משתמש:יסמין/תמיר נבואני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של יסמין.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של יסמין.

סמ"ר תמיר נבּואניערבית: تامير نابواني, תעתיק מדויק: תאמיר נאבואני) (1988 - 1 בינואר 2008) היה החייל הדרוזי הראשון בסיירת מטכ"ל אשר נהרג בתאונת אימונים של היחידה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נבואני נולד בשנת 1988 בכפר הדרוזי ג'וליס שבגליל המערבי והתחנך בפנימייה הצבאית בבית הספר הריאלי שבחיפה. בתום לימודיו התיכוניים, כמו כל הגברים במשפחתו התגייס נבואני לצה"ל ושירת במקביל לשני אחיו, קצינים בדרגת סגן. נבואני, אשר רצה לשרת ביחידה המובחרת ביותר, התקבל לסיירת מטכ"ל על אף בעיותויו הבריאותיות ונהיה לחייל הדרוזי הראשון ביחידה זו. הוא אינו סיפר לרבים שהתקבל לסיירת מטכ"ל ולמשפחתו נודע על-כך רק לאחר ביקורו הרמטכ"ל, גבי אשכנזי בכפר ג'וליס, כאשר ציין את נבואני באחד מנאומיו. אשכנזי הרבה להזכיר את החייל הדרוזי הראשון בסיירת מטכ"ל בנאומיו בפני העדה הדרוזית. [1]

נבואני נהרג בליל ה-1 בינואר 2008 בתאונת אימונים של יחידתו. נבואני, אשר היה באותה העת באימוני ניווט באזור נחל פארן שבערבה, ככל הנראה, מעד ונפל מצוק בגובה 15 מטרים. המאמצים להחייאתו כשלו, גופתו הובאה במסוק לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע ושם נקבע מותו.

לאחר היוודע מותו, זרמו המונים לבית המשפחה בכפר ג'וליס, ביניהם קרובי משפחה וחברים של נבואני. השייח' כמאל סלאמה, מזכירו של השייח' מוואפק טריף, ראש העדה בישראל אמר לאחר מותו של נבואני כי "לעדה הדרוזית קשה לשמוע על מותו של כל אדם ובמיוחד כשמדובר באדם צעיר." סלאמה הוסיף כי "ראשי העדה הדרוזית גאים שבניהם משרתים ביחידות מבוחרות, ומנהיגי העדה נותנים אמון מלא בצה"ל שיחקור את המקרה ויסיק את המסקנות כפי שעשה במקרים דומים בעבר."

הלווייתו נערכה ב-2 בינואר 2008 בבית העלמין בכפר ג'וליס. בהלוויה השתתפו אלפי נוכחים, ביניהם, רבים מבני העדה הדרוזית, חבר הכנסת מגלי והבה, מפקד וחיילים רבים מסיירת מטכ"ל, ראש מועצת ג'וליס, מפקד הפנימייה הצבאית בה התחנך נבואני, קצין מודיעין ראשי וקצינים בכירים נוספים.

בהלוויה, ספד לנבואני מפקד סיירת מטכ"ל, קצין בדרגת סגן אלוף, ואמר: "תמיר עתיד היה להפוך ללוחם הראשון ביחידה מבני העדה. בכך הוא פתח את הדלת שדרכה אני מקווה יכנסו עוד רבים" והסיף: "תמיר היה פורץ דרך במובן הזה, אך להבנתי לא עשה זאת למען פריצת הדרך, אלא מתוך האמונה שבדרך זו יוכל לתרום יותר. זו היתה שאיפתו הקבועה", וסיכם את דבריו ב- "אין מילים שיוכלו לתאר את גודל האסון. תמיר בנכם אחינו הוא". ראש מועצת ג'וליס, נאדים עמאר, ספד גם הוא לנבואני ואמר: "תמיר היה בעל מוטיבציה גבוהה חייל אמיץ וחבר טוב, שכולם אהבו והעריכו, תמיר שהיה סמל הצניעות לפני מותו הפך לסמל הגבורה".

במקביל לחקירת מצ"ח, מינה ראש אמ"ן, האלוף עמוס ידלין, קצין בדרגת אלוף משנה לחקור את התאונה שהביאה למותו של נבואני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]