משתמש:מושיקו הכבאי/גוני הרניק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גוני (גיורא) הרניק
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 25 ביולי 1956, ירושלים, ישראל ישראלישראל
נהרג 6 ביוני 1982, מצודת הבופור, לבנון (בגיל 25)
השתייכות צבא הגנה לישראל
דרגה רב סרן
תפקידים בשירות
מפקד סיירת גולני
פעולות ומבצעים
מבצע שלום הגליל
עיטורים
צל"ש

רב-סרן גוני (גיורא) הרניק, (25 ביולי 1956 - 6 ביוני 1982), מפקד סיירת גולני. נפל בקרב על הבופור במבצע שלום הגליל. קיבל צל"ש על חלקו בקרב, לאחר מותו.

גוני נולד בירושלים, בן לרעיה ומאיר הרניק.
למד בבית הספר היסודי בעיר, על שם יוסף לוריא. בשנת 1967 נסע עם הוריו לשליחות בשבדיה, ולמד בבית-הספר היהודי בשטוקהולם.
לאחר חזרת המשפחה לארץ, המשיך גוני את לימודיו בתיכון ליד האוניברסיטה וסיימו במגמה ריאלית.
כשהיה בן 15, עבר גוני קורס מ"כים בגדנ"ע. הוא היה חניך, מדריך וראש גדוד בשבט "מודיעין" בצופי ירושלים ואף השתתף כנגן חצוצרה בתזמורת ירושלים.
בהיותו בכיתה י"ב, התנדב גוני לעבוד כאלונקאי בהדסה בזמן מלחמת יום הכיפורים. זה היה מפגשו הקשה הראשון עם המלחמה, ובעקבותיו עזב את גרעין הנח"ל — שהיה חבר בו — והחליט להתנדב לאחת הסיירות בצבא. גוני גויס לצה"ל בנובמבר 1974, והתנדב לחטיבת גולני. לאחר הטירונות הרגילה, התנדב לסיירת, עשה בה את המסלול הרגיל וב- 1976 סיים את הכשרתו בקורס קצינים. לאחר הקורס חזר גוני לחטיבה בתפקיד מפקד מחלקה באחד הגדודים. בעת מיבצע ליטני, הוא כבר היה מפקד פלוגה, ואחרי כן התמנה לקצין מבצעים של החטיבה. בשנת 1980, כשהוא בן 24 שנים בלבד, זכה גוני לפקד על הסיירת שבה החל כטירון והועלה לדרגת רב-סרן.
כאשר סיים את תפקידו כמפקד הסיירת, במאי 1982, החליט לעזוב את הצבא ולפנות ללימודי חקלאות. חלומו הגדול היה להיות בעל משק במושב.
כששמע גוני על החלטת הממשלה להיכנס ללבנון, טלפן לאביגדור קהלני וביקש להשתלב בלחימה.
על סיירת גולני הוטל לכבוש את הבופור, וגוני ביקש לפקד על הקרב. הוא הצטרף לכוח הסמח"ט, וכששמע על פציעת מפקד הסיירת החדש(משה קפלינסקי), לקח נגמ"ש ודהר דרך כפר מחבלים שלא טוהר כדי לחבור ליחידה. בדרך התהפך הנגמ"ש, וגוני רץ ברגל דרך הכפר עד שפגש בלוחמים.
אחרי ארגון מחודש, הוא הוביל את הסיירת לקרב. במשך שעות נלחמו הוא ופקודיו במוצבים ובתעלות, עד שנכבש המבצר. גוני נפל במהלך טיהור התעלה האחרונה במוצב הבופור. על חלקו בקרב הוא קיבל צל"ש.

בני משפחתו וכל אוהביו הנציחו את זכרו בספרי שירה, בכתבות, בשירי זמר, בריאיונות ובהקמת אולם על-שמו בשבט "צופי מודיעין" בירושלים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיפורו של גוני הרניק באתר יזכור.