משתמש:ילד מסכן וחכם/מחזור כישור הזמן אומות ומסדרים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מחזור כישור הזמן היא סדרת ספרי פנטזיה המתרחשת בעולם בדיוני ובו מספר גדול של אומות ומסדרים.

ארצות הברית השנייה - "ברית עשר האומות"[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנטהרן[עריכת קוד מקור | עריכה]

פתגמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערה: הפתגמים שונו מעט כדי לא להיכנס לחשש הפרת זכויות יוצרים.

  • "האמת היוצאת מפי אאס סדאי שונה מהאמת שאתה חושב שהיא" - משפט המתאר את יכולת תמרון המילים של האאס סדאי למרות שאינם יכולות לשקר.
  • "על רוח מהדרום יבוא אורח נעים, רוח מהצפון היא בית ריק"- לא נתבארה משמעתו ככול הנראה מתאר את הכפור העז השורר בארצות הצפון.
  • "גם אם תצבע חזיר בזהב הוא יישאר חזיר"- יש דברים שלא משתנים.
  • "הכבשים לא יגזזו על ידי דיבורים" - יש לנקוט במעשים ולא בדיבורים.

הוספות לספר השלישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרולוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

בורס (שם בדוי), בעלזמון, שאי'טן.

הפרולוג מתאר אסיפה גדולה של ידידי אופל מנקודת מבטו של ידיד אופל חוקר במסדר ילדי האור שמופיע בשם בדוי -בורס. באסיפה בעלזמון מציג דמויות של שלושת הנערים ומורה לכולם לחפש אותם, בנוסף כל אחד מקבל גם פקודות פרטיות הפקודות סברוס קיבל הם לשוב לטרבון ולהמשיך בעבודתו הטובה.

החיפוש הגדול[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק ראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

רנד אל'תור, לאן, טאם, מאט, פרין, נינאב, אגווין, מוריין, אִינְגְטָר,

הפרק מתחיל חודש לאחר סיום הספר הקודם רנד נשאר במצודת פאל דארה ומקבל שיעורים בסיוף מלאן. כס האמירלין מגיעה בהפתעה למצודה ורנד חושש שהיא באה על מנת לסרס אותו.

פרק שיני[עריכת קוד מקור | עריכה]

רנד אל'תור, מוריין, מאט, פרין, אֵלַנְסוּ (-השָאטָיָאן של המצודה = סוכנת המשק), הגבירה אָמָלִיָסה, לורד אגלמר, אלווין אל'ואן (-הסנדלר בשדה אמונד), לאן (-אל'לאן מנדרגורן), רונאן (-שר החצר), תֶמָא (-הסייס הראשי).

רנד המפוחד ממהר לארוז את חפציו ויוצא לאורווה בדרך הוא צופה בקבלת הפנים של האמירלין, באורווה הוא מגלה שניתנה פקודה לא לתת לאף אחד לצאת, -גילוי שמוסיף לחרדתו.

פרק שלישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

רנד, רָאגָן, מָאסֶמָה, אוּנוֹ, תום מרילין, מאט , פרין, לוֹיָאל (- אוֹגְיֶיר - סְטֶדִינְג), מוריין, אלנסו, לאן, סן בואי, אגווין, פדן פיין, צ'אנגו (-חייל שינארי אחד מהשומרים בצינוק), ניאדו (חייל שינארי אחד השומרים בצינוק), מורדט.

רנד מנסה לצאת רגלי דרך השערים ומגלה שכול השערים סוגרים, לאחר שהוא מבין שלא יוכל לברוח מהמצודה הוא משוטט ללא כיוון מוגדר כדי שהאמירלין לא תוכל למצוא אותו. הוא מעליב את חבריו: מאט, פרין ולויאל כדי שיתרחקו ממנו ולא יוכל לפגוע בהם אחרי שישתגע. אגווין מסתירה אותו בצינוק לזמן קצר שם, ומחביאה אותו במגורי הנשים.

פרק רביעי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוריין נפגשת עם אחיותיה, ומתעדכנת בחדשות: עוד שלושה דרקונים כוזבים נוסף לשלושה בשנתיים האחרונות ומלחמה במישור אלמות. היא נפגשת עם האמירלין סְיוּאֵן סַנְצֶ'ה, ושומעת ממנה על הפיחות במעמדה, האחיות האדומות בהנהגת אלאידה חושבות שהגיע הזמן לאמירלין אדומה וכורתות בריתות.

פרק חמישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוריין מספרת לאמירלין שמצאה את הדרקון -רנד אל'תור ויש לה תכנית בשבילו הוא יוביל את קרן ואלר לאיליאן שם יציג אותה ויזכה בתמיכת בני איליאן ומחפשי הקרן. היא מציגה בפניה אחד מחותמי כלאו של אדון האופל כשהוא שבור.

גֵיאוֹפְרַם בורנהלד קצין בכיר מילדי האור מוביל לגיון שלם מהילדים בסתר לטרבון בעקבות פקודות מפורשת של פדרון ניאל המפקד העליון בטרבון הפיקוד עובר לידי החוקרים.

ליאנדרין, אאס סדאי מהאג'ה האדומה, מתעללת בגבירה אמליסה ואף טווה עליה סוג של כפיה חלשה כדי שתרגל בשבילה אחר שלושת הנערים.

בצינוק מישהו בלתי מוכר נכנס בהפתעה.

פרק שישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

רנד ישן ופוקדים אותו סיוטים כשהוא מתעורר הוא מגלה את נינאב לידו והיא מספרת לו שאגווין ירדה לצינוק יחד עם מאט, ואז נשמעת אזעקה במצודה, רנד שחושש לגורלה של אגווין רץ במגורי הנשים בחרב שלופה, מתברר שהמצודה תחת התקפה של יצורי אופל שנכנסו פנימה לראשונה מאז בנייתה. כשהוא מגיע לצינוק הוא רואה שהשומרים נטבחו ונכתבו בדמם מספר כתובות הוא מוחק כתובת בה מופיע שמו, לפתע מגיעה ליאנדרין ומנסה להרוג אותו, מוריין מצילה אותו ומרפאה את אגווין, מצבו של מאט קשה יותר והפגיון נגנב ממנו ופיין נעלם.

פרק שביעי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאט מרופא זמנית על ידי ארבע אאס סדאי: מוריין, האמירלין, ליאן ווורין. וורין מדווחת לאמירלין ולמוריין על כתובת בצינוק שנאמר בה שלנפיר חופשית וורין מבינה שרנד הוא הדרקון אבל מוכנה לשמור על סודיות.

פרין מבקר את מאט שלא זוכר כלום מהמרתף.

האמירלין זמנה את רנד ולאן מלמד ותו את דרכי הלורדים הלוחמים של ארצות הגבול.

פרק שמיני[עריכת קוד מקור | עריכה]

רנד מופיע בפני האמירלין מוריין ווורין הן אומרות לו שהוא הדרקון שנולד שוב, והוא יכול ללכת עם אינגטר מאט ופרין שיוצאים אחר יצורי האופל להשיב את הקרן והפגיון, הן עצמן יצאו לטאר וולון יחד עם אגווין ונינאב. רנד מחליט לצאת עם אינגטר. לאחר צאתו האמירלין דנה עם מוריין ווורין בהשלכות.

נינאב אורזת את חפציה ומקבלת מלאן את טבעתם של מלכי מלקייר. אגווין נפרדת מרנד.

פרק תשיעי[עריכת קוד מקור | עריכה]

האמירלין נפרדת מאינגטר וחבורתו ומברכת אותם, אלמוני יורה חץ שכמעט פוגע ברנד שאר האנשים חושבים שהחץ כוון לאמירלין, החבורה יוצאת אחר הקרן בליווי רחרחן (אדם שיכול להריח אלימות) בשם הורין. קפטיין בייל דומון קברניט הקצף (הספינה בה הפליגו בספר הקודם רנד, מאט ותום) נמצא באיליאן, הוא מקבל מספר הצעות חשודות להפלגה מזרחה ומסרב, שלושה מאנשיו נרצחים (אחד על כול הצעה שדחה) וזרים מנסים לפרוץ לספינתו, לבסוף הוא מקבל הצעה לנסיעה למאין תמורת סכום גדול מאוד לזהב נמסרת לו איגרת שהוא צריך להעביר לשם במקום זאת הוא יוצא עם ספינתו מערבה לכיוון כף תאמן באיגרת נאמר שיש להוציא אותו להורג ולהחרים את כול רכושו בייל מבין שמבקשי נפשו הם ידידי אופל והם (והטרולוקים) רודפים אחריו בגל דסקית מאבן לב המחולקת בקו מעוקל לחצי שחור ולחצי לבן.

פרק עשירי[עריכת קוד מקור | עריכה]

טאם עזב את שני הנהרות בבחרותו הצטרף לצבא איליאן לחם במלחמת הגלימות הלבנות ובשתי המלחמות האחרונות נגד טיר נעשה אומן סייף והיה השיני בפיקוד, אחרי מלחמת האיאל חזר לשני הנהרות עם אישה מקאמלין ותינוק.



הערך רנד אל'תור הועתק מארכיון הערך בויקיפדיה האנגלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראנד אלת'ור , הידוע גם בשם הדרקון שנולד מחדש , הוא הדמות הראשית הבדיונית והגיבורה של גלגל הזמן , סדרת רומני פנטזיה מאת רוברט ג'ורדן .

