משתמש:Bravo123/ארגז חול/תן סטירה לצרפתייה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרים [ NoCategory ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: משפטים לא קשורים וסתומים בפרק העלילה, חוסר מוחלט בנתונים אחרים לגבי הסרט, פרטים טכנים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: משפטים לא קשורים וסתומים בפרק העלילה, חוסר מוחלט בנתונים אחרים לגבי הסרט, פרטים טכנים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה. שכתוב


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ במאי, תסריטאי ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ מפיק, צלם, עורך ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

תן סטירה לצרפתייה
Slap her she's French
צילום מסצנה בסרט
צילום מסצנה בסרט
שחקנים ראשיים פיפר פראבו, ג'יין מקרגור
הקרנת בכורה 7 בפברואר, 2002
משך הקרנה 92 דקות
שפת הסרט אנגלית
דף הסרט ב־IMDb


"תן סטירה לצרפתייה" (Slap Her... She's French) הוא סרט קולנוע מז'אנר קומדיית נעורים שצולם בשנת 2002 ובויים על ידי מלני מיירון. בארה"ב הסרט הופץ גם תחת השם "היא משיגה את מה שהיא רוצה".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

{{פרטי עלילה}} סטרלה גריידי (ג'יין מקגרגור) היא ראש צוות המעודדות ו"מלכת היופי" של בית ספר תיכון בעיירה ספלנדונה שבטקסס. במסגרת תוכנית לאירוח תלמידי חוץ היא מארחת תלמידה יתומה מצרפת בשם ז'נבייב לה פלוף (פיפר פראבו). ז'נבייב זוכה באהדתם של הוריה, חברותיה וחברהּ של סטרלה, והיא מתחילה להשתלט על חייה של סטרלה. סטרלה נאלצת לעזוב את צוות המעודדות, לאחר שהיא מקבלת ציונים נמוכים בצרפתית, וז'נבייב תופסת את מקומה. ז'נבייב הופכת לראש צוות המעודדות הפופולרית, וסטרלה הופכת לתלמידה דחויה ולא מקובלת. סטרלה פונה לז'נבייב כדי שתעזור לה בלימודי הצרפתית, וזו מכינה אותה לדיאלוג עם המורה לצרפתית, ומסייעת לה ללמוד בעל פה משפטים בצרפתית. כאשר סטרלה משמיעה אותם בפני המורה לצרפתית, מתברר שבמשפטים שלמדה בעל פה, ושאת משמעותם אינה מבינה, היא מזמינה את המורה לקיים אתה יחסי מין סוערים. המורה נדהם ושולח את סטרלה לריתוק, ומבלי שתבין מדוע. סטרלה מגיעה למשחק הפוטבול של קבוצת התיכון ובו היא צופה בתסכול בז'נבייב מחליפה אותה כמעודדת. היא שואלת את אחיה מה פירוש המשפט שהיא אמרה למורה, ולאחר שהוא עונה לה היא צורחת בפאניקה.

סטרלה מנסה לשקם את כבודה. היא מנהלת שיחה מלב אל לב עם ז'נבייב, שבה היא גורמת לה להתוודות על מעשיה, בהם המשפט המטעה שלימדה אותה. סטרלה מקליטה את השיחה, אבל היא לא יודעת שז'נבייב יודעת על כך. ביום שלמחרת ז'נבייב מכינה לסטרלה מיץ לארוחת בוקר ומוסיפה לו סם חזק ומניחה סכין בתיק שלה. היא מחליפה את הקלטת של סטרלה בקלטת משלה. במהלך שיעור צרפתית סטרלה משמיעה את הקלטת שז'נבייב הגניבה לה לתיק, ואז כולם שומעים את סטרלה מרכלת לרעה על חברי הכיתה. סטרלה משתוללת ומזנקת על ז'נבייב, שצועקת: "היא מסוממת ויש לה סכין!". המשטרה מוזעקת לבית הספר וסטרלה נעצרת באשמת שימוש בסמים והחזקת נשק קר. המשטרה מתקשרת לבית של סטרלה כדי להודיע שהיא במעצר, ז'נבייב עונה לטלפון ומתחזה לאימא שלה, באמצעות דיבור במבטא דרומי חזק. היא מבקשת מהמשטרה להשאיר את סטרלה במעצר כדי לחנך אותה בקצת "אהבה קשה". הרעיון מוצא חן בעיני השוטרים והם אכן מאריכים את מעצרה.

ז'נבייב ממהרת לתפוס את מקומה של סטרלה בתחרות מנחת חדשות. לאחר שהיא משוחררת ממעצר, סטרלה מתחברת עם תלמיד מהשכבה שלה, אדווין שמו, שעובד במערכת העיתון של בית הספר. יחד הם נכנסים לארכיון קלטות גדול וכשהם צופים באחת מהקלטות הם מגלים שז'נבייב היא למעשה מתחזה ושהיא למדה עם סטרלה בבית הספר היסודי. כשסטרלה הייתה קטנה היא ערכה מסיבת יום הולדת גדולה ולמסיבה הביאו לה פסל של פרה העשוי כולו מקרח. היא אמרה לז'נבייב שאם היא תנשק את אחורי הפרה הדבר יביא לה מזל. כאשר ז'נבייב עשתה זאת לשונה נדבקה לפסל, כולם לעגו לה ועקב ההשפלה הגדולה היא ומשפחתה עברו לצרפת.

סטרלה ואדווין מגיעים לאולפן שבו מתקיימת תחרות מנחת החדשות, ושם הם מחליפים את הקלטת המקורית של סטרלה בקלטת שבהם הם צפו. ז'נבייב עוזבת בזעם ובהשפלה את האולפן לאחר שהקהל לא מפסיק לצחוק בעת ההקרנה, והיא הולכת אל מאחורי הקלעים. היא אומרת לסטרלה שהיא שונאת אותה, את העיירה ספלנדונה ואת כל האנשים המזויפים שגרים בה. היא לא שמה לב שהמיקרופון שמוצמד לחולצתה עדין עובד וסטרלה מרימה את המסך וכל הקהל רואה אותה. ז'נבייב מנסה לסטור לסטרלה אבל זו תופסת את ידה ואומרת: "את יכולה להגיד מה שאת רוצה עלי, אבל אל תתעסקי עם ספלנדונה!" ואז היא סוטרת לה בחוזקה. אדווין מחכה לה בחוץ והם נוסעים לעבר השקיעה.

{{סוף פרטי עלילה}}

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פיפר פראבו – ג'נביב לה פלוף
  • ג'יין מקגרגור – סטרלה גריידי
  • טרנט פורד – אדווין מיטשל
  • אלכסנדרה אדי – אשלי לופז
  • ניקי איקוקס – טאמר ג'נינגס
  • ג'סי ג'יימס – רנדולף גריידי
  • ג'ולי וויט – בוטסי גריידי
  • ברנדון סמית' – ארני גריידי
  • מאט קזוצ'רי – קייל פולר
  • כריסטין קופן – דורין גילמור

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "תן סטירה לצרפתייה", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

[קטגוריה:סרטי נעורים] [קטגוריה:סרטים אמריקאיים]