבתא-בן ובלופר נתקלים בת'ורן, סמיילי ובון. שונרא תוקף את ת'ורן ואת בון, בון חולם על הדרקון האדום הגדול ואז קם. כולם מסתתרים מבעד לאבנים: חוץ מת'ורן ומבלופר, שכלואים אצל מכוסה הראש - שר הארבה. שר הארבה מוריד את מסכתו: זו ברייר עם פרצוף זקנה מטושטשת, למה שהפך אותה שר הארבה. סבתא-בן עוצרת אותה כי היא רואה את ת'ורן יושבת ולא מגיבה ואת בלופר כלוא אצלה. לאחר תגלית מצחיקה של למה בכלל ברייר הייתה צריכה את בלופר, מלחמה מתחילה ולברייר כל הארבה יוצא מגופה והיא שוב מתה, חצויה-לשניים שוב. הארבה משתלט על ת'ורן, אך שבון עונד לה את המדליון, ת'ורן קמה וכולם הולכים למסע - או לצפון או לדרום.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בני בון - גיבור הסדרה. בן דודם של בלופר וסמיילי. מאוהב בת'ורן.
  • סמיילי בון - בן דודם השמח (תמיד) של בלופר ובני בון. הולך עם בון למסע.
  • בלופר בון - בן דודם התחמן של בני וסמיילי בון. בספר זה מגלים כי ברייר רצתה את בלופר רק בגלל בלון ענק ממועמדות לראשות העיר בונוויל בו היה כתוב "בלופריוס ב. בון הוא האחד לעירייה", והבלון נקרא וכל מה שנשאר ממנו היה "בלופריוס ב. בון הוא האחד", מה שהוביל את ברייר אליו. לבסוף בלופר משתחרר.
  • ת'ורן הרוואסטאר - בת מלוכה. נתקלת בברייר. לא בוטחת יותר בסבתא-בן אך לבסוף כן בוטחת בה. בון מאוהב בה.
  • רוז הרוואסטאר (סבתא-בן) - גם בת מלוכה, סבתה של ת'ורן. יש לה אומץ רב. זהו הפעם הראשונה שראינו אותה מאז תחילת הספר הרביעי.
  • ג'ונתן אלוני - עוזרו של לוציוס. מגלה אחריות בספר זה וכמעט מת.
  • ונדל ויוקליד - שני עוזריו של לוציוס.
  • לוציוס דאון - מנהל פונדק "כף הקלע" שבספר זה נהרס לבסוף. מאוהב בסבתא-בן ואף חבר טוב שלה.
  • הדרקון האדום הגדול - דרקון בצבע אדום העוזר לבון ומגן עליו. בספר זה הוא לא כל כך נראה.
  • שונרא - אריה הרים ענק, העוזר למכוסה הראש ולשר הארבה. שליט הגבול המזרחי, או בשם אחר, השליט של ההרים המזרחיים.
  • שר הארבה ומכוסה הראש - מכוסה הראש היא ברייר, אחותה של רוז. שר הארבה מנהיג אותה. בסוף הספר מתחילה מלחמה ענקית בעמק. ישויות ענקיות שניהן ורוצות להשתלט על העמק.
  • העכבראשים - קבוצת שעירים שעוזרים למכוסה הראש, לקינגדוק ולשר הארבה. קינדוק מנהיג אותם.