לראנד אלתור יש כותרים רבים נוספים בסדרה:

  • בין תושבי הביצות : הדרקון שנולד מחדש, אדון הבוקר, נסיך השחר, מגן האור האמיתי
  • בין האייל : מי שבא עם השחר, קאראקרן (ראש הצ'יפים)
  • בין האת'אן מייר (עם ים): Coramoor (הנבחר)
  • בין זאבים : קוטל צללים

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראנד מתואר כבעל עיניים אפורות או כחולות (מתחלפות) ושיער ג'ינג'י ונראה טוב. הוא בערך 6'5" או 6'6" (196–197 ס"מ) (כפי שתואר על ידי רוברט ג'ורדן ) עם מבנה גוף שנאמר כאופייני לאייל. כתוצאה מאירועים בסוף סכין החלומות , ראנד איבד את ידו השמאלית ממש מתחת לפרק כף היד. בצידו יש לו שני פצעים שלא יגלידו; פצע עגול של ישמעאל התקבל בשמיים מעל ראש תומן, עם חתך מעליו מהפגיון המזוהם של פדן פיין שהתקבל למרגלות עמוד השדרה של העולם ליד קאיריין .

הִיסטוֹרִיָה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוּלֶדֶת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלידה שלו בישרו על Gitara Moroso , אאס סדאי ו שומר Chronicles , שנפטר מן הכוח העצום של נִחוּשׁ הלידה שלו. הנבואה שלה על לידתו הייתה: "הוא נולד מחדש! אני מרגישה אותו! הדרקון נושם את נשימתו הראשונה במדרון הדרקון! הוא מגיע! הוא בא! אור תעזור לנו! אור תעזור לעולם! הוא שוכב שלג ובוכה כמו הרעם! הוא בוער כמו השמש!"

ראנד נולד ביום האחרון של שלג הדם ב-978 NE, על מורדות דרגוןמאונט כפי שניבא. הוא נולד ל- Tigraine Mantear , בתו-היורשת לשעבר של אנדור , שברחה ל- Aiel Waste כדי להפוך לעלמת החנית , אישה לוחמת של אנשי Aiel. היא שוכנעה לברוח על ידי גיטרה מורוסו, שאמרה שהעולם ייגזר גורל אם לא תעשה זאת. טיגריין, ששינתה את שמה לשיאל, מתה זמן קצר לאחר הלידה. גלאד, הבן שהשאירה מאחור, הוא אחיו למחצה הבכור של ראנד. אביו היה ג'נדאין, ראש שבט אייל (הצעיר בזיכרון), שהוביל את חמולת שעראד, ריין, נאקאי וטארדד להרוג את המלך למאן דמודרד מקאיריין.על חטאו. כאשר שמע ששיאל מת, הוא ויתר על הנהגתו ויצא למגרה הגדולה כדי להילחם בטרולוקים. ג'נדאין נהרג מאוחר יותר על ידי גיסו, לוק, שדמה כל כך לטיגרן עד שג'נדאין לא היה מרים יד נגדו. ראנד נמצא על ידי תם אל'תור , אדם אנדורי שהצטרף לצבא איליאנר ולחם בשלג הדם. הוא ואשתו החדשה, קארי אלתור, לקחו את ראנד בחזרה לכפר הולדתו של תם, שדה אמונד .

תברן[עריכת קוד מקור | עריכה]

זה מתגלה על ידי Moiraine כי ראנד (כמו חבריו מאט Cauthon ו פרין אייברה ) הוא Ta'veren - אדם שסביבו התבנית הוא ארוג. לעתים קרובות מראים שאירועים בלתי סבירים באופן מוזר קורים סביב שלושתם, ובמיוחד כאשר מתאספים יותר מאחד. [1] ראנד הוא טאוורן חזק עוד יותר מארטור הוקווינג (שנחשב באופן נרחב כטאוורן החזק ביותר בהיסטוריה המתועדת) וסימנים לגילוי הזה בכל מקום בו הוא שוהה - מקרי מוות מטורפים ותאונות בלתי סבירות להצחיק נפוצים בכל מקום בו הוא נמצא. , אבל בדרך כלל מאוזנים על ידי מזל טוב לא צפוי בסדר גודל שווה.

לילה חורפי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-Winternight, 998 NE, טרולוקס תקפו את שדה אמונד. ראנד, שני חבריו ( פרין אייברה ו Mat Cauthon ), אהובת נעוריו Egwene al'Vere ואת gleeman Thom Merrilin הובלנו מחדר שדה של Emond ידי אאס סדאי Moiraine Damodred ו וורדר שלה, al'Lan Mandragoran(לקבוצה מצטרפת בסופו של דבר חוכמת אמונדס פילד, Nynaeve al'Meara). לאן החל ללמד את ראנד את החרב; מאז הוא השיג את רמת המיומנות של להב מאסטר, אם כי לא הוכר רשמית; בעוד שהוא הביס את ה-Seanchan Blademaster High Lord Turak בקרב יחיד, הוא לא קיבל רשמית את הלהב שלו ומאז לא מכונה בסמכותיות Blademaster. יחד עם Loial the Ogier ו- Nynaeve al'Meara , Moirine הוביל אותם אל עין העולם בבליעה. ראנד נחשף הבאר של העין הטהורה, לא מושחת saidin ועסקת סכסוך עם הארורים Aginor . אגינור הופחת לאפר על ידי משיכה של כמות מופרזת שלפאוור אחד , וראנד עצמו גילו, לאימה שלו, שהוא בעצמו מסוגל לתעל את האמרה . מתגלה לקורא שראנד הוא הדרקון שנולד מחדש בעקבות אירועים אלו, שסיימו את הספר הראשון. הוא לא מאמין שזה כאשר אמר, אבל אחרי קרן Valere נגנב, ראנד, מאט, פרין ו Loial מלווה לורד Ingtar ואת Shienarians כדי להחזיר את זה. באותו קרב Falme , ראנד Ba'alzamon נלחמו בשמיים. רנד דקר את בעלזמון בלבו, אך נפצע קשה ולתמיד ממכה שפגע על ידי בעלזמון, והמיס את רוב החרב המזויפת שלו אס סדאי שנעשתה עם הכוח במלחמת הצל. הוא הוכרז כדרקון שנולד מחדש לאחר ניצחונו.

נְבוּאָה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באותו חורף, הוא חנה עם מוירין , פרין, מין פארשו והשינרים. ראנד לא השלים עם גורלו. הוא נסע אל דמע לבדו, והחליט שהמסע הזה יסתיים או יתחיל את חייו. בשנות ה סטון של מדמיע , הוא לקח את הלהב Callandor , החרב שיכול שאין לגעת, והגשים נבואה גדולה, המאשר את זהותו כמו Dragon Reborn במוחם של רבים, לא פחות מכול משלו. לאחר מכן הוא יצא עם מאט, Egwene ו Moiraine אלי הפסולת, המבקש אישור של Aiel כמו שלהם Car'a'carn , פשוטו כמשמעו "ראשי של מפקדים". במרדף אחר מטרה זו, הוא נסע ל- Rhuidean , שם למד את המקורות האמיתיים של האייל. בעזרת הנקבה עזבהLanfear , הוא לכד את Asmodean כשהיה שם, ואילץ את הזכר Forsaken ללמד אותו איך להשתמש ב- Saidin . לאחר להצליח להתקבל בתור Car'a'carn , הוא הוביל את Aiel מתוך פסולת ולקח Cairhien ו Caemlyn , הריגת הארורים זכר Rahvin .

מגדל שחור[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מכן הוא פנה אלי שגרירויות מ Elaida ו מסייע Salidar. השגרירות של אלאידה חטפה והגנה עליו מפני הכוח האחד. הם הכריחו אותו להיכנס לקופסה ועינו אותו, מה שגרם לו לפתח קלסטרופוביה חמורה . הוא נמלט על-ידי השמדת מגנים של שוביו, ובמקרים מסוימים, השתקתם (ניתוקם לצמיתות מהמקור), בקרב הנורא בבארות דומאי . מאז הוא הכריח או שכנע רבים משני הצדדים להישבע לו אמונים. הוא לכד את איליאן בעזרתו של דאברם בשרה , והוכתר למלך, ושינה את שמו של כתר לורל של איליאן לכתר החרבות. מזרים תים, דרקון מזויף לשעבר, סייע לראנד על ידי הקמת המגדל השחור, שמכשיר גברים לתעל, להפוך לאשהמן . עם זאת, מתגלה שמזרים תים הוא בוגד ומתכנן להרוג את ראנד אלתור באמצעות הגברים שאומנו במגדל השחור נגד ראנד. המגדל השחור הוא מקביל הגברי למגדל הלבן, ובמקור נוצר על ידי ראנד אלתור. תים החל לסגנן את עצמו " המהאאל ", או המנהיג , למרות שכוונותיו האמיתיות טרם נחשפה; כוונותיו של מזרים תים מתגלות בהמשך דרך מעשיו של "המורד" אשעמן. יש סבורים שהוא הפך לצל על ידי 13 של השחור Ajah, בראשות Liandrin Sedai ב " The Rising הצל ".

אוהבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראנד קשור כשומר לשלושת אוהביו: מין פארשו ; איליין טראקנד , מלכת אנדור; ו Aviendha העמקים תשעה Sept של Taardad Aiel . איליין בהריון עם התאומים שלו, אשר נחזה על ידי יכולת קריאת הגורל של מין להיות ילד וילדה. התחזית, על אף שידועה לקורא, אינה ידועה לדמויות, מכיוון שבירגט, אבינדה ומין עצמה שכחו אותה בגלל השתייה המוגזמת שלהם באותו לילה. מין גם ראתה שאווינדה תלד ארבעה מילדיו של ראנד במקביל, למרות שהיא לא סיפרה לאף אחד.

