משתמש:שרוןנשרעיני/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שרוןנשרעיני/טיוטה
לידה 21 ביולי 1983 (גיל: 40)
שם במה קוגומלו
מדינה ישראל
עיסוק מדריך קפוארה, מלחין, שחקן, כוכב ילדים

לביא קגן (קוגומלו) (נולד ב־21 ביולי 1983 בפתח תקווה) הוא מאמן בכיר לקפוארה, שחקן, מוזיקאי וכוכב ילדים ישראלי, המוכר בעיקר בשם הבמה שלו "קוגומלו"

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לביא נולד במרכז פתח תקווה להורים דוד ושרה קגן ממוצא רוסי, לביא ילד הוא ילד רביעי אחרי 3 אחים. לביא היה ילד מופנם ביחס לאחיו ולא תמיד הרגיש שייך או בעל יכולות מיוחדות כמוהם.

בסוף שנות ה 90 כשהיה בן 15 נחשף לקפוארה לראשונה אצל המאמן אדם קדוש.

לאחר כשנה, כנהוג באומנות הלחימה קפוארה, קיבל ממאמנו את הכינוי "קוגומלו" המזוהה איתו. משמעות השם היא פטרייה בפורטוגזית בגלל שהיתה ללביא רעמת ראסטות שנראת כאילו יש לו פטריה על הראש.

אומנות הקפוארה בשילוב עם מאמן שהיה לו לקואצ'ר העניקו לו תחושת שייכות שעיצבה אותו עד היום.

שירות צבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לביא התגייס לצבא בתחילת שנות ה 2000 , את שירותו הצבאי שירת בצוות התערבות של לוחמה לטרור (כוח 100) , לאחר שנתיים חלה בקדחת הבארות והגיע לטיפול נמרץ וקריסת מערכות. לאחר שיקום ארוך שוחרר מהצבא.

קריירה כמאמן קפוארה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את עבודתו הראשונה כמדריך קפוארה עשה לאחר שהשתחרר מהצבא במתנ"ס השכונתי "בית מרקו" שבפתח תקווה , זה היה מתנ"ס בו התאמן כילד. לאחר שנתיים של הדרכה במתנ"ס עבר מספר התמחויות בתחום ההדרכה - קורס מדריכי קפוארה במכון וינגייט , התמחות מדריכים בעלי דרגות גבוהות בברזיל והתמחות בתורת האימון קואורדינציה התפתחותית במרכז וורטהיים.

בשנת 2010 פתח סניף הראשון ברשת בתי הספר לקפוארה , אקרובטיקה ומחול של סטודיו קוגומלו, בפתח תקווה.

לאחר מספר שנים של הדרכה ואימונים הוא מונה לרכז קורס מדריכי קפוארהמכון וינגייט.

בעקבות התחושות שחווה כילד ותרומת הקפוארה לעיצוב ותחושת השייכות שלו החל להעביר סדנאות לטיפול בחרדה חברתית באמצעות הקפוארה לנוער בסיכון.

באותה שנה שנת כתב והלחין דיסק עם שירים לעודד תנועה וקורדינציה בגיל הרך , לביא השתמש בשירים אלו בשיעורי הקפוארה שלו לילדים בגיל הרך בסטודיו.

כמו כן יצר מופע יום הולדת מלווה בשירים אלו וקרא למופע כמו בכינוי הקפוארה שלו "קוגומלו".

בין 2018-2020 פתח 3 סניפים נוספים לרשת, כיום יש לרשת סטודיו קוגומלו 4 סניפים מרכזיים ועוד 30 מרכזים משניים ללימוד קפוארה ומחול.

בשנת 2021 הוענקה ללביא דרגת מאסטר בקפוארה ע"י האקדמיה הישראלית לקפוארה , לביא משתייך לקבוצת הקפוארה טרה סנטה("אדמת הקודש")

קריירה ככוכב ילדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2003 בשנים המוקדמות של לביא כמדריך קפוארה פתח להקת הופעות "קפוארה שואו" ששילבה מתופפי בטוקדה ואקרובטים שאותם הדריך והוביל. לביא ולהקתו השתתפו במחזמר טרזן וגיין בכיכובם של יהודה לוי ויעל בר זהר בתפקיד קפואריסט אקרובט ורקדן.

בשנת 2004 השתתף ב 2 עונות של התוכנית "רחוב שמש 22" של ערוץ הופ! שם לימד ילדים להתעורר ולהתארגן לגן ברוח הקפוארה.

