משתמשת:La Nave Partirà

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עורכת זו היא טבעונית

שמי אינו נאוה
להגיית השם האזינו קטע קול
התעתיק העברי הוא לה נאווה פרטירה, ובקיצור לה נאווה


עורכת זו לא מאמינה בעל-טבעי


ערכים אהובים שכתבתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. להתחיל מחדש (מקלט לבעלי חיים) - המקלט הפלאי שמטיס חמורים בשמים. סרטון מרגש על הדרך מסחיבת עגלות עד לגן עדן לה טנייר שליד פריז - להתחיל מחדש משנים מציאות. מומלץ לעקוב אחרי המקלט לסיפורים שמחים וסיפורים עצובים, ולעזור כשאפשר - דף הפייסבוק.
  2. כוכבה לוי - האישה שאהבה לכתוב "שירים קטנים של עקרת בית" ומצאה את עצמה מתווכת בין מחבלים לבין כוחות הבטחון הישראלים בפיגוע במלון סבוי
  3. שירין אבו עאקלה - העיתונאית הפלסטינית שנהרגה מירי צלף ישראלי. לקחתי חלק משמעותי בכתיבת הערך, בעיקר בתיאור הירי וההלוויה, והתוצאה היא אנציקלופדית וטובה על אף הלחץ הפוליטי הוויקיפדי לצנזר את הערך.
  4. חסימת תעלת סואץ (2021) - אוניות המכולות הגיעו לגדלים מפלצתיים עד כדי כך שקשה לתמרן אותן
  5. אפקט המכל המלא חלקית - הוא סכנה האורבת למכליות השטות בים סוער, אבל דווקא אוניות צובר המובילות חומרים יבשים טובעות בגללו
  6. דעיכת מסלול לווייני - מעניין
  7. גלאי המוקשים הפולני - התרומה של הפולנים במלחמת העולם השנייה הייתה גדולה ממה שזוכרים להם, בנוסף לפיצוח האניגמה, ללחימה בשדות הקרב וכטייסים, הם תרמו את גלאי המוקשים הנייד הראשון
  8. אֶגִ'יָאוֹ - כשיש ביקוש יש מי שיספק אותו, וזה כולל את ישראל. תרופת שקרכלשהו מסורתית סינית שמופקת מעורות חמורים, ובגללה מחוסלת אוכלוסיית החמורים בעולם
  9. רופקונד - אגם המסתורין
  10. זיפליין (מטוס תובלה זעיר) - מטוס זעיר, אוטונומי לחלוטין, בעל יתירות בכל פרט, שהופעל לראשונה כדי לשלוח מנות דם לאזורי ספר ברואנדה.
  11. המשבר בים סוף - איך החות'ים הפרימיטיבים, קבוצה קטנה שהעולם בקושי הכיר, פרוקסי של איראן שממוקמת בנקודה אסטרטגית - מצר באב אל מנדב, הצליחה לשבש את התובלה הימית בעולם. תרמתי רבות לערך.
אל תניחו זדון כשטיפשות היא הסבר מספק

פרשת דב בורוכוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

התערבתי בערך שלא היה לי קשר אליו ולא עניין אותי, כי ראיתי את מתקפת המחיקות של חיים 7 ושותפו האלמוני על הערך (החל מ-20 באוגוסט). למה הם התקיפו את הפעיל הציוני המנוח מראשית המאה הקודמת? מיהו השותף המסתורי? יש דברים עלומים שלא נרד לחקרם. כך נקלעתי לערך הזה, וכדי להגן עליו מקריעה סופית לגזרים, ערכתי אותו.

ויקיפדיה העברית בחרה בגרסתי כגרסה יציבה וזהו אות כבוד לה. היא בחרה משיקולים אנצי' ולא בתחרות הגרסה הקצרה ביותר. היא בחרה למרות ההתנהגות הבעלבתית של חיים, ולמרות ההישכבות של דובנו על הגדר בשבילו.

הרגע שהאיגיון הכריע אותי וביקשתי מאלדד חילוץ: דובנו בדף שיחתי "את זו שעושה עריכות שגויות בדף ההצבעה, והוא מתקן", שזה מדויק בתמונת ראי.

- כבוד לבורה שלא הרים ידיים.
- כבוד לאיתמר שלא מתרשם מבלבתים בעיני עצמם.
- כבוד ל-תאו הארגמן שהגן על היושרה של ויקי עברית והוביל לביטול המחלוקת הראשונה של חיים (במחלוקת השנייה דובנו הצליח להתערב לפניו). כבוד גם לעיתונאי שארכב אותה בפועל.
- תודה לאקסינו, Nizzan, מלפפוני, יוניון, ניב, BAswim , צורייה, Zozoaz, BenG1 ו-Chaimkapusta שבחרו בגרסה ב', גרסתי.
- אחרון חביב סליחה מדוריאן שקיצרתי את הערך שלו, ובהצלחה לבורוכוב קשישא.