יועצים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא יעץ לראשונה על ידי Moiraine Damodred ובהמשך בעיקר על ידי Cadsuane Melaidhrin של גרין Ajah, ו Sorilea , אחד Aiel וייז. הם התחייבו ללמד אותו "צחוק ודמעות", אם כי בדרכים שונות, שכן ראנד התנה את עצמו שלא להרגיש רגש על ידי דקלום שמות כל הנשים שמתו ישירות בגלל מעשיו שוב ושוב לעצמו, וכפה על עצמו. להפוך לקשה יותר ויותר, או כפי שהוא מנסח זאת, "קשה יותר מפלדה". הוא מאמין שהוא חייב להיות קשה; אחרים חושבים שהוא הופך לאכזרי ומריר, וקאדסואן וסורילה מאמינים שבמצבו הנוכחי הניצחון שלו יהיה עגום כמו הפסד. בשנת The Gathering Storm , [2]ראנד מגרש את קדסואן מעיניו על כך שלא הצליח למנוע מהזכר ליפול לידיים הלא נכונות. האס סדאי היחיד שראנד מרשה לקרבו וסומכת עליו, במידה מסוימת לפחות, היא ניינייב, כי היא "דואגת לו כשהוא לא יכול". הוא גם הופך להיות יותר ויותר קשה לייעץ בגלל הקיבעון שלו לא לעשות מניפולציות.

שינויים והופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראנד שינה הרבה מהילד שעזב את שדה אמונד לפני שנתיים. הוא הפך מהילד העקשן שסירב לקבל שהוא יותר מרועה צאן פשוט, לאדם בעל רצון ברזל שלפעמים נראה שאיבד כל זכר לאנושיות. לאחר שגדל עם האמונה שגברים צריכים להגן על נשים, הוא זכר את שמה של כל אישה שמתה למענו (בשלב מסוים בילה לילה שלם בין הגופות לאחר קרב גדול, בארות דומאי, ולאחר מכן דיקלם השמות של חברו הטוב ויד ימינו, הלורד פרין איברה משני הנהרות) ולעתים קרובות מתעמר ברשימה ובאשמה הנלווית לכך. רבים מהסובבים אותו דואגים לשפיותו; אחרים (בעיקר קדסואן וסוריליאה שהוזכרו לעיל) דואגים לאנושיותו. ראוי לציין גם שהוא התפתחקלסטרופוביה עקב אירועים בספר Lord of Chaos , כאשר הוא נלכד בקופסה על ידי Aes Sedai שנשלח על ידי Elaida, שהוצא רק כדי להיות מוכה מדי יום.

לבסוף, מעניין לציין שככל שהספרים התקדמו, הוא נעשה פחות מעורב בנרטיב, אם כי הוא נותר הדמות המרכזית Citation Needed . ספר 3, הדרקון שנולד מחדש , [3] (שבאופן אירוני ראנד הוא הדמות הטיטולרית) נאמר למעשה כמעט אך ורק מנקודות המבט של מאט קאתון, פרין איברה ואגווין אל-וור, למרות העובדה שהוא ללא ספק לגבי ראנד (כל שלושת הצדדים בסופו של דבר עוקבים אחריו לדמע ונוכחים כשהוא מושך את החרב קלנדורמהאבן ומכריז על עצמו כדרקון שנולד מחדש), והספרים הבאים המשיכו לעקוב אחר הרפתקאותיהן של דמויות אחרות מלבד ראנד, עד כדי כך שלפעמים שבספר העשירי, צומת דמדומים , [4] רנד מופיע רק ב שני פרקים והאפילוג.

במהלך הסדרה, בהתאם לנבואות הדרקון שנולד מחדש, לראנד מותגו את שתי כפות ידיו באנפות, רכש קעקועים מתכתיים של דרקון על שתי זרועותיו ואיבד את ידו השמאלית מתחת לפרק כף היד.

השינויים הדרמטיים ביותר באישיותו התרחשו ב- The Gathering Storm . לאחר מפגש עם Semirhage, הילה אפלה אפילו נצפית על ידי רבים מחסידיו בזווית עיניהם, ופיתול ה-Taveren שלו של התבנית מעדיף מזל רע באופן בלעדי (קלקול מזון, מקרי מוות אקראיים וכו'). עם זאת, אחרי מגדלי חצות, וסיומו של סערת ההתכנסות, אנשים מתחילים לראות סביבו קלילות שהחליפה את החושך. פיתול התבנית שלו מתחיל להעדיף מזל טוב באופן בלעדי (מזון לא מתקלקל, עצים גדלים, עננים וסערות נשברות וכו').

שינוי נוסף במהלך הסדרה הוא איך ראנד מסוגל לתעל את saidin . בשנת עין העולם , Moiraine המשערים כי ראנד מתועל ביודעין כדי להציל את חבריו לאורך כל הרומן. הניסיון הראשון של ראנד בתקשור שהוא מזהה ככזה מגיע כשהוא נלחם בשני עזובים (וישמעאל, לאחר מכן) בעין העולם האמיתית בסיומו של הספר הזה. מאז ועד לטיהור הסידין , ראנד חווה אי נוחות גדולה מהיעזרות בכוח האחד, כולל תחושת גועל מהכתם, ותיאור הכוח האחד כמחליא להחזיק, אך מאושר להשתמש בציטוט נחוץ . במהלך הסדרה, הסימפטומים שלו מחמירים, מה שמוביל לסחרחורת פיזית ובחילות כשהוא תופסאמרין , כמו גם התחיל לשמוע את קולו של לווס ת'רין בראשו. בעיות אלו נמשכות גם לאחר ניקוי הכתם. עם זאת, לאחר שראנד משלים עם לווס ת'רין ועם עצמו, נראה שהבעיות הללו נעלמות.

סערת ההתכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת חשרת הסופה , ראנד הופך להיות אפילו יותר ריק של רגש מאשר אי פעם בעבר. הוא מגלה שהוא מבין שמה שהוא עושה לעצמו בסופו של דבר יהרוג אותו, אבל מכיוון שהוא לא עומד לשרוד את הקרב האחרון, אין ממנו שום דבר שצריך להציל.

בהתקף זעם כשגילה שהוא עובר מניפולציות על ידי קדסואן, באמצעות אביו תם אל'תור, הוא כמעט משחרר את הכוח האחד על תם. כשהבין מה הוא עושה, הוא בורח לקצה הדרקון וממשיך לחשוב מה הוא עושה לעצמו ומה זה אומר על העולם. הוא מטיל ספק במשמעות חייו ומדוע האנושות נידונה להישזר לתוך התבנית, לכודה לקראת הסיבוב האינסופי של גלגל הזמן.

הוא מתקרב מאוד לשימוש ב-Choedan Kal כדי להרוס את הגלגל ולסיים את השזירה מחדש של התבנית, על מנת למנוע כאב וסבל חוזרים ונשנים שיחזרו על עצמם עם כל אחת מהסיבובים של גלגל הזמן. קולו של לווס ת'רין מדבר לפתע בצורה שפויה, ועוזר לראנד להבין שהחזרות על דפוס הן למעשה ברכה, שכן הם מקבלים הזדמנות לבטל את עוולותיהם ולאהוב שוב (במקביל ראנד מבין שגם איליינה תיוולד מחדש). עם ההבנה הזו ראנד משלים עם עצמו, ולבסוף צוחק, מפזר את העננים הלא טבעיים שהיו בשמיים לאורך הספר, מאיר זיק קטנטן של תקווה על גורלו בטרמון גאידון. משתמע מאוד שהוא לעולם לא ישמע את קולו של לווס ת'רין שוב, שכן הוא מקבל אותו כחלק מעצמו, והשניים מאוחדים לחלוטין - ייתכן שזו התגשמות החזון של מין שראה את ראנד מתמזג עם גבר אחר.

מגדלי חצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוכח שאירועי הסערה המתכנסת שינו את ראנד לחלוטין. [5]נרמז שראנד מחזיק כעת בכל הזיכרונות והכישורים של גלגולו הקודם, לווס ת'רין; כשקוראים לו ילד על ידי Cadsuane, הוא מזכיר שהוא מבוגר מ-400 שנה, ולכן צריך לקבל ממנה קצת כבוד, ומציע לה בחצי רציני לפנות אליו כאל ראנד סדאי, כ"אני, עד כמה שידוע לי. , הזכר היחיד אס סדאי שעדיין חי שגודל כראוי אך מעולם לא פנה אל הצל". שלוות הנפש שהושגה כעת מתבטאת פיזית כעננים שמתפזרים בכל מקום שהוא מופיע, יבולים מתרפאים ואנשים מרגישים פתאום תחושת מטרה ותקווה. העוצמה והטוהר של ההילה שלו מודגמים עוד יותר כאשר הוא מופיע לצד שני חברים כהים בדרגים גבוהים - האחד מתאבד, והשני מסנוור את עצמו עם חרט, לא מסוגל לסבול את "האור הנורא הזה".

ראנד נתפס לאורך כל הרומן כמנסה "לכבות שריפות". הוא נוסע בכל מקום עוזר למי שהוא יכול ואוסף אומות וצבאות לשימוש בקרב האחרון. תוכנית הגדולה ביותר שלו היא לשבור את החותמות הסופיות על המאסר של אחד הכהה והאחד לאטום אותם באמצעות שני asha'man ו אאס סדאי , משהו Lews Therin הצליח לעשות בפעם אחרונה. בכרך הזה, נראה שהיכולת של ראנד לתעל גדלה מאוד, כפי שניתן לראות בחיסול שלו לבדו של צבא Shadowspawn הגדול במרדון. במהלך אותו מפגש הוא משתמש באינספור אריגים בו זמנית, אם כי לאחר הקרב הוא מודה שהוא עייף ועלול להפוך למטרה קלה לעזוב כרגע. מאוחר יותר, הוא מגייס בהצלחה צבאות של מלכי ומלכות גבולות ארץ תחת דגלו.

