משתמש:Gamermanorit/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יצחק הכהן[עריכת קוד מקור | עריכה]

יצחק הכהן (2016-1951) היה רב שעסק בהפצת תורה מן השמים כפי שנמסרה למשה בהר חורב, וחיבר ספרים רבים העוסקים בפירושים לתנ"ך. ספרים אלו נועדו ללמד כי כל חלקי התנ"ך הם מִקשה שלמה ברורה והגיונית. בספריו מסביר יצחק הכהן את הסמלים החוזרים בתנ"ך, כמו זמנים, מקומות, חיות, צבעים ועוד המגלים את סודות התורה על פי הקבלה. הבנת התורה חושפת טעויות בהלכות יהודיות שלא על פי דעת עליון כמקור לגלות ולייסורים של עם ישראל.

בביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכהן למד אנתרופולוגיה וסוציולוגיה באוניברסיטת חיפה. החל משנת 1997 פעל כרב מקובל בתפילה ובכתיבת פירושים לתנ"ך. משנת 1998 למד הכהן בעולם הנבואה, שהוא העולם שאליו הגיעו משה רבנו וגדולי הנביאים. בין השנים 2016-2000 כתב פירושים רבים לספרי התנ"ך על פי סמליו. פירושים אלו גילו לראשונה את הסיבות למצוות שהוגדרו כ"חוקים" ללא טעם, כמו פרה אדומה, הקורבנות בבית המקדש, משמעות עבודת הקודש ועבודת הכהנים, מהות כל כלי הקודש בבית המקדש, מהותם של החגים, שבת, את משמעות העולמות ועוד.

רעיונותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחום ההלכה: יצחק הכהן קִידם הפצת ההלכות, כפי שהן מופיעות בתורה ונמסרו למשה בסיני. על פי הכהן, היהדות כיום מתבססת על הסברות הבאות:

  • לא בשמים היא - על אף שהתורה ניתנה למשה משמים, חכמים יכולים לפסוק הלכות ולשנות, ולכן התקבלו גם הלכות שסותרות את הכתוב בתורה.
  • הנבואה - מיום שחרב המקדש ניטלה הנבואה וניתנה לשוטים ולתינוקות (גמרא, בבא בתרא, דף י"ב עמוד ב).

הכהן הֵצֵר על סברות אלו ואִתגר:

