משתמש:Leon Luftman/PL-01

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Leon Luftman.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Leon Luftman.


PL-01
מידע כללי
סוג טנק בינוני
מדינה מייצרת פוליןפולין פולין
שנת ייצור 2018
מידע טכני
אורך 7 מטרים
רוחב 3.8 מטרים
גובה 2.8 מטרים
משקל

30 טון (גרסה רגילה)

35 טון (עם הגנות שריון נוספות)
מהירות

70 קמ"ש על כביש

50 קמ"ש בשטח
טווח פעולה 500 ק"מ
מנוע מנוע דיזל עד 940 כ"ס
צוות 3
מערכות נשק
חימוש עיקרי תותח 105 מ"מ או 120 מ"מ
חימוש משני שני מקלעים 7.62 מ"מ
קובץ:Pl01Description.webm
סרטון המתאר את הטנק

PL-01 הוא טנק פולני אשר פותח על ידי OBRUM בשיתוף עם BAE Systems הבריטית. הקונספט נחשף לראשונה בתערוכה הבינלאומית לתעשיית הגנה בקיילצה, פולין ב-2 בספטמבר 2013. לפי התכנון, אב טיפוס מוכן יהיה בשנת 2016, ובמידה והפרויקט יאושר, צפוי הטנק להיכנס לייצור בשנת 2018.

עיצוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטנק מופעל על ידי 3 אנשי צוות: נהג, מפקד ותותחן שיושבים בתובה; הצריח הינו בלתי מאויש והוא מופעל מהתובה, כמו כן ניתן להגביה/להנמיך את הקנה ב-10°/20° (בהתאמה). התובה מבוססת על זו של המשוריין CV-90 השבדיה.

לטנק שריון מרוכב על מנת לשפר את ההגנה על פי תקן נאט"ו, בנוסף לוחות השריון מותקנים על הצריח והתובה ומספק הגנה מלאה כנגד קליעים. התובה מספקת הגנה מפני מטעני צד ומוקשים לפי הסטנדרטים של נאט"ו. לPL-01 מנוע דיזל בעל עוצמת 940 כ"ס (700 קילוואט) ותיבת הילוכים אוטומטית. הטנק מסוגל להגיע למהירות של מעל 70 קמ"ש על כביש סלול, ומעל 50 קמ"ש בשטח עם טווח מקסימלי של 500 ק"מ; מסוגל להתגבר על עלייה של 30°, תעלות וחפירות ברוחב של 2.6 מטרים ולחצות מים בעומק של עד 1.5 מטרים ללא סיוע, ועד 5 מטרים עם סיוע.

נשקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בטנק מותקנת מערכת טעינה אוטומטית כאשר המטען מותקן מאחורי הצריח ויש בו 16 פגזים ועוד 29 מאוחסנים בתובה, לתותח קצב אש של 6 פגזים בדקה. במקביל לתותח מותקן מקלע מקביל בקליבר 7.62 מ"מ. בחלקו האחורי של הטנק ישנה דלת בדומה לדלת בנגמ"ש, שמאפשרת להוביל בטנק 4 חיילים[1].

ציוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטנק מעוצב באופן שיקשה על מכ"םים להינעל עליו, בדומה למטוסים חמקניים. אבל החידוש העיקרי הוא המעטה החיצוני שלו - מארג של "לוחות חכמים" שנבנו במיוחד עבורו. אפשר לשלוט על הטמפרטורה של הלוחות המשושים האלה, ובכך להפוך את הטנק לבלתי נראה לחיישנים מבוססי חום, או ל"סתם" רכב. ה-PL-01 מתמזג בכך עם הסביבה, כך שקשה מאוד לאתרו באמצעות מערכות גילוי שמבוססות על חתימה אינפרה-אדומה. בנוסף על כך, למנוע הדיזל שלו, בעל 940 כוחות סוס, אגזוז מיוחד שמיועד אף הוא להסוותו בשטח.

בעיתון הבריטי "דיילי מייל" נכתב כי כל החידושים הללו יאפשרו לטנק להיות בלתי נראה לרוב כלי הנשק בעולם שמסתמכים על מכ"מים או על חתימה אינפרה-אדומה. כמו כן, ב"הפינגטון פוסט" דווח שמפתחיו הבטיחו כי גרסה עתידית של הטנק תכלול יכולת הסוואה חזותית. מערכת זו תשתמש במצלמה שתורכב על החלק החיצוני של הטנק, תצלם את הסביבה ותקרין את המראה על גבי הטנק - כדי להסוותו עוד יותר[2].

גרסאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התובה של הטנק יכולה לשמש גם לרכב פיקוד, רכב תיקון משוריין, או מסלק מוקשים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פרש - PL-01 קונספט טנק של פולין
  2. ^ ynet, דנידין שבטנק ינצח: צפו בחמקן פולני, באתר ynet, 1 באפריל 2014

קטגוריה:טנקים קטגוריה:פולין: צבא וביטחון