גִלגוּל נְשָׁמוֹת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראנד אל'תור מיוחד בכך שהוא הנשמה הידועה היחידה שנרקמת על ידי גלגל הזמן ללידה מחדש ספציפית . אמנם ישנם מקרים ידוע אחרים של לידה מחדש (כגון בירגיט Silverbow ו Gaidal קין , ושאר הגיבורים האגדיים), רק התקומה של רנד אל'תור כבר צפוי. הוא לידתו מחדש של לווס ת'רין טלמון , זכר אס סדאי מעידן האגדות שזכה לגדולה לפני ובמהלך מלחמת הכוח בתור הדרקון , מנהיג כוחות האור נגד הצל במהלך מלחמת הכוח. זו הסיבה שאל'תור ידוע בדרך כלל בתור הדרקון שנולד מחדש.

עדויות אחרות מוצגות בפרולוג ל"עין העולם" : ישמעאל מעיר שהוא ולוס ת'רין נלחמו זה בזה מאז שחר האנושות אינספור פעמים, מה שמרמז שהדרקון הוא דמות בולטת בכל פעם שמלחמת הכוח מתרחשת.

ראנד שומע את קולו של לווס ת'רין בראשו, דבר שבדרך כלל אינו מתרחש עם גלגול נשמות. למעשה, בסוף הרומן ה-11, Semirhage מודיע לו ולנוכחים שראנד אינו שפוי , ושמצבו אינו ניתן לתיקון וכל מי שחיים קודמים דיברו בראשם נגרמו לשיגעון. עם זאת, העזוב, כולל גם סמראג' וגם ישמעאל (שחשבו שמת) משקרים כרגיל ולכן תקפותה של אמירה זו אינה בטוחה. בסוף "סערת ההתכנסות" , נראה שראנד משלים עם קולו של לווס ת'רין, ורמז חזק שהקול היה פשוט תוצאה של דחייה תת-מודעת של ייעודו וחוסר היכולת להגיע לשלום עם עצמו.

בסיומו של A Memory of Light , ראנד אלתור משחזר את הכלא של האפל ומחליף גופות עם מורידין , בעזרתה של נאקומי, אישה מסתורית מאייל. מורידין נשרף בגופו של ראנד. רק קדסואן, אליביה, איליין, מין ואווינדה מבינים מה קרה, וראנד רוכב דרומה, אליביה עזרה לו להתכונן. לכאורה ניתנת לו היכולת לתמרן כל אלמנט של התבנית בעולם האמיתי כאילו היה ב-Telaran'rhiod. [6]

עתיד[עריכת קוד מקור | עריכה]

כביכול נגזר גורלו של ראנד אלתור למות בטרמון גאידון , כפי שאומרת אחת הנבואות "דמו על סלעי שיול גולניקולה, טירון עם כישרון לנבא, ניבא, "חרב האריה, החנית המסור, היא שרואה מעבר. שלושה על הסירה, ומי שמת עדיין חי. הקרב הגדול נעשה, אבל העולם לא הסתיים בקרב. הארץ מחולקת בתמורה, והשומרים מאזנים את המשרתים. העתיד מתנדנד על קצה להב." "חרב האריה" היא איליין בשל הקשר שלה לכס אנדור, "החנית המסורתית" היא אבינדה בשל קשריה הקודמים עם 'עלמות החנית', ו"היא מי שרואה מעבר" הוא Min בשל כוחה לחזות היבטים של עתידו של אדם. "מי שמת עדיין חי" הוא ראנד ומאושש על ידי חלום שיש לבייר ומליין, על ראנד בסירה עם שלוש נשים שלא יכלו להן. לראות וסולם נוטה. "הקרב הגדול"), או קרב גדול שמוביל לעימות הסופי עם האפל כפי שהופיע בספרים האחרונים של סדרת גלגל הזמן. "החזרה" עשויה להיות ה-Seanchan עקב חזרתם למולדתם ציטוט הדרוש . "השומרים" מתייחס לאשא'מאן, שמתורגם כ'שומרים' בלשון הישנה; "המשרתים" מתייחס ל-Aes Sedai שמתורגם כ'משרתים של כולם' בלשון הישנה.

עם זאת, אם רנד ימות בטרמון גאידון, יהיו לו בן, בת וארבעה ילדים נוספים מאת איליין ואווינדה. לא ידוע אם יש לו ולמין ילדים משותפים. אם כי, אם טרמון גאידון יאבד, החזיונות של מין לא היו אומרים דבר שכן הזמן יהיה נשלט על ידי, וכולם יהיו תחת שליטתו של האפל . נדרש ציטוט

כמו כן, נרמז שרנד יתעוור כאשר פרין ראה אותו מבעד ל'חלון' בטלאראן-ריוד עם תחבושת על עיניו, בעודו מביט בו, טואון חשב "הוא עדיין לא נראה עיוור, כך ש עדיין לא קרה", ומין ראתה ברזל לוהט כחלק מצפייה בו, מה שמרמז שהוא יעונה ויאבד את ראייתו. עם זאת, ייתכן שזה לא כך עבור הציטוט מתוך נבואות הדרקון לאחר האפילוג ב"סערה המתכנסת"מצטט כי "העיוור יעמוד על קברו שלו. שם, הוא יראה שוב." נראה שהציטוט הזה מתייחס לעיוורון לכאורה של ראנד בניסיונותיו להפוך ל"פלדה" או ל"קונדילר", ולראייתו המוארת החדשה על החיים לאחר התבוננות בדרגוןמאונט (קברו של לווס ת'רין), והוא גם הציטוט שאליו התכוון טואון. נדרש ציטוט

הערך פרין אייברה הועתק מארכיון הערך בויקיפדיה האנגלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרין t'Bashere Aybara , או Goldeneyes , הוא אחד הדמויות הראשיות של רוברט ג'ורדן של הפנטזיה האפית גלגל הזמן . הדמות מבוססת בעיקר על האל הסלאבי פרון . בנוסף לדמיון השם, בחירת כלי הנשק של פרין כוללת את הגרזן, הפטיש והקשת. פרין גם חולקת את הקשר של פרון לזאבים; פרין יכול אפילו לדבר עם זאבים

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרין חסון עם ידיים וכתפיים עבות מאסיביות של נפח. יש לו שיער חום מתולתל. עיניו היו חומות כהות, אם כי בערך באמצע הספר הראשון הן הפכו זהובות. הוא בערך 6'1" או 6'2" (1.85 עד 1.88 מ') וכ-235 עד 240 פאונד (106 עד 108 ק"ג). מתחילת דרכו כחסרת ניסיון, פרין גדל מאוד לתוך כישוריו כלוחם, ולמרות חששותיו, מנהיג. לעתים קרובות הוא שקט, לוקח זמן לחשוב על דברים ולעבד אותם, מה שלפעמים נותן לו מראה של איטי שכל, כשהוא באמת חושב ביסודיות. הוא טוב לב ואינו סובל משחקים או כפילות של אחרים. למרבה האירוניה, אצילים וגנרלים שנהגו לשחק במשחקים פוליטיים מניחים שכנותו או שיקול דעתו הממושך של פרין הם מסכות על מחשבותיו ומעשיו האמיתיים, בלי לדעת שהוא מדבר מה שהוא באמת מאמין בו. כמו חבריו, פרין באמת לא מודע לכמה הוא באמת מעורר השראה או לחשיבות האמיתית שלו באירועים.

נוֹעַר[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרין מתחיל הסדרה כשוליה, עם שיער פרוע כתפיים רחבות עד נפח אשר רדפו מ שדה של Emond עם חבריו, רנד אל'תור , Matrim Cauthon , ו Egwene al'Vere . הקבוצה מובלת הרחק מהבית על ידי שני אנשים מבחוץ, Moiraine Damodred Sedai לבינה וורדר , al'Lan Mandragoran , ואחריו חוכמה שלהם, Nynaeve al'Meara .

ללא ידיעת איש מלבד מוירין סדאי, שלושת הבנים הם טברן ומתחת לעין האפלה . Moirine Sedai התכוונה להביא אותם למגדל הלבן לשמירה. פרין, מצדו, כמעט לא התעניין בהרפתקאות; אדם שיטתי, רגוע, בעל כוח רב ועדינות שווה, הוא היה שמח לחיות את ימיו בשני הנהרות כנפח.

אחי וולף[עריכת קוד מקור | עריכה]

לרוע המזל, המסע השתבש, כפי שרובם עושים כאשר האפל מתעניין, והוא ואגוון אל-וור מצאו עצמם נפרדים מחבריהם. השניים נסעו לקאמלין (או ניסו) כשפגשו אדם ביער בשם אליאס מצ'רה . אליאס היה אח וולפי , אדם בעל קשרים יוצאי דופן לזאבים . הוא זיהה את היכולת הסמויה גם אצל פרין, והכיר לו להקת זאבים, שכללה את הופר ודפל. שם הזאב של פרין הוא שור צעיר .

התקשורת עם הזאבים שינתה את פרין במקצת. קשתיות עיניו צהובות כעת; הוא יכול לראות, לשמוע ולהריח טוב יותר מכל אדם, אפילו עד כדי הריח של הרגשות שאנשים מרגישים ומסוגל לראות טוב מאוד בחושך ולמרחקים ארוכים. הוא יכול לתקשר בצורה של טלפתיה עם זאבים אחרים, להשתמש בהם לסיור ולעתים ככוחות הלם לא סדירים בקרב. בשל העובדה המעט ידועה שזאבים חיים בעולם החלומות כמו גם בעולם האמיתי, יש לו זיקה טבעית עם Tel'aran'rhiod , עולם החלומות. ניתן לספור על יד אחת את מספר האנשים שפרין סיפר על מלוא היכולות שלו.

