משתמש:Hadar23/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חורחה מנריקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חורחה מנריקה (1440 לבערך – 24 באפריל 1479) היה משורר קסטיליאני גדול, שיצירתו העיקרית, Coplas por la muerte de su padre (פסוקים על מותו של דון רודריגו מנריקה, אביו), נקראת עד היום. הוא תמך במלכה איזבל הראשונה מקסטיליה, והשתתף לצידה באופן פעיל במלחמת האזרחים שפרצה נגד אחיה למחצה, אנריקה הרביעי, כאשר האחרון ניסה להפוך את בתו, חואנה, ליורשת העצר. חורחה מת בשנת 1479 במהלך ניסיון לכבוש את טירת גרסימוניוז, המוגנת על ידי המרקיז מווילנה (אויב מושבע של איזבל), לאחר שאיזבל זכתה בכתר.

מנריקה היה אחיינו של איניגו לופז דה מנדוזה (מרקיז מסנטיאנה), צאצא של פרו לופז דה איילה, קנצלר קסטיליה, ואחיינו של גומז מנריקה, ראש העיר טולדו, כולם משוררים חשובים של סוף המאה הארבע עשרה והחמש עשרה. אם כן, היה צאצא למשפחת אצולה בעלת חשיבות ספרותית גדולה. נושא עבודתו היה ה tempus fugit - "הזמן בורח".

נצח ויום (סרט)[עריכת קוד מקור | עריכה]

Hadar23/טיוטה
Eternite_affiche.jpg


תבנית:שחקנים ראשיים

מוזיקה אלני קאראינדרו

נצח ויום ( תבנית:Lang-el , Mia aioniótita kai mia méra</link> ) הוא סרט דרמה יווני משנת 1998 בבימויו של תיאו אנגלופולוס, בכיכובם של ברונו גנץ, איזבל רנולד ופבריציו בנטיבוליו .

הסרט זכה בפרס דקל הזהב ובפרס חבר השופטים האקומני בפסטיבל קאן 1998 . [1] הוא נבחר כנציג היווני לסרט הזר הטוב ביותר בטקס פרסי האוסקר ה-71, אך לא התקבל כמועמד. [2] [3]

  1. ^ "Festival de Cannes: Eternity and a Day". festival-cannes.com. נבדק ב-2009-10-01.
  2. ^ Margaret Herrick Library, Academy of Motion Picture Arts and Sciences
  3. ^ "45 Countries Submit Films for Oscar Consideration". Academy of Motion Picture Arts and Sciences. 19 בנובמבר 1998. אורכב מ-המקור ב-19 בפברואר 1999. נבדק ב-20 באוקטובר 2015. {{cite web}}: (עזרה)