משתמש:לונה וציפורה/בית חינוך בית אב"י

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בית חינוך בית אב"י (או בקיצור בית אב"י) הוא בית ספר שמשמש כבית ספר יסודי וחטיבה (כיתות א-ח) כאשר נכון לשנת 2021 עוד לא לומדים בו תלמידי כיתות ח' אלא רק א-ז.

בית הספר ממוקם ביישוב אבן יהודה במרכז הארץ.

בית הספר מונה כ-21 כיתות (3 בכל שכבה), בבית הספר יש בערך 700 תלמידים.

בית הספר נוסד בשנת 2011 תשע"ב.

השם "בית אב"י" נבחר מתוך האמונה שיש לחזק את הקשר למורשת החינוכית מבית אבא, למורשת היישובית ולמורשתו של אליעזר בן יהודה, מחייה השפה העברית, שעל שמו נקרא הישוב אבן יהודה. (על שמו נקרא גם בית הספר-אב"י-אליעזר בן יהודה)

בבית הספר פועלות וועדות שונות כגון ועדה ירוקה (אשר עוסקת בשמירה על הסביבה), מועצת תלמידים (אשר עוסקת בנושאים שקשורים לבית הספר), ועדת פינת חי (אשר אחראית לפקח ולדאוג לפינת החי של בית הספר), ועדת מחשבים (אשר עוסקת בנושא מחשביי בית הספר) וועדת ספורט (אשר עוסקת בתחום הספורט בבית הספר).

בבית הספר יש פינת חי פעילה עם שלל מיני חיות כגון: תוכים, ארנבונים, שרקנים, אוגרים סיביריים, אוגרים זהובים, חמוסים, תרנגולות, צ'ינצ'ילות, צבי יבשה "צבים סודנים" וצבים ארץ ישראלים אשר ע"פ חוק אסור לכלוא ולכן הם חיים מחוץ לכלובים ויכולים לצאת מפינת החי.

נכון לשנת 2021 ארע בפינת החי הצפה אשר גבתה את חיים של עשרות חיות. בנוסף עקב מגפת הקורונה לא הוחזרו מיני החיות אשר חדלו להתקיים בפינת החי עקב ההצפה (הצ'ינצ'ילות, כל מיני האוגרים, חמוסים והתרנגולות).

בעבר כללה פינת החי גם דגים, איגואנות, טווסים ועוד מינים.

ב6.5 2019 קיבל בית הספר תעודה ממשרד הבריאות אשר מציינת שהמקום מקדם בריאות (בית אב"י הפך לבית ספר מקדם בריאות).