עם זאת, להיות אחים וולף יש עלויות משלו. בעוד לפי עקבותיו של רנד מדמיע עם Moiraine, Lan Mandragoran , ואת אודיה Loial , פגש אדם בעיירה קטנה שאחיה היה Wolfbrother. האיש התפרע, איבד כל קשר עם הצד האנושי שלו; לדעתו, הוא היה, למעשה, זאב. פרין חושש מאותו גורל למרות שהוא רוצה לדעת איך אליאס מצ'רה מצליח להישאר בשליטה על עצמו. עם זאת, זה נפתר במגדל חצות לאחר מספר אימונים עם הזאב "הופר" בעולם החלומות. התברר שכל עוד הוא זוכר את ביתו (במקרה שלו אשתו, "היכן שכשל נמצא בבית"), זה לא אמור לקרות,

הנץ והבז[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרין התיידדה עד מהרה עם אחת מחברותיו של ראנד, מין פארשו , אישה צעירה עם חזיונות אורקולריים . אחת ה'צפיות' שלה אמרה לו שבסופו של דבר הוא יפגוש נץ ובז, שניהם נקבות, ש'יישבו על כתפיו'. נראה שלנץ יש רצועה המיועדת לפרין. זמן לא רב לאחר שפגש את האח הזאב הפראי, הוא נתקל בבז: צייד סלדיאני לקרן, זארין בשרה , שלקח את השם 'כשל' (שפירושו 'בז' בלשון הישנה) כשם צייד מתאים, ובסופו של דבר. ליווה את המסיבה עד דמעה. בדמעה הוא גם ערך היכרות עם Berelain sur Paendrag, הראשון של Mayene, האחרון בשורה ארוכה של שליטי מאינר צאצא של ארתור הוקאֲגַף. שניהם גילו עניין רומנטי בפרין, ולמרות שהוא לא החזיר את רגשותיו של ברליין, הקנאה והרכושנות הביאו את שתי הנשים לסכסוך מספר פעמים. בסופו של דבר הוא בחר בפיייל, אבל גם לאחר נישואיו איתה, ברליין ניצל את היעדרותו המאוחרת של פייל (ראה להלן) כדי לנסות להצמיד אותו אליה עם שמועות וחשדות בקרב חסידיו.

אדון שני הנהרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שראנד, חבר ילדות של פרין, כבש את אבן הדמעות והוכרז כדרקון שנולד מחדש, פרין שמע שמועות שילדי האור הטילו אימה על שני הנהרות . הם בעצם ניסו להגיע ראנד לחזור, אבל פרין עשה את זה במקום, הבאת Loial, Faile ו שלהם Aiel חברים, גאליה, ביין, ועל Chiad. לאחר מעבר מטריד דרך ה-Ways, הם הגיעו לשדה אמונד כדי למצוא את משפחתו של פרין מתה, ולא רק Whitecloaks, אלא טרולוקים באזור. בזמן שאנשי שני הנהרות התפלפלו, פרין לקח אחריות, לא בגלל שרצה להיות אחראי אלא בגלל שידע מה לעשות. הוא איחד את שני הנהרותאזור ודחה את שני הכוחות. אולם במהלך המערכה קיבלו אותו שני הנהרות פה אחד כאדון ושליטם החדש; זה, בשילוב עם עיניו הצהובות, הובילו לכך שהן מעצבות אותו לורד פרין עיני הזהב של שני הנהרות. פרין, נפח בנשמה, חשב שזה טירוף. הוא היה הרבה יותר מרוצה כשפייל הסכים להינשא לו. לאחר שבילה את "אש השמים" בירח הדבש שלו (הוא לא היה נוכח בנרטיב של הספר הזה בכלל, הפעם הראשונה אבל לא האחרונה שדמות ראשית תיעלם אז), הוא הקים צבא והוביל אותם לקייריין כדי לעזור לראנד, לקחת חלק בקרב בארות דומאי.

נביא הדרקון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראנד, הזקוק תמיד למפקדים אמינים, שלח את פרין, פייל, צבא שני הנהרות, ברליין, המאיינרים שלה, כמה חכמי אייאל, אס סדאי שנשבעו ושני אשמאן , לג'אלדן. שם אדם בשם Masema Dagar , מה שנקרא נביא הדרקון, גרם לדרגות שונות של צרות. פקודותיו של פרין היו למצוא את מאסמה (השלושה נפגשו בציד הגדול ) ולהביא אותו לעקב. מזג האוויר התלקח מיד, לא כל שכן בין פייל לברליין.

המשימה הייתה קשה מהצפוי: מסמה הבטיח להביא כמה מאות, אבל הביא איתו את כל הצבא במקום, וסירב להשתמש בשער, מה שהיה מפחית את המסע בן החודשים לשעה או שעתיים. גרוע מכך, כוחותיה של פרין הותקפו על ידי ה- Shaido , ו- Fail נלכדה בשבי יחד עם כמה מאורחיה ושומריה (כולל המלכה אליאנדרה מג'אלדן, וללא ידיעת כולם, מורגאס טראקאנד לשעבר מלכת אנדור ). פרין נטש את משימתו כדי לחלץ אותה, ובסופו של דבר איחד כוחות עם ה-Seanchan במהלך סכין החלומות . תוך כדי כך, הוא פיזר לחלוטין את איום שאידו, וזכה לכבודו של הסאנצ'אן, שכעת קוראים לו מלך הזאב. הוא התאחד עם אשתו, אבל עם זיכרון של אור ו Tarmon Gai'don מתנשא, זה מוטל בספק כמה זמן השניים יצטרכו בכל חברה של אחרים.

מאסמה נראה לאחרונה בורח מאלדן עם שרידי צבאו. הפרולוג לסערת ההתכנסות מגלה שאחרי קרב מאלדן, מאסמה וחסידיו ששרדו ארבו ונהרגו על ידי פייל איברה.

הגרזן והפטיש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלילה שבו פרין עזב את שני הנהרות, הוא קיבל את הנשק החתימה שלו מאדון הנפח שלו: גרזן יד בעל להבי ירח, שנוצר על פי חוזה אך מעולם לא נמכר. פרין הכיר את זה היטב, תוך שימוש בשרירים שרגילים להניף עשרה קילו של פלדה. זמן לא רב לאחר שפגש את אליאס מצ'רה, הוא שאל אם עליו לזרוק את הגרזן, אבל אליאס אמר לו לעשות זאת רק ברגע שמצא את עצמו נהנה מהשימוש בו. בדמעה, רגע לפני שראנד לקח את האבן, פרין עצר לעבודת לילה לא מתוכננת במזחלת טיירן, ובתשלום (ותודה) הנפח נתן לו את הפטיש שבו השתמש.

הבחירה בגרזן או בפטיש היא אחת שפרין צריך כל הזמן להחליט בחלום הזאב, היכן הוא יכול לשנות דברים, ומסמלת את הבחירה בין המשמיד ליוצר.

בסופו של דבר פרין השליך את הגרזן, רק לאחר שהשתמש בו כדי לנתק את ידו של שאידו השבוי מזרועו בניסיון להפחיד את השאידו לחשוף את מיקומה של אשתו פייל שנלכדה ועשתה גאי'שיין .

כשגנרל באנר מצבא שונצ'אן שאיתו פרין שיתף פעולה פגש את פרין, היא ציטטה קטע מנבואות הדרקון:

כאשר מלך הזאב נושא את הפטיש, כך ידועים הימים האחרונים. כשהשועל מתחתן עם העורב, וחצוצרות הקרב תוקעות.

היא מאמינה שהוא מלך הזאבים. השורה השנייה מתייחסת למאט שהתחתן עם טואון. הימים האחרונים וחצוצרות הקרב אומרות שטרמון גאידון מתקרב.

ב"מגדלי חצות", פרין, בעזרת כמה אשמן וחכמים, מכין פטיש חדש, עשוי כוח בשם מהאליניר ומשאיר את הפטיש הישן מאחור.

הערך אליין טרקנד הועתק מארכיון הערך בויקיפדיה האנגלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליין טרקנדאנגלית Elayne Trakand) היא אחת הדמויות הראשיות של סדרת הפנטזיה " גלגל הזמן " מאת רוברט ג'ורדן .

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

היא מתוארת כיפית להפליא, בערך 5רגל ו7 אינץ' ו-5'7" זה 169 ס"מ. עם עיניים כחולות ושיער אדום-זהוב הממסגר פנים סגלגלות.

החיים כמלכות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הילדה הצעירה ובתה היחידה של המלכה מורגאס טראקנד מאנדור , איליין גדלה בארמון המלכותי בקמלין. היא הייתה יורשת ברורה לאורך כל ילדותה מכיוון שרק נשים יכולות להחזיק בכס האריות של אנדור . לכן היא ידועה בתור בתו-היורשת של אנדור ומאז סכין החלומות, היא מלכת אנדור. הסיגל האישי שלה הוא שושן זהב.

ההופעה הראשונה של Elayne בסדרה, ב עין העולם , כאשר רנד אל'תור ממש נופל לתוך רויאל גארדן ועושה מכרים עם Elayne, בה אחיו הבכור Gawyn Trakand ואת אחיהם החורג Galad Damodred , ואפילו המלכה Morgase עצמה . בהמשך הסדרה מתגלה שאיליין התאהבה בראנד ממבט ראשון. עם זאת, היא לא הייתה מסוגלת לעקוב אחר ראנד הן בשל חובותיה המלכותיות והן בגלל שכבת בית טראקנד, היא נדרשה על פי המסורת להתאמן במגדל הלבן, למרות שהייתה יורשת הבת היחידה בהיסטוריה של אנדור שהיה לה אמת. כוח בכוח האחד. כיום היא מלכת Aes Sedai הראשונה של כל מדינה מאז שהמלכה האחרונה של Manetheren מתה.