ערכתי על בסיס גרסה שחיים והאלמוני כבר קצצו ממנה קרוב ל-30,000 בתים, זאת הגרסה שברק נעל ב-11 באוקטובר 2021. כאן גרסה של דוריאן ממרץ, לפני הקיצוץ. המון תוכן אנציקלופדי הלך לאיבוד סתם, וכדאי לבדוק אותו. למשל ראיתי עכשיו את הקטע הזה שחיים מחק, מדובר על חודש-חודשיים לפני מותו של בורוכוב: "ברביע האחרון של 1917, העמיק הקרע בין בורוכוב ובין המפלגה ברוסיה. המפלגה העלימה חלק ממסמכיו, כולל תגובות בורוכוב להצהרת בלפור ולכיבוש הבולשביקים את השלטון בפטרוגרד. בורוכוב תמך בהצהרת בלפור, וזעם על המהפכה הבולשביקית, שנראתה לו כטירוף חושים, בעוד שהמפלגה סלדה מהצהרת בלפור ותמכה במהפכה הבולשביקית". ראשית זה מעניין – מה קרה שם? שנית זה חשוב מבחינת הביוגרפיה, הדעות, המפלגה ברוסיה, והקונטקסט ההיסטורי. שלישית, אנחנו לא יודעים מה עוד נמחק.
נספח התמצאות


דיווחים מפי מתנחלים או מעשי הלינץ' שלא היו ולא נבראו[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטון רצוף של כ-20 דקות .

12 בספטמבר 2022, א. כהן מאחד המאחזים או ההתנחלויות שבדרום הר חברון מגיע עם שני מתנחלים נוספים לאדמה פלסטינית לפי רישומי הצבא והמנהל האזרחי, ליד הכפר א-תוואני הסמוך להתנחלות מעון. בצילום וידאו נראים שני פלסטינים, אחד כבן 50 והשני צעיר. כהן והמתנחל הנוסף רעולי פנים ואוחזים אלות, לפחות אחת מהן מברזל. יחד איתם מתנחל חייל בשירות סדיר עם רובה צה"לי. מהצד משקיפים כארבעה מתנחלים לא רעולי פנים. כהן מניף את אלתו לעבר החקלאי המבוגר, החקלאי מניף לעברו את חפירה. שתי ידיו של הפלסטיני נשברו באירוע זה או לאחר מכן. החייל יורה באוויר, סך הכל ירה 7 יריות. כהן מנופף באלה שבידו, פלסטיני צעיר מניף לעברו אלה ולאחר מכן רואים את כהן נופל ומיד קם. בזה האירוע מסתיים. בקטטה היו מעורבים הפלסטיני המבוגר והפלסטיני הצעיר, ואחר כך נראים עוד כחמישה פלסטינים שבאים לעזרת המבוגר שידיו נשברו. כהן צועד לעבר ההתנחלות. הוא מאושפז לאחר מכן עם פציעת ראש. הפלסטיני המבוגר שבור הידיים עצור, אף מתנחל לא נעצר. את האירוע צילם פעיל זר.

עשרות פלסטינים תקפו אמש (ב') רועה צאן ישראלי בשטחי מרעה סמוך לישוב אביגיל בדרום הר חברון, כאשר פעילי שמאל מלווים אותם ומעודדים את מאבקם. הרועה ספג מכה בפניו ונפצע באורח קשה. אחד הפלסטינים שהיה מעורב באירוע נעצר.

30 פורעים בדרום הר חברון פצעו קשה את איתמר.

פצוע הלינץ' מהר חברון שב להכרה; מצבו קשה.

הוריו של הישראלי שהותקף בדרום הר חברון: התנפלו עליו. זה היה ניסיון לינץ'.

חשד לפיגוע בהר חברון, גבר ישראלי כבן 30 הותקף על ידי פלסטיני בקטטה שאירעה הערב (שני) סמוך לחוות מעון שבדרום הר חברון ומצבו קשה.

  • לבסוף כתבה ב"שיחה מקומית":

הלינץ' שלא היה.


דיונים

  1. יהודה פוקס - האם לציין את האיומים על חייו
  2. נשיאת הרווארד קלודין גיי, האם גניבה ספרותית בפתיח או בפרק, פלוס ניסוח
  3. מעצרי פלסטינים וישראלים במלחמת חרבות ברזל - מחיקת מידע על תנאיהם ומספרם
  4. מתקפת הפתע - דיון מתי הועברו החיילים מאוגדת עזה ליו"ש
  5. כינויי גנאי בפוליטיקה- משיחיסטים?
  6. אלי כהן - דרכונים דיפלומטיים? (גרסה יציבה)
  7. מפלגת PVV ההולנדית - ימין קיצוני?
  8. מטה משפחות החטופים - פרק ביקורת?
  9. המחלוקת על החטופים - היחס השלילי היה מהתחלה ולא כפי שכתוב