מפלצת של מלון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מפלצת של מלון
Hotel Transylvania
בימוי גנאדי טרטקובסקי
הופק בידי מישל מורדוקה
תסריט טוד דארהם
דניאל הגמן
קווין הגמן
עריכה קת'רין אפל עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אדם סנדלר
סלינה גומז
אנדי סמברג
קווין ג'יימס
פראן דרשר
ג'ון לוביץ
סי-לו גרין
סטיב בושמי
מולי שנון
דייוויד ספייד
מדבבים אדם סנדלר (דרקולה)
מולי שאנון (Wanda the Wolf)
דייוויד ספייד (Griffin)
ג'קי סנדלר (Countess Martha)
סטיב בושמי (Wayne the Wolf)
סי-לו גרין (Murray the Mummy)
קווין ג'יימס (המפלצת של פרנקנשטיין)
אנדי סמברג (Jonathan Loughran)
סלינה גומז (Mavis Dracula)
סיידי סנדלר
אלן קוברט
ג'ים וייס
כריס פרנל
לונל
פראן דרשר
טום קני
ג'ון לוביץ
Rachel Crane עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מארק מדרסבאו
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי סוני הנפשה
חברה מפיצה סרטי קולומביה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 28 בספטמבר 2012
משך הקרנה 91 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה, סרט זומבים, סרט אנשי זאב, סרט ערפדים, סרטי מפלצות, סרט לכל המשפחה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $85,000,000
הכנסות $358,375,603
הכנסות באתר מוג'ו hoteltransylvania
סרט הבא מפלצת של מלון 2
www.welcometohotelt.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מפלצת של מלוןאנגלית: Hotel Transylvania, "מלון טרנסילבניה") הוא סרט אנימציה בתלת-ממד של חברת סרטי קולומביה שיצא לאקרנים לראשונה ב-28 בספטמבר 2012. את הסרט ביים גנאדי טרטקובסקי והפיקה מישל מורדוקה.

הסרט הוביל ליצירת זיכיון מדיה שכולל בנוסף אליו עוד שלושה סרטים באורך מלא (מפלצת של מלון 2, מפלצת של מלון 3: יוצאים לחופשה ומפלצת של מלון: הפוך על הפוך), סרטים קצרים, סדרת טלוויזיה (מפלצת של מלון: הסדרה), משחקי וידאו ועוד.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרקולה (אדם סנדלר) הוא המנהל של מלון המפלצות טרנסילבניה, מלון חמישה כוכבים אשר באות אליו מפלצות במטרה להגן עליהן מבני האדם בזמן שהן נופשות. דרקולה אירח כמה מפלצות מוכרות כגון: פרנקנשטיין (קווין ג'יימס) ואשתו (פראן דרשר), מורי המומיה (סי-לו גרין), ויין וונדה אנשי הזאב (סטיב בושמי ומולי שנון), גריפין הבלתי נראה (דייוויד ספייד), ביגפוט, הכתם ועוד כדי לחגוג את יום הולדתה ה-118 של בת דרקולה, מייוויס (סלינה גומז).

חלומה של מיוויס הוא לצאת אל העולם הגדול, מה שאביה לא הרשה לה בעקבות אירוע נורא מעברו שנגרם על ידי בני האדם השוכנים בחוץ. בגיל 118, מייויס אמורה לקבל מתנה שאימה השאירה אחריה. כאשר בן-אנוש, בשם ג'ונתן (אנדי סמברג), מתארח באופן בלתי צפוי במלון, דרקולה עושה הכל כדי להסתיר את עובדת היותו של ג'ונתן בן-אנוש, כדי לשמור על אורחי בית המלון שלו מבהלה וכדי שמייויס לא תגלה שהכפר אליו הלכה בעקבות הצעת אביה, הוא כפר מזויף שדרקולה יצר כדי שביתו לא תרצה לצאת שוב מהטירה.

ג'ונתן מספר לדרקולה על אגדה שנקשרה לשמה של טירה מסוימת בה ביקר. לפי האגדה, שני ערפדים נפגשו, ונאמר עליהם שלא היו שתי נשמות שהתאימו יותר אחד לשנייה. אבל הם נהרגו בשרפה שיצרו בני האדם, בגלל הפחד מפני הערפדים. שדרקולה אומר לג'ונתן שהאגדה טועה, ומגלה לו שהוא היה הערפד שנפגש עם האישה, ורק היא, מרתה, נהרגה באותה שרפה.

לאחר שמייוויס וג'ונתן מתנשקים, עכברתו של השף קווזימודו, מגלה שהוא בן אדם וחושפת את זהותו האמיתית. דרקולה כועס על שפגע בו ונישק את ביתו, אחרי ששיתף אותו בעברו, וג'ונתן, מחשש שדרקולה ימצוץ את דמו אם לא יאמר זאת, אומר למייוויס, שרצתה להישאר אפילו לאחר שהיא מגלה מי הוא באמת, שהוא שונא מפלצות ומסתלק. מייוויס נפגעת, ובורחת לחדרה. לאחר מכן הם מדברים על הגג, ומגלים מהי המתנה שנשארה ממרתה. המתנה היא ספר, ספר קצר שבו מסופר על שני ערפדים, שנפגשו בשמי הלילה, וידעו שהם יהיו בעל ואישה, אהבה ממבט ראשון, כלומר זינג. מרתה כתבה למייוויס שזינג יש רק פעם בחיים.

מייוויס מספר לאביה שהיא חשבה שהרגישה זינג כלפי ג'ונתן - אך כנראה זה לא היה הדדי. דרקולה מבין את טעותו ומשכנע את פרנקנשטיין, מורי המומיה, איש הזאב, והבלתי נראה להצטרף אליו. הם נכנסים למכונית ורוצים לתפוס את ג'ונתן, לפני שייעלם. הם יודעים שהשמש עולה, ודרקולה מחליט להסתכן.

הם מגיעים למקום בו מתרחש 'פסטיבל מפלצות', של בני האדם, שבו גם תלויות כתובות שמעודדות מפלצות. פרנקנשטיין עושה רעש, עולה על בלון פרנקנשטיין ענקי ומספר לכולם על המצב, ועל כך שדרקולה האמיתי נמצא למטה. האנשים למטה חושבים על רעיון. כל האנשים המחופשים לדרקולה עומדים בשורה, ואנשים מאחוריהם מרימים את גלימותיהם ויוצרים מתחתן שורה ארוכה של צל, ומעודדים אותו. דרקולה המופתע רץ מהירות ערפדית שומע קריאות מעודדות בשורה הארוכה.

לבסוף, הוא מגיע לשדה התעופה, וכעטלף, ממריא לשמיים, בעקבות המטוס, שעליו נמצא ג'ונתן. לבסוף הוא מגיע- פגוע ופצוע מהשמש, משתלט בראייתו על הטייס, ומסביר לג'ונתן ברמקול הטייס שבינו לבין מייוויס 'זינג'. ג'ונתן מבין, ובעזרת כוח ההפנוט של דרקולה הם עוצרים לג'ונתן בטענה שהם מתדלקים. ג'ונתן ודרקולה מגיעים למלון, ג'ונתן מסביר למייוויס מה קרה, ויחד הם הולכים למסיבתה של מייוויס.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיבוב לעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולות נוספים: נורית בנאי קורן, נועם טל, בר סביר, אורנה כץ, אורלי קטן, קובי ליקורמן, טליה ברקאי, אמנון וולף, רועי קפלן מנדלמן, אורן בכר, חיים אדן

הפקת דיבוב: וידאופילם אינטרנשיונל

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מפלצת של מלון בוויקישיתוף