  • התורה ופירושיה ניתנו רק משמים, ואסור לפסוק הלכות בניגוד לתורה כפי שנמסרה: תורת האמת נמסרה משמים, כפי שמדגיש הנביא מלאכי, בפרק ג' פס' כ"ב: "זִכְרוּ, תּוֹרַת מֹשֶׁה עַבְדִּי, אֲשֶׁר צִוִּיתִי אוֹתוֹ בְחֹרֵב עַל-כָּל-יִשְׂרָאֵל, חֻקִּים וּמִשְׁפָּטִים". הקב"ה מצווה לזכור את התורה, ככתבה וכלשונה, ומסביר מדוע ניתנה כל הלכה. רבות מההלכות שפסקו הרבנים בכל הדורות אינן על פי תורת משה, אינן על פי הכתוב בתורה, והן בניגוד למה שאמר משה רבנו בספר דברים פרק ל' פס' י' :י כִּי תִשְׁמַע, בְּקוֹל ה' אֱלֹקיךָ, לִשְׁמֹר מִצְו‍ֹתָיו וְחֻקֹּתָיו, הַכְּתוּבָה בְּסֵפֶר הַתּוֹרָה הַזֶּה: כִּי תָשׁוּב אֶל-ה' אֱלֹקיךָ, בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשֶׁךָ", ובספר יהושע פרק א' פס' י' נאמר: לֹא-יָמוּשׁ סֵפֶר הַתּוֹרָה הַזֶּה מִפִּיךָ, וְהָגִיתָ בּוֹ יוֹמָם וָלַיְלָה, לְמַעַן תִּשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת, כְּכָל-הַכָּתוּב בּוֹ: כִּי-אָז תַּצְלִיחַ אֶת-דְּרָכֶךָ, וְאָז תַּשְׂכִּיל." לא נאמר לנו "זכרו את התלמוד" או זכרו הלכות שיינתנו על ידי חכמים. כיום במקום ללמוד את תורת האמת על פי שמים, לומדים את תורת התנאים, האמוראים, הסבוראים והגאונים הראשונים והאחרונים, והתורה החדשה היא המשנה והגמרות הירושלמי והבבלי שבחלקן שינו את הלכות התנ"ך. הלכות שולחן ערוך ניתנו במשך מאות שנים, וכל פעם שינו את ההלכות על פי שלושה רבנים. חז"ל ניסו ללמוד את מחשבת הבריאה דרך הנביאים, ולא עלה בידם, ולכן בגמרא ובמשנה יש מחלוקות. התנא רבי יהודה הנשיא חתם את המשנה, וחתימה זו הפכה את המשנה לאורים ותומים, ואסור לערער עליה. אבל, בשמים נוצר כעס גדול על ההלכות שמנוגדות לכתוב בתורה, ה' נתן פקודה, והיא שונתה. שינוי זה גרם להסתר הפנים של האלוקים בעולם, ככתוב בספר דברים פרקים ל"א -ל"ב שבו מודע ה' על הסתר פניו ממי שלא ישמור את תורתו "והפר את בריתי אשר כרתי אתו", אותה תורה כפי שניתנה למשה, לאהרון ולשאר הנביאים. לו ההלכות של חז"ל היו נכונות, אזי ה' לא היה בהסתר פנים, ולא היו נחרבות קהילות שלמות כמו קהילות ספרד ופורטוגל, ששם היו גדולי הרבנים, המקובלים והפייטנים.
  • הנבואה לא פסקה- על עם ישראל להיצמד לתורה הקדושה שניתנה ע"י האלוקים דרך נביאיו, ככתוב בספר דברים פרק י"ח: "טו נָבִיא מִקִּרְבְּךָ מֵאַחֶיךָ כָּמֹנִי, יָקִים לְךָ ה' אֱלֹקיךָ: אֵלָיו, תִּשְׁמָעוּן". הנביאים הם שליחי ה', שמראים בנבואותיהם את מחשבת הבריאה. הנבואה אינה קשורה למציאותו של בית המקדש. חומש "בראשית" משופע בחולמים ובחלומות, ויש בו, כפי שמציין פרופ' ישעיהו ליבוביץ, כמניין חולמים וכתריסר חלומות, ללא קשר למציאותו של בית המקדש, ולפני שניתנה התורה באופן מסודר לעם ישראל. אחרי חורבן בית ראשון טרם קם בית המקדש השני היו נביאים שקיבלו מסרים משמים והתנבאו בבבל, ארץ הגויים, ופעלו בין בני אדם טמאים, קיבלו הם את העתיד להתרחש וראו מחזות שדי שנתקבעו בספרי הנביאים.
  • אחד משלושה עשר עיקרי האמונה היהודית של הרמב"ם וחלק עיקרי ביהדות הוא האמונה כי בורא עולם מעביר מסרים אלוקיים לעם דרך נביאים. הרמב"ם לא הגביל את הנבואה לזמן מסוים, נבואה יכולה להיות בזמננו.
  • מטרת הנבואה היא לערוך תיקוני מסלול, ולהראות לנו שאנו תועים בציפיות ה' מאיתנו. היום באמצעות טלפון חכם ניתן להבין כיצד אדם אחד שומע, ואילו העומד לידו אינו שומע, כך גם הנביא: הוא מקבל את דבריו משמים, אך העומדים לידו אינם שומעים.
  • לפיכך, עלינו לבצע תיקון מסלול הלכתי, וחשוב בהקדם לתקן את ההלכות השגויות.
  • על מנת להבין את התורה כפי שניתנה משמים יש להבין את הסמלים המופיעים בה המכונים בשם "חידות" או "משלים", כנאמר בתהלים ע"ח פס' א'-ב':

מַשְׂכִּיל, לְאָסָף: הַאֲזִינָה עַמִּי, תּוֹרָתִי; הַטּוּ אָזְנְכֶם, לְאִמְרֵי-פִי. אֶפְתְּחָה בְמָשָׁל פִּי; אַבִּיעָה חִידוֹת, מִנִּי-קֶדֶם. חשוב לשים לב, שהדגש הוא על כך שעלינו להאזין לתורת ה' ולאמרי פיו, ולא להלכות שבחלקן סותרות את שנאמר על ידי שמים.

ספריו ומאמריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטה משה

פתיחת אליהו

קורח

נביאים חבקוק

כתובים-שיר-השירים

כתובים-דניאל

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר תורה משמים

כל פרסומיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראשית – פירושים לספר

שמות – פירושים לספר

ויקרא: סמלי העולמות בהקרבת הקורבנות, פרה אדומה, המשכן, המנורה ועוד

שמואל ב' – פירושים לספר

מלכים א -ב – פירושים לספר ישעיה – פירושים לספר

יחזקאל – חזון המרכבה, תוצאות העיר

תרי עשר : הושע, יואל, עמוס, עובדיה, יונה, מיכה, נחום, חבקוק, צפניה, חגי, זכריה ומלאכי תהילים, משלי, איוב – פירושים לספרים

מגילות: שיר השירים, , איכה, קהלת – פירושים לספר

דניאל – פירושים לספר

המשכן,

ארון הברית,

גוג ומגוג,

פתיחת אליהו