לדלג לתוכן

משתמש:Kamavardi/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Kamavardi.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Kamavardi.


Kamavardi/טיוטה
אראלה טהרלב בן שחר, 2024. תמונה: יונתן בלום
לידה 29 באוגוסט 1966 (גיל: 57)
עיסוק חוקרת, סופרת, מרצה, עיתונאית


אראלה טהרלב בן שחר (נולדה ב-29 באוגוסט 1966) היא חוקרת, סופרת, עיתונאית ומרצה באוניברסיטה הפתוחה. מחברת הספר ״בתרווד כשפיה: נשים, תזונה ומדע בהיסטוריה של ישראל״.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טהרלב בן שחר נולדה וגדלה בבתל אביב. היא בתם של הפזמונאי יורם טהרלב והמשוררת והסופרת נורית זרחי.

היא בוגרת תואר שני בפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב. במהלך השנים הוציאה שלושה ספרים, ובנוסף עסקה בתרגום. בין היתר תרגמה את ספר הפילוסופיה לילדים ״על מה אנחנו חושבים: שמונה שאלות פילוסופיות גדולות״ מאת סטיבן לאו.

במשך עשור טהרלב בן שחר שימשה ככתבת בכירה במגזין הבריאות מנטה, שם התמקדה בקשרים בין חברה לרפואה. בנוסף, מאמריה התפרסמו במגוון עיתונים, ביניהם Ynet, הארץ, מקור ראשון, ועוד. בין השנים 1999-2009 פרסמה טור אישי על הורות במגזין את.

בכתבותיה התמקדה בטרנדים ברפואה, ושירטטה את עלייתן של דיאגנוזות שונות בחברה שלנו (הפרעת קשב, נשאות גנטית, ספקטרום האוטיזם ועוד), טיפולים תרופתיים שכיחים (מודאפיניל, ריטאלין, SSRI, כריתת רחם מניעתית ועוד), ותנועות בריאות כצורות חיים (zero waste, דיאטת 100 המייל, תנועת מנטרי עצמם, מאריכי החיים ועוד). בכתיבתה מיפתה מגמות וחולאים חברתיים באמצעות טרנדים רפואיים.

במקביל ללימודיה עבדה ככותבת תסריטי מולטימדיה, קופירייטרית, כתבת שיווקית ומתרגמת. בנוסף, היתה שותפה להקמת חברה למשחקי מחשב בשם Jade, שהזמינה את המשחקות לחזור בזמן לתקופות שונות בהיסטוריה ולפתור תעלומות שיכולות לשנות את העתיד.

אקדמיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טהרלב בן שחר סיימה בהצטיינות מאסטר בפילוסופיה, בו התמקדה בתחום הפילוסופיה של הלשון. בעבודת התזה שלה התמקדה ברלטיביזם בהגותו של לודוויג ויטגנשטיין. את הדוקטורט עשתה בתחום היסטוריה ופילוסופיה ושל מדע, באוניברסיטת בר אילן בתכנית STS. בעבודתה התחקתה אחר המלצות תזונה ופעילות גופנית, והקשר בין מדע, חיי יום יום, ציונות, כלכלה פוליטית, ומגדר. היא זוכת מלגת הנשיא של אוניברסיטת בר-אילן, וקיבלה מספר תעודות הצטיינות מן החוג. מחקריה הנוכחיים מתמקדים בהיסטוריה של המלצות תזונה ודיאטה בישראל ובהקשרים החברתיים שלהן, וכן בחקלאות נשים בתקופת היישוב.


ספריה[עריכת קוד מקור | עריכה]


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Kamavardi/טיוטה בוויקישיתוף