למגדל הלבן[עריכת קוד מקור | עריכה]

איליין הוא היורש הראשון של האוס טראקאנד מזה אלף שנים שבאמת הצליח לתעל את הכוח האחד עם מספיק כוח כדי להפוך ל-Aes Sedai; היא עומדת חזקה כמו חברותיה Aviendha ו Egwene al'Vere . בזמן שהייתה במגדל, היא התיידדה עם כמה אנשים שבצירוף מקרים הכירו את ראנד די טוב: אהובת נעוריו (לשעבר) אגווין אל'ור, וחוכמת הכפר שלו, Nynaeve al'Meara . היא גם הכירה את מין פארשו , אישה צעירה שפגשה את ראנד והייתה אז במגדל ל"שמירה".

מחוץ למגדל[עריכת קוד מקור | עריכה]

היא נסעה לפאלמה (לאחר שהונהתה להגיע לשם על ידי אס סדאי מהאג'ה השחורה) ולאחר מכן ל-Tear, שם היא נשלחה יחד עם Nynaeve ו-Egwene לצוד את האג'ה השחורה על ידי Amyrlin Siuan Sanche דאז , והייתה נוכחת כאשר ראנד משך את קלנדור והכריז על עצמו הדרקון שנולד מחדש .

בשלב זה, איליין סוף סוף קיבלה הזדמנות להביע את רגשותיה כלפי ראנד כאשר אגווין התנער ממנו; השניים סידרו את זה מראש, אם כי חלקו של איליין בשיחה לא התנהל בדיוק לפי התוכנית. למרבה הצער, את זמנם הוגבל, בקרוב ראנד Egwene הלך Rhuidean ו Elayne ו Nynaeve כדי Tarabon . הם נסעו באמצעות ספינת Sea Folk , לכאורה הספינות המהירות ביותר שקיימות, ואיליין גילה במהירות ש-Sea Folk Windfinders יכולים לתעל. איליין הבטיח לשמור את הסוד הזה, מכיוון שאנשי הים חוששים מהתערבות אס סדאי. נשלח על ידי Lan ו ראנד להשגיח על שני היו Juilin Sandar ו Thom, שאיליין זיהתה בסופו של דבר מזכרונות ילדות מאובקים כמאהב לשעבר של אמה. היא באה לראות את תום כאב פונדקאי, תפקיד שהוא מקבל בשמחה.

בטאראבון הם סייעו בניתוב האג'ה השחור ובהחזרת ה-Panarch Amathera למשרדה. בדרך Salidar , סדרה מוזרה של אירועים שהובילו בירגיט Silverbow , אחד הגיבורים של הורן, שנתלש Tel'aran'rhiod וגורש אל העולם מתעורר למות. כדי להציל אותה, איליין קשרה את בירגיט בתור הוורדר שלה , והקשת המהולל היה בן לוויה קבוע מאז. קשר הוורדר בין שתי הנשים אינו זהה לקשר בין אס סדאי לוורדר זכר. רבים מאמינים שזה בגלל ששתיהן נשים, קשר שמעולם לא התרחש בעבר ונמצא בבדיקה רבה. הקבוצה הגיעה לסלידר בדיוק בזמן כדי לקבל את המותג החדשAmyrlin Seat , Egwene al'Vere. אגווין הפכה את איליין וניייב למלא את אס סדאי עם עלייתה. Elayne הלך עם Nynaeve, Aviendha ו Mat Cauthon כדי Ebou דר ואחרי השימוש קערה של רוחות לשבור בקיץ האינסופי הנגרמת על ידי Dark אחד, והוביל קבוצה גדולה של מהמתקשרים, המכונה שארים , כדי Caemlyn כאשר Seanchan פלש. כשחזרה לקאמלין היא הכריזה על כס המלכות של אנדור בעקבות היעדרותה של אמה ומותה כביכול (מורגאס ויתרה על כס המלוכה בגלותה, והפכה את איליין למלכה החוקית). היא הבטיחה את כס אנדור בעקבות מלחמת ירושה שכללה את יריביה מצור על קמלין. היא גם גילתה מחדש את היכולת ליצורter'angreal . במשך תקופה קצרה, היא גם השתמשה במאט כמורה לא מוכנה בקללות ובקללות.

אוהבי ראנד[עריכת קוד מקור | עריכה]

Elayne היא אחת משלוש נשים שאוהבים רנד אל'תור, והוא חברים קרובים עם השניים האחרים ( Aviendha ו Min ); השלושה הסכימו לשתף אותו, ולאחרונה חיברו אותו כסוהר המשותף שלהם, בין השאר עבור תופעת הלוואי של היכולת לדעת מה האדם האחר מרגיש. זמן קצר לאחר מכן, היא וראנד מצאו זמן ביחד לבד בחדר עם מיטה, הדגימו כמעט מיד את אחד החסרונות של הקשר הוורדר והובילו את בירג'יטה, מין ואווינדה להשתכר בצורה מסנוורת בהקדם האפשרי. על פי החזונות של מין, איליין הרתה את תאומי האחים של ראנד, בן ובת, שייצאו "בסדר גמור". מכיוון שהחזיונות של מין כביכול תמיד נכונים, איליין מאמינה, בין אם נכון ובין אם לא, שהיא לא יכולה להזיק בזמן שהיא בהריון ומאז לא נרתעה מסכנה.

לא ידוע אם איליין הוא גלגול נשמות של איליה ת'רין מורל , אבל היו כמה רמזים לכך, במיוחד במראה הפיזי הדומה ובשמות הפרטיים שלהם. עם זאת, דוגמאות ידועות לגלגול נשמות אינן מראות המשכיות בשמות או במאפיינים פיזיים: שניים מהגלגולים של בירגיט נקראים טאדרה ומאירון, והדמיון היחיד בין ראנד וללוס ת'רין טלמון הוא הגובה, כל השאר שונה לחלוטין. לאחר שאמרנו זאת, ידוע שכמה תכונות אישיות נמשכות בין גלגולי נשמות: בירגיט היא תמיד קשת וקשורה תמיד לגאידאל קין, בעוד לווס ת'רין נודע בעקשנותו ובאצילותו.

מיומנויות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

איליין היא בין התקשורות הנשיות החזקות ביותר באלף השנים האחרונות, עם פחות מעשר נשים חיות שאינן עזבות שמיטיבות את כוחה הגולמי. היא גם הפגינה מידה עצומה של כישרון בהעתקה ויצירה של ter'angreal . היא עשתה עותקים בהצלחה של הטבעת המעווה ter'angreal כי Egwene המתקבל Verin Sedai , a'dam , וכמה חפצים אחרים. תוך כדי יצירה מחדש של האדמה היא גם שינתה את העיצוב ללא רצועה בין הצווארון והצמיד, מה שמיותר לשמירה על החוליה המאולצת. היא גם הכינה קצת טר'אנגריאל מקורי, כולל אחד שהופך את המשתמש לבלתי נראה והצליח ליצור מחדש את מדליון ראש השועל של Mat Cauthon שדוחה את השימוש בכוח האחד, למרות שהעותקים כרגע לא עובדים כל כך טוב. היא הביעה עניין ללמוד איך לעשות כעס או כעס , אבל נכון לעכשיו הלימודים שלה תפסו את המושב האחורי לקמפיין הפוליטי שלה ולהריון.

הערך נינאב אל'מארה הועתק מארכיון הערך בויקיפדיה האנגלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

Nynaeve al'Meara (מבוטא NIGH-neev al-MEER-ah;) היא אחת הדמויות הראשיות של סדרת הפנטזיה "גלגל הזמן " מאת רוברט ג'ורדן .

אִישִׁיוּת[עריכת קוד מקור | עריכה]

האישיות של Nynaeve מתנהלת לעתים קרובות במגוון רגשות, נדווה לפעמים בפני נשים מנוסות יותר, אך גם מסוגלת לעמוד על רגליו ולהפיל אחרים. היא אמנם תכחיש את זה, אבל Nyaeve היא חזקה להפליא וגאה עד כדי כך שהיא מרוכזת בעצמה אבל לא מצליחה לראות את זה. נושא שרץ לאורך הספרים הוא איך ניינייב תתלונן על מישהו עקשן או גאה מדי או קופץ לתוך דברים בלי לחשוב, מתעלם מהאופן שבו היא מפגינה בדיוק את אותה התנהגות. באופן מפתיע, אף אחד לא קורא לה על הצביעות הזו, למרות שאנשים רבים יביטו בה בחוסר אמון לאחר הצהרות כאלה. למרות הקושי שלה לקבל דברים שונים ממה שהיא רגילה אליו, ניינייב מסוגלת להסתגל לפעמים ולראות מה אחרים לא. נראה שגם לנייב יש מזג לא רע, כשהיא מושכת את הצמה שלה כדי לפרוק את כעסה.

מראה חיצוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניינייב מתוארת בדרך כלל כבעלת עיניים כהות וצמה ארוכה וכהה, שאותה היא מושכת לעתים קרובות בזמנים של כעס. היא גם מתוארת כנצרה ורזה יחסית. היא יפה, כפי שציין ראנד בתחילת "הציד הגדול".

בתחילת הסדרה, Nyneave מביעה קולית את חיבתה לבגדי צמר "חסונים" של Two Rivers, אך במהלך הספרים היא הביעה חוש אופנה עדין יותר, כשהיא לובשת משי עדין, בדרך כלל בצבעי כחול או ירוק, שהם הצבעים האהובים על לאן. בנוסח Aes Sedai המסורתי, היא לובשת צהוב כדי להראות רשמית שהיא בעג'ה הצהובה. כרגע היא עונדת על האדם את הצמיד והטבעת שלה, כמו גם כמה טר'אנגריאל (כולל באר) - אפילו בזמן שהיא ישנה.

