משתמש:Eladti/איתן ורטהיימר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

איתן ורטהיימר (נולד בשנת 1951 בנהריה) הוא תעשיין ואיש עסקים ישראלי. איתן הוא בנו של סטף ורטהיימר ונחשב לאחד האנשים העשירים בישראל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את שירותי הצבאי עשה בחיל החימוש והיה שותף ללחימה ברמת הגולן במהלך מלחמת יום הכיפורים. לאחר שהשתחרר מהצבא העדיף שלא לעבוד בישקר ונסע לארצות הברית. לאחר שחזר לארץ החל לעסוק ברכישה של מפעלים קטנים וכושלים, מתוך מטרה לשקמם ולמכרם ברווח, דבר שלא תמיד עלה יפה. לאחר כמה שנים שב לארצות הברית ועבר קורס ניהול באוניברסיטת הרווארד. לאחר סיום הקורס שב לארץ והחל לעבוד בישקר כמנהל מפעל שנזקק לשיקום. לאחר חצי שנה עזב את התפקיד[1].

בשנת 1984 נפגע סטף ורטהימר בתאונת דרכים והתקשה לנהל את ישקר. ניהול החברה הופקד בידי איתן[2].

פעילות עסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פעילות חברתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2000 הקים ביחד עם הרמטכ"ל שאול מופז ואבנר ברזני את תוכנית עתידים המסייעת לסטודנטים מהפריפרייה לרכוש השכלה גבוהה[3].

בשנת 2008 היה שותף בהקמת קרן "צפונה" שמטרתה לסייע לעסקים קטנים באזור הצפון באמצעות הלוואות וייעוץ עסקי. שנה לאחר מכן היה שותף להקמת קרן "דרומה"[4].

בשנת 2011 העניק לו הטכניון תואר דוקטור לשם כבוד[5].

משפחה וחיים פרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

איתן נשוי לאריאלה, לזוג יש שני ילדים מנישואיה הקודמים של אריאלה שלושה ילדים משותפים. בתו היא השחקנית מאיה ורטהיימר ובתו למחצה היא הזמרת סיוון טלמור. המשפחה מתגוררת בקיסריה ומחזיקה בדירות רבות ברחבי הארץ[6].

איתן מחזיק ברשותו שלוש יאכטות, שלושה מטוסי מנהלים, שני מסוקים ואוסף של 220 רכבי אספנות, המוצג בחלקו במוזיאונים בגני התעשייה בתפן ובעומר.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]