משתמש:אלולה/אמיר לוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אמיר לוי

אמיר לוי (נולד בירושלים ב-1.9.1969) הוא מנכ"ל חברת תשתיות התקשורת IBC. החברה משווקת אינטרנט על גבי סיבים אופטיים תחת המותג "Unlimited". לוי היה הממונה על התקציבים במשרד האוצר בין השנים 2013 ל-2017. לפני כן כיהן כמנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת מקבוצת שיכון ובינוי.


השכלה וחיים פרטיים

אמיר לוי נולד בירושלים, בעל תואר ראשון בכלכלה ומדע המדינה ותואר שני בכלכלה, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

מאז 2014 ועד היום משמש לוי כמרצה באוניברסיטה העברית בסוגיות במדיניות מקרו-כלכלית וניתוח שווקים במשק.

בשנת 2017 יצא לארצות הברית לשנת לימודים כעמית מחקר ((Senior Fellow בבית הספר ע"ש קנדי שבאוניברסיטת הרווארד ומשמש שם מאז ועד היום כעמית מחקר פעיל. בשנת 2018 שימש לוי כעמית מחקר (Visiting Fellow) במכון המחקר האמריקאי ראנד שמייעץ לממשלות וגופים בינלאומיים בעיצוב תהליכי מדיניות ציבורית.

לוי נמנה על הוועד המנהל של ארגון מעוז, רשת מנהיגים ומנהיגות מכל החברה הישראלית הבונה אמון ומקדמת תרבות ממלכתית ופועלת לחיזוק חוסנה החברתי-כלכלי של מדינת ישראל.

לוי נשוי לרותם יהל לוי, מטפלת בדרמה. לשניים ארבעה ילדים. הוא בוגר תנועת הצופים והיה רכז שבט בירושלים.

קריירה

אמיר לוי החל את הקריירה שלו במשרד האוצר בו התקדם מתפקיד רפרנט ועד ראש אגף התקציבים. תחילה שימש כרפרנט תעשייה באגף התקציבים (1996-1999), המשיך כרכז תקשורת ותיירות (1999-2002) וכסגן הממונה על התקציבים האחראי על תחום התשתיות (2002-2006).

בשנת 2006 יצא אל השוק הפרטי וכיהן כמנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת שמממנת, מקימה ומפעילה תחנות כוח של אנרגיה מתחדשת בישראל ובחו"ל.

הממונה על התקציבים במשרד האוצר

בשנת 2013 שב לאגף התקציבים באוצר והפעם עמד בראשו. לוי הוביל במשך ארבע שנים בתפקיד זה, שינויים מבניים רבים[1].

לוי יזם את חקיקת חוק הנומרטור בנובמבר 2015. חוק זה קבע כי הממשלה אינה יכולה לקחת על עצמה התחייבות תקציבית ארוכת טווח, ללא מקורות כספיים פנויים. חוק הנומרטור הביא לירידה משמעותית ביחס חוב תוצר ולניהול יעיל של תקציב המדינה[2].

בנוסף הוביל לוי מספר צעדי מדיניות שנועדו לצמצם את אי השוויון בחברה הישראלית. כך למשל הוביל את יוזמת חיסכון לכל ילד, שמבטיחה כי כל ילד בישראל יתחיל את חייו הבוגרים עם סכום התחלתי שנחסך עבורו [3]. בנוסף היה ממובילי החלטה 922 של הממשלה לפיתוח כלכלי באוכלוסיית המיעוטים בארץ[4], וכן הוביל שורה של כלים לשילוב חרדים בשוק העבודה כמו תוכניות השכלה גבוהה ומרכזי הכוון תעסוקתיים ייעודיים[5].


מנכ"ל חברת IBC

לוי מונה בשנת 2019 למנכ"ל חברת IBC (Israel Broadband Company), חברת תשתיות אינטרנט המבוססת על סיבים אופטיים שבבעלות סלקום, קרן תשתיות ישראל וחברת החשמל[6].

לוי הגיע לחברה לאחר שנקלעה לקשיים בשנותיה הראשונות. תחת כהונתו של לוי גייסה החברה 350 מיליון שקל להאצת פריסת התשתיות שלה [7], תוך מטרה להפוך לשחקן משמעותי בשוק האינטרנט הישראלי.


פרסומים אקדמיים

1.      Does greater public transit access increase employment for the Israeli-Arab Population? A Preliminary Analysis. Diana B. Greenwald, Guy Grossman, Amir Levi. Harvard University, 2018

2.      The Causes and Consequences of Israeli Government Resolution 922: A roadmap to accelerate economic inclusion of Arab communities in Israel. Amir Levi and Daniel Suchi. Harvard University, 2018


קישורים חיצוניים

1.     הדס מגן ועמירם ברקת, הצצה לכהונה של ראש אגף התקציבים היוצא אמיר לוי, גלובס, 23.07.2017

2.    אדריאן פילוט, הנומרטור חסך 20 מיליארד שקל מהתחייבויות הממשלה, כלכליסט, 25.5.17

3.    מוטי בסוק, "בתקציב החדש אנחנו רוצים ליצור צמיחה שפירותיה יחלחלו לכולם"  דהמרקר 6.12.17

4.    עמירם ברקת, איך קרה שהפוליטיקאים מהמגזר הערבי למדו לעבוד עם פקידי האוצר? גלובס, 22.09.2019

5.    תכנית החומש לפיתוח כלכלי וחברתי של המגזר הערבי בישראל אוני ת"א,

6.    עמרי מילמן, הממונה על התקציבים עובר להרווארד - מי המועמד המוביל להחליפו?, כלכליסט, 2.7.17

7.    אביאור אבו, אמיר לוי מונה למנכ"ל מיזם הסיבים IBC, כלכליסט, 5.09.19

8.     אביאור אבו, נחתמה עסקת מיזם הסיבים: מגדל תלווה ל-IBC סכום של 350 מיליון שקל, כלכליסט, 18.3.20