שֵׁם[עריכת קוד מקור | עריכה]

זאל" ב 'el'Maera' הוא תואר כבוד Malkieri שניתן קווינס של Malkier . כרעייתו של אל'לאן מנדרגוראן , המלך האחרון הלא מוכתר של מלקייר, נינייב זכאית לתואר הכבוד.

מחוץ ליקום, שמה של Nynaeve מרמז על הגברת המיתולוגית של האגם של המיתוס הארתוריאן .

מיומנויות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Nynaeve al'Meara של האג'ה הצהובה היא אחת התקשורות הנשיות החזקות ביותר בעידן זה. ידוע שהיא תואמת את העזוב, המוגהדין בכוח הגולמי של הכוח האחד בצל עולה . מחוץ לעזוב , מעטים משתווים לה , מלבד אליביה הדמן לשעבר ושרינה , הטירונית של הסבתא שזה עתה הגיעה.

בתור פראית, היא למדה איך לתעל לפי אינסטינקט. עם זאת, הפחד שלה מהתקשור והצורך להיות בשליטה גרם לחסימה שמנעה ממנה לתעל במודע רוב הזמן, אלא אם כן היא כועסת. החסימה הזו הוסרה בחוויה של כמעט מוות, כשהיא השלימה שלא תמיד היא יכולה להיות בשליטה. כעת, Nynaeve היא כיום אחת התקשורות הנשיות הטובות ביותר, ובוודאי המרפאה הטובה ביותר בכל הזמנים.

Nynaeve היא מרפאה יוצאת דופן, בהיותה האדם הראשון שאי פעם מרפא את ההפרעות/השתוקקות/העדינות ואת הטירוף שנגרם מהמגע של החושך בסיידין, בין שאר התגליות, אם כי בכמה תחומים התעלו על ידי כמה אחיות צהובות וכמה מהבני משפחה. יש לה כישרון טבעי גולמי, שנותן לה את הפוטנציאל להיות אחד המרפאים המיומנים ביותר בעולם. אין לה רעיונות מוקדמים לגבי אריגים, כמו איליין, אגווין וה-Kin, שעוזרים לכולם לחדש ולפתח טכניקות חדשות מחוץ לידע הנוכחי של Aes Sedai (נראה שהערוצים מפתחים בלוקים בקלות, והוצגו מספר דוגמאות שבהן אם מתעל חושב שמשהו בלתי אפשרי, הוא/היא לא יוכלו לבצע את המשימה הזו). יש לה גם מיומנות חיובית בקרב: בכל פעם שהייתה מאוימת בספרים המוקדמים, היא הייתה מזיזה ברק ומפילה כדורי אש בקלות שהרוב המקובלים (ואפילו לאס סדאי) היו מתקשים להתאים, פעם אחת אפילו השתמשה באש שרק מעטים של אס סדאי חיים אפילו יודעים עליה. יש לה גם את היכולת להקשיב לרוח, שבה השתמשה כחכמה כדי לחזות את מזג האוויר, אבל עכשיו הפכה לצורה של חיזוי: הוא תמיד אומר לה מתי עומד להגיע סכסוך גדול. בהתבסס על עוצמת הסערה שהיא מרגישה מגיעה, היא יכולה לדעת כמה גדול יהיה הסכסוך. היא גם מסוגלת להרגיש רגשות עזים כמו כאב בעת טיפול בכמה שבה היא השתמשה כחכמה כדי לחזות את מזג האוויר, אבל עכשיו הפכה לצורה של חיזוי: היא תמיד אומרת לה מתי עומד להגיע סכסוך גדול. בהתבסס על עוצמת הסערה שהיא מרגישה מגיעה, היא יכולה לדעת כמה גדול יהיה הסכסוך. היא גם מסוגלת להרגיש רגשות עזים כמו כאב בעת טיפול בכמה שבה היא השתמשה כחכמה כדי לחזות את מזג האוויר, אבל עכשיו הפכה לצורה של חיזוי: היא תמיד אומרת לה מתי עומד להגיע סכסוך גדול. בהתבסס על עוצמת הסערה שהיא מרגישה מגיעה, היא יכולה לדעת כמה גדול יהיה הסכסוך. היא גם מסוגלת להרגיש רגשות עזים כמו כאב בעת טיפול בכמהter'angreal .

בסדרה היא מסוגלת לתעל את חמשת הכוחות של אוויר, אש, אדמה, מים ורוח במיומנות שווה, הישג נדיר להפליא בקרב מתעלים, כאשר רובם חזקים רק באחד או שניים.

ל-Nynaeve יש גם ידע בתרופות צמחיות.

התקדמות הדמות בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוכמת שדה אמונד[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביה של נייב חשב עליה כעל הבן שמעולם לא היה לו ולימד אותה לעקוב, לצוד ולדוג. לעומת זאת, בניגוד למין , נייב שילבה מאוחר יותר את הנשיות בבגרותה. מבוגר יותר משאר אנשי השדה של אמונד שעזבו אחרי ליל החורף, נייב היה חוכמת הכפר (מרפא), עד שהגיעו מוירין סדאי והסוהר שלה לאן מנדרגוראן . היא הייתה החוכמה הצעירה ביותר שהיתה לשני הנהרות אי פעם, חלקית בשל אישיותה הכוחנית.

מרדף אחר הפילדרים של אמונד[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר Moiraine ברחה עם כמה נערים-במיוחד Two Rivers רנד אל'תור , חבריו מאט Cauthon ו פרין אייברה , ואת אהוב נעוריה של ראנד (ו שוליית Nynaeve) Egwene al'Vere , Nynaeve התנדב לעלות על עקבותיהם של אותם ולהביא אותם בחזרה. נראה היה שהיא חשבה שהיא יכולה להתמודד עם אס סדאיולהביא אותם הביתה; היא טעתה, ובסופו של דבר נסחפה להרפתקה עם השאר. זה נתן את הטון למערכת היחסים שלה עם מוירין, ובמידה מסוימת עם אס סדאי בפרט - לא רק שמוריין רכבה באופן עקבי בנעלי ניאב, אלא שהיא הצליחה ללכוד גם את לאן, שנייב התחילה ליפול בה. אהבה עם, אטרקציה שהוחזרה בחוזקה. חמור מכך, Moiraine מזוהה Nynaeve בתור ויילדר -someone שלמד באופן עצמאי להניף את כוח אחת ללא הכשרה. אגווין זוהתה גם כבעלת יכולת תקשור (למרות שעדיין לא תיעלתה), אבל מוירין רצתה לקחת אותה לטאר ואלוןלהדרכה ובטיחות; לא כל מי שחייב ללמוד לתעל בעצמו שורד את החוויה. עבור Nyaeve, זה היה מאוחר מדי; היא כבר למדה איך לשלב את היכולת במיומנות שלה כמרפאה, אבל בגלל הפחדים שלה, היא פיתחה חסימה נפשית נגד הרעיון. Nynaeve לא הייתה מסוגלת לחלוטין לתעל אלא אם כן כועסת בצורה קיצונית, דבר שלאחר מכן גרם לה ללא סוף צרות.

אירועים בעין העולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

באותה עין העולם , ראנד גילה שהוא יכול לתעל, ו Moiraine טען שהוא בעצם הדרקון Reborn ; אולי בגלל זה, וכדי לנקום בעצמה על העוולות הנתפסות שגרמה לה מוריין, ניאייב הסכימה בסופו של דבר ללכת למגדל. כשהיא שם, היא הוכנסה מיד למקובל, תוך שהיא מדלגת על התקופה הרגילה שילדה מבלה כטירונית, בזכות כוחה הרב בכוח. היא, בשלב זה של הספרים, נחשבת לבעלת פוטנציאל הכוח הגבוה ביותר של מתעלות נשיות בצד האור. כמו Egwene, Elayne Trakand , ועל מין, היא שפותה על Falme, לכאורה כדי לעזור ראנד, אבל באמת כחלק מלכודת ידי Ishamael ואת Seanchan. בפאלמה, אגוואן היה צווארון על ידי האדמה והוחזק עד לחילוץ על ידי Nyneave. מאוחר יותר, היא, אג'ון ואיליין הוטלו על המשימה לצוד את האג'ה השחורה , מסע שהרחיק אותה מהמגדל הלבן ומהכשרתה לכאורה כאג'ה צהוב אס סדאי לעתיד . זה גם הרחיק אותה יותר ויותר מלאן, שלמענו החלה לפתח רגשות מתסכלים, רגשות שהוא ניסה לא להשיב לו בשל שירותו הנאמן למוריינה.

נתקל בעג'ה השחור בטנצ'יקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר ראנד צייר Callandor מן הלב של סטון, ב התגשמות הנבואה, Nynaeve ו Elayne המשיכו בחיפוש אחר שחור Ajah יחד עם Juilin Sandar ו Thom Merrilin . הרמזים שהשאיר האג'ה השחור באבן הדמעה הצביעו כולם על העיר טנצ'יקו; ניינייב ואיליין הלכו, בתקווה שאם זו הייתה מלכודת, היו להם מספיק אזהרה כדי להימלט ממנה. במקום זאת החליט אגווין ללמוד על חלום מהאייל . בעוד ציד עבור האחיות השחורות, Nynaeve קרה על Moghedien , אחד החשש נעזב. השניים ניהלו דו-קרב, שנייב ציפתה למוות בלתי נמנע בכל רגע... עד שהבינה שמוגהדין מפחד באותה מידה. השניים היו מתאימים במידה שווה מבחינת חוזק. Nynaeve הצליחה להגן ולכבול את מוהדיאן בסופו של דבר, אבל אחות שחורה התערבה עד מהרה בטעות ומוגהדיאן נעלם בין הזמן. האיבה בין השניים הייתה לשאת מאוחר יותר פרי מר.

