משרד הפנים (אוסטריה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משרד הפנים
Bundesministerium für Inneres
מידע כללי
מדינה אוסטריה עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום שיפוט אוסטריה עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הקמה 1848 עריכת הנתון בוויקינתונים
מנהל וולפגנג סובוטקה עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה מרכזי Palais Modena עריכת הנתון בוויקינתונים
www.bmi.gv.at
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משרד הפנים הפדרליגרמנית: Bundesministerium für Inneres; ידוע כ-Innenministerium, או B.M.I בראשי תיבות) היא סוכנות ממשלתית פדרלית המשמשת כמשרד הפנים של ממשלת אוסטריה והיא אחראית בעיקר על ביטחון הציבור, אך עוסקת גם בנושאים הנוגעים לאזרחות, בחירות, משאלי עם ושירות אזרחי חלופי. משרד הפנים נחשב לאחד המשרדים החשובים באוסטריה.

המשרד מנהל ומפקח על הרוב המכריע של סוכנויות אכיפת החוק במדינה, כולל המשטרה הפדרלית, משרד משטרת הפלילים (BKA), המינהל לביטחון המדינה ושירותי מודיעין (לשעבר המשרד הפדרלי להגנת החוקה וללוחמה בטרור, BVT), המשרד למאבק בשחיתות (BAK), פיקוד יחידת קוברה (EKO Cobra), כוח המשטרה האווירית ויחידת המצפה המיוחדת (SEO). המינהל הכללית לביטחון הציבור, המורכב בעיקרו מקציני אכיפת חוק, משמש כגוף המנהל המקצועי של כל הגורמים הללו, מלבד ה-BAK, שאינה מהווה חלק ממנו. סוכנויות אכיפת החוק הפדרליות שאינן בשליטת המשרד כוללות את המשטרה הצבאית, המשטרה הפיננסית ומשמר המשפט. ראש המשרד ומנכ"ל המשרד הוא שר הפנים (Bundesminister). ממש מתחת לשר מכהן המזכיר הכללי (Generalsekretär), המשמש כראש המבצעים של הסוכנות והפקיד השני במשרד. המשרד הוא אחד הבודדים בממשלה האוסטרית, שיש בראש ראש סגל (Kabinettchef), המשמש כראש הסגל של השר.

עד 1848 ענייני הפנים של המדינה היו באחריות קנצלר החצר האוסטרו-בוהמית, משרה שהוקמה על ידי הקיסרית מריה תרזה.[1] בשנת 1848 הוקם המשרד לראשונה כ"משרד הפנים הקיסרי והמלכותי", שימש כמשרד הפנים של אוסטרו-הונגריה ברחבי האימפריה. הוא הפך ל"משרד הפנים הממלכתי" (Staatsamt des Innern) של הרפובליקה הראשונה ב-1918 ולאחר מכן שונה שמו ל"משרד הפנים הפדרלי". בין 1918 ל-1920 הוא נקרא משרד הפנים הממלכתי. לאחר מכן הוא מוזג עם משרד החינוך ושמו שונה למשרד המדינה לענייני הפנים וחינוך.[1] הגוף השתלב בממשל הפדרלי בשנת 1923.[1] בעקבות מלחמת העולם השנייה שונה שמו למשרד הפנים הפדרלי[1] ולאחר פירוק גרמניה הנאצית בשנת 1945 הוקם המשרד מחדש במתכונתו הנוכחית.

ארמון מודנה הוא המטה המרכזי של המשרד, ממוקם במרכז העיר וינה, ברובע אינרה שטאדט.

הסוכנות הפדרלית ברמת הקבינט מופקדת על נושאי ביטחון הציבור, אזרחות ומעמד אזרחי, לרבות שמות משפטיים, בחירות, משאלי עם ועצומות פופולריות, כמו גם ניהול מצב חירום והפעלת השירות האזרחי החלופי לשירות הצבאי.

המנהל הכללי לביטחון הציבור, ממונה על ידי שר הפנים ואחראי על המשטרה הפדרלית, המינהל לביטחון המדינה ושירותי מודיעין, היחידה הטקטית EKO Cobra וכן על משרד משטרת הפלילים הפדרלית. מעבר לתחום השיפוט של הקנצלר הפדרלי, המשרד אחראי גם על ענייני המדינות והעיריות האוסטריות, הקרנות וקרנות העושר הריבוניות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא משרד הפנים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 4 Mario Muigg (2009) The Austrian Federal Ministry of the Interior in the 20th century SIAK Journal (3) Retrieved 20 October 2013