ב 2014 השתתף במופע עם קופיקובשם קופיקו והקפואריסטים והחל להיות מיוצג על ידי עמית גביש, נכדתה של הסופרת תמר בורנשטיין לזר. ב 2016 עלה לאוויר המופע "קוגומלו, משימה מהמאסטר" שנכתב ובויים ע"י השלגלים (הילה ואלון שלגל) המופע רץ ברחבי הארץ והצליח לגעת בילדים והורים כאחד.

הפציעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחנוכה 2017 השתתף בהפקת חנוכה "כוכבים מהספרים" לצידו של יובל המבולבל, קופיקו, אודי ואביעד, לירן כוהנר, פיקו וענבלרינה, אולם כשעתיים לפני הצגת הבכורה, בעיצומן של החזרות, נפצע קשה בשתי רגליו. למרות הפציעה הצליח קוגומלו להשתתף בהצגת הבכורה כאשר נתמך על הבמה על ידי חבריו לאורך כל ההצגה. מיד לאחר הבכורה הובהל לבית החולים תל השומר ושם עבר ניתוח בשתי הרגליים, רק לאחר חצי שנה חזר לפעילות פיזית כמעט מלאה ושב להופיע.

במהלך ההחלמה כתב את השיר - יום חדש המתאר את הרגשת הפספוס בעקבות הפציעה. בשל הפציעה גילם את דמותו השחקן ישראל גולדרט[1].

הופעות טלוויזיוניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב 2019 יצר והשתתף בסדרה הקומית "סטודיו קוגומלו" לגיל הרך - סדרת היכרות עם עולמה של הדמות קוגומלו, חדוה מזכירתו המבולבלת (מגולמת ע"י השחקן שאול עזר) וערכי הקפוארה שקוגומלו מלמד כגון - "אם נפלת זה לא נורא", "חברות", "ביחד זה כוח" ועוד. הסדרה מלווה בשירים שלביא כתב והלחין מהדיסק הראשון והשני, הסדרה הופקה ע"י פרזנטור הפקות.

בשנת 2020 כאשר החלה הקורונה ובתי הספר לקפוארה אקרובטיקה ומחול של "סטודיו קוגומלו" הושבתו, עלה בלביא רצון לעודד ילדים לתנועה גם בתקופה זו, הרעיון התגלגל לכדי סדרה בשם " קפוארה לומדים מהמאסטר" ובה קוגומלו מלמד ילדים תנועות קפוארה באווירה כיפית ומלווה בשירים שכתב והלחין, הסדרה צולמה בתקופת הסגרים הראשונים של הקורונה כאשר לא היה ניתן לעשות פעילות בחוץ, ע"י צוות הפקה מצומצם. הסדרה זכתה לצפיות רבות וביקורות נלהבות בערוץ היוטיוב ובערוץ הכוכבים של NMC.

בעקבות הצלחת הסדרה " קפוארה לומדים מהמאסטר" לביא יצר והשתתף בסדרה "קפוארה עם כוכבים" ובכל פרק קוגומלו מלמד דמות מוכרת מעולם הילדים תנועה או כלי מעולם הקפוארה. הסדרה שודרה בערוץ הכוכבים של NMC

השתתפות בהצגות והפקות גדולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2018 השתתף יחד עם ביתו סיני בפרסומת לחברת האגיס בשיתוף חברת הפרסום מקאן תל אביב, בפסטיבל פסח "הגדה של פסטיבל" לצידם של קופיקו ויובל המבולבל ובהפקת חנוכה של רמי לוי ומשגב עורי:"עולם האגדות" לצידם של מיקי, קופיקו, רוי בוי, לינור אברג'יל, נתן נתנזון, יפית לוי ואחרים, בבימויו של אודי גוטשלק (מהצמד אודי ואביעד).

2019 השתתף הצגת חנוכה "חפש את המטמון" לצידם של יובל המבולבל, רוי בוי, שי ורועי ומיכל ינאי (של חברת ההפקה משגב עורי).

2021 הופיע במחזמר "מותק של משפחה".

2022 הוקמה ההצגת הילדים "קוגומלו - משימה מהמאסטר" שמוצגת באולמות התרבות בארץ.[2]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לביא נשוי למיכל ולהם שתי בנות. לביא ומשפחתו מתגוררים כיום בראש העין.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

{{פרופילי קולנוענים-מוזיקאים}}

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

{מיון רגיל:קגן, לביא} קטגוריה:בדרנים ישראלים קטגוריה:שחקני ערוץ הופ! קטגוריה:אמנים ישראלים הידועים בשם במה קטגוריה:משתתפי מותק של פסטיבל קטגוריה:שחקני קולנוע וטלוויזיה ישראלים קטגוריה:שחקני תיאטרון ישראלים קטגוריה:ישראלים שנולדו ב-1983