ריפוי של הרגעה ועדינות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם הכאוס ששרר בטנצ'יקו, נינייב ואיליין יצאו למגדל הלבן - רק כדי לקבל חדשות שהוא נשבר, שאלאידה סדאי , יושבת אדומה (ויועצת לשעבר של אמו של איליין המלכה מורגאס טראקנד ), הדיחה והחליפה את Amyrlin Seat , כחול לשעבר בשם Siuan Sanche . עם מגדל לפצל מעל ההשתלשלות הזאת, הקבוצה שינתה כמובן והצטרף המורד אאס סדאי ב Salidar ב Altara , ליד אמאדור . בתור מקובלת, היא למדה את סיואן סאנצ'ה, שהושתקה כחלק מהתצהיר, כמו גם את שומר דברי הימים שלה לשעבר ,ליאן שריף , ו- False Dragon Logain . סטילינג נחשב בעבר בלתי אפשרי לריפוי, אבל נייב הצליחה, להפתעתה הרבה, תוך כדי ניסוי ב- False Dragon Logain Ablar. הטכניקה עבדה גם עבור שתי הנשים, אם כי הן לא חזרו למלוא כוחן, מסיבות שעדיין לא ידועות לדמויות (ירדן אישרה שניתן לרפא את הניתוק במלואו רק על ידי מרפא ממין הפוך למטופל). Nynaeve פיתחה גם צורת ריפוי המשתמשת בכל חמשת האלמנטים, במקום רק רוח, אוויר ומים, כפי שמקובל בריפוי בסגנון Aes Sedai. כאשר אגווין גידלה את אמירילין עבור המורדים, היא קבעה מיד שתאודרין, פאולה, נינייב ואיליין יקדמו באופן דומה ל-Aes Sedai (אם כי הם מעולם לא נשבעו את שלוש השבועות על מוט השבועה). ניינייב הצטרפה לאג'ה הצהובה כצפוי, ולמדה ככל יכולתה על ריפוי עם הכוח האחד.

לשבור את השליטה של ​​האפל על מזג האוויר[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר ראנד שלח את מאט להחזיר לו את אגווין ואיליין, אגווין הקצה אותו במקום זאת כמלווה לנייב, אליין ואווינדה, ושלח אותם לאבו דאר לקערת הרוחות , טרנגריאל שיכול לשנות את מזג האוויר ואולי אף לשבור את הקיץ הלא טבעי שהאפלה כפה על העולם. בעוד Ebou דאר, Moghedien פגע בספינה של Nynaeve עם balefire , כמעט הצליח להטביע אותה; כשנייב שקעה בנהר, לא הצליחה להיפתח למקור ומשוכנעת שהיא תמות, אילצה אותה להיכנע לסיידרלגמרי בפעם הראשונה, מסירה את החסימה שלה. לאן הופיע פתאום כדי לעזור לה לצאת מהמים, למרות שבהתחלה ניינייב חשב שהוא כריש ובעט בו. הוא אמר לה שהוא לא יכול להיות בונד כדי להפוך לשומר שלה מאחר שהבונד שלו הועבר לאחר. Nynaeve נשבע כצפוי לוודא שהבונד יועבר אליה מהאס סדאי שירש אותו ( ירוק בשם מירל ). זו הייתה הפעם הראשונה שנינייב ולאן היו זה בחברת זו מאז לפני מותו של מוריין; לנייב לא הייתה כל כוונה לבזבז זמן. הם נישאו מאוחר יותר באותו יום.

לאחר הקמת קואליציה של אאס סדאי , ים פולק Windfinders ו expulsees מגדל (קבוצת ידוע בעבר בשם שארים ), Nynaeve ו Elayne הוביל משלחת לתוך Rahad, אזור "העיר" מסוכן של Ebou דר, כדי לאחזר את קערת רוחות. הם הצליחו, ללכוד חבר מהאג'ה השחור , ושחזרו את המטמון של טראנגריאל , כולל קערת הרוחות. 13 הנשים החזקות ביותר בקבוצה השתמשו אז בקערה כדי לשבור את הקיץ הלא טבעי של האפלה . לאחר מכן נמלטה הקואליציה לאנדור כדי להימנע מפלישת שונצ'אן .

ניקוי אמרין[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארמון המלכותי בקאמלין, ראנד פנה ל-Ninaeve לעזרה במשימה גדולה: הוא האמין שגילה דרך לטהר את החצי הגברי מהמקור האמיתי. לשם כך הוא דרש את המתעלת הנשית החזקה ביותר שהוא הכיר ובטח בה - ניינב - וגם את הגבר החזק ביותר - בעצמו. הם הצליחו, אם כי שניהם דרשו זמן מה להתאושש מהחוויה האינטנסיבית של תיעול כמויות אדירות של הכוח האחד במשך שעות על גבי שעות, וחבריהם, שכללו את Cadsuane , הצליחו להדוף התקפות נואשות של Forsaken בניסיון להרוג את ראנד.

נוסע עם ראנד ועוסק בקמפיין לאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

Nynaeve השאירה את בעלה ליד הבלייט כדי שיוכל לקיים את נדרו להילחם בצל לאורך גבולותיו, אך ביקרה בעיירות וביקשה מהגברים שם להילחם עם לאן, ואמרה להם שהמלך האחרון של מלקייר מתכונן לקרב האחרון.

Nynaeve נשארת עם צבאו של ראנד כשהדרקון Reborn מנסה להביא סדר בממלכות שונות, לעשות שלום עם השונצ'אן ולהכין את העולם לקרב האחרון. היא מנסה להחליף את Cadsuane כיועצת שלו לאחר שראנד גירש את Cadsuane מעיניו. ראנד מעריך שניייב דואגת באופן לגיטימי לשלומו (בניגוד לאישה האחרת שרואה בו רק כלי לנצח בקרב האחרון), מה שנותן לה מינוף מסוים על קדסואן, אבל היא עדיין נרתעת מזה של ראנד יותר ויותר. התנהגות קרה. היא נחרדת כאשר ראנד משתמש באש כדי להרוס את המבצר שבו גרנדלומאות מהקורטיזניות המשועבדות נפשית שלה נמצאים. בסופו של דבר היא קושרת קשר עם Cadsuane בחוסר רצון להשתמש באביו האומנה של ראנד, טאם, כמשכון כדי לפנות לטבעו האנושי והרך יותר של ראנד. היא מאוכזבת כשהתוכנית הזו נכשלת.

טירוף מרפא[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת מגדלי חצות , Nynaeve, תוך כדי נסיעה דרך מדמיע עם Asha'man Naeff, מחליט תרופה לעזור לו השיגעון שנגרמו מטומאת saidin . היא מתעמקת במוחו ו"רואה" את הטירוף כמסה של חושך; באמצעות רוח, היא מושכת את החושך הרחק מהנפש ומרפאה את המקום בו נגעה. Nynaeve ממשיכה לעשות זאת עם כל המקומות שבהם ישבה החושך עד שהיא מרפאה כל נקודה. כשהמארג שמחזיק את החושך משתחרר, החושך פשוט פועם ונעלם. נאף טוען שהטירוף נעלם.

חזרה למגדל הלבן[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר ראנד מחזיר לעצמו את האנושיות שלו לאחר עלייה לרגל לדרגוןמאונט , ניינייב מרוצה מהשינוי. היא מגינה על החלטתו לשבור את החותמות של הכלא של אפל אחד Egwene ו Elayne ב Tel'aran'rhiod , אבל אז רצון מקבלת בקשת Egwene לחזור המגדל הלבן עבור העלאה טקסית אל צעיף. היא בקושי עוברת את המבחנים ב-Arches ter'angreal (היא מדהימה את האחיות המנהלות עם שליטתה בסביבה דמוית Tel'aran'rhiod בתוך הקשתות, אבל מראה שהיא מוכנה יותר לעמוד מנגד ולעזור לאחרים מאשר לעקוב בעיוורון אחרי Aes פרוטוקול Sedai), ומוכן להעלות לאג'ה הצהוב. מאוחר יותר היא משכנעת את מירל להעביר אליה את קשר הוורדר של לאן.

הקרב האחרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

נייב נוכחת בשיאול גול במהלך טרמון גאידון . היא נכנסת לבור האבדון עם ראנד אלת'ור ומוירין דמודרד , שאיתם עשתה שלום. Nynaeve משחקת תפקיד מפתח כשהיא מגלה שהמורידין העזוב חטף את אלנה מוסבני ופצע אותה אנושות. מכיוון שאלנה קשורה לראנד, מותה ינתק את הקשר ביניהם ויגרום לראנד לטירוף הרג שיגרום לאיבוד של טרמון גאידון . Nyaeve - לא מסוגלת לתעל מכיוון שהיא מקושרת לראנד ולמוריין דרך קלנדור— משתמשת בידע שלה בעשבי תיבול כדי לשמור על אלנה בחיים מספיק זמן כדי שאלנה תוכל לשחרר את ראנד מהקשר שלו, ולסיים את האיום. לאחר מכן, נייב עוזר לראנד ולמוריין להערים על מורידין להאמין שיש לו שליטה על קלנדור לפני שהוא מנצל את הפגמים כדי למשוך שליטה לעצמם, מה שמאפשר לראנד לסגור את הפער במציאות שמאפשר לאפל לגעת בעולם.