משתמש:Razrajwan/דון סטיל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תבנית {{אישיות}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

סטיל הפכה לנשיאה של קולומביה תמונות ב-1987.[1] היא הייתה האישה הראשונה שהייתה נשיאת הסטודיו. תחת כהונתה הסטודיו פרסם את  כשהארי פגש את סאלי שפותח ויוצר באופן עצמאי על ידי castle rock הפקות. תקופת כהונתה הקצרה של סטיל (נמשכה שנתיים)  הייתה מלאה בהפסדים ובשורות רעות שהתחילו לפני המינוי שלה. היא התבקשה לעזוב את האולפן ב -1989 וזמן קצר לאחר מכן קוקה קולה פנתה מהסטודיו ויצאה מעסקי הקולנוע; קולומביה נמכרה לאחר מכן ל- Sony Corporation of Japan. היא פרשה מתפקיד זה ב -8 בינואר 1990.[2]

באפריל 1996, בגיל 50, סטיל אובחנה בסרטן מוח, ובסופו של דבר נפטרה בדצמבר 1997[3] אחרי קרב של 20 חודש נגד המחלה. הסרט שלה "עיר של מלאכים" הוקדש לזכרה.[4]

  • פלדה, שחר. הם יכולים להרוג אותך, אבל הם לא יכולים לאכול את: לקחים מן החזית. ניו יורק: ספרי כיס, 1993. "Dawn L Steel – mentioned in the record of Charles V Roven and Dawn L Steel". FamilySearch. נבדק ב-7 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה) Razrajwan/דון סטיל, באתר OCLC (באנגלית)
  1. ^ Van Gelder, Lawrence (30 באוקטובר 1987). "At the Movies: Dawn Steel to Columbia". The New York Times. נבדק ב-7 בפברואר 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Harmetz, Aljean (9 בינואר 1990). "Dawn Steel Quits Columbia Pictures Post". The New York Times. נבדק ב-7 בפברואר 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ "Dawn L Steel – California, Death Index". FamilySearch. נבדק ב-7 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Ehrman, Mark (10 באפריל 1998). "Stars Are Out for 'Angels,' Dawn Steel". Los Angeles Times. נבדק ב-7 בפברואר 2015. {{cite news}}: (עזרה)

בתחילת החיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דון לסלי סטיל (19 באוגוסט 1946 – 20 בדצמבר 1997), הייתה אחת הנשים הראשונות שנהלו אולם סרטים בהוליווד,[1] סטיל עלתה בדרגות השיווק והייצור עד שהפכה למנהלת של תמונות קולומביה.[2][3][4]

סטיל נולדה למשפחה יהודית .שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן בברונקס, ניו יורק לנתן סטיל, איש מכירות לצבא ומרים משקולות מקצועי הכונה "איש הפלדה","שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן וליליאן סטיל, אשת עסקים.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן על פי האוטוביוגרפיה שלה היא גדלה במנהטן ובגרייט נק, ניו יורק. היה לה אח אחד, לארי סטיל.

שני ההורים שלה היו ממוצא של רוסים-יהודים . כאשר היא הייתה בת 9, אביה של סטיל סבל מהתמוטטות עצבים לכן אמא שלה תמכה במשפחה לבד.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן

פלדה נולד יהודי המשפחה.[5] ב ברונקס, ניו יורק לניית ' ן "נאט" פלדה (ne שפילברג), רוכסן מכירות צבאי ואימונים סמי-מקצועי מרים משקולות נקרא "איש הפלדה","[6] וליליאן פלדה (לבית טרלו), אשת עסקים.[7] היא גדלה במנהטן ב - נהדר-נק, ניו-יורק,[8] על פי האוטוביוגרפיה שלה. היה לה אח אחד, אחי, לארי פלדה.

סטיל למדה בבית הספר למינהל עסקים ב אוניברסיטת בוסטון, בין השנים 1964–1965, אך עזבה עקב בעיות כספיות.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן היא למדה שיווק באוניברסיטת ניו-יורק משנת 1966 עד 1967  אך לא סיימה את לימודיה.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן

ב-1968, סטיל עבדה בתור כתבת ספורט לבייסבול בנוסף היא עבדה עבור ה NFL בניו-יורק.

בשנת 1968, לאחר שהתחילה בתור מזכירה, סטיל הפכה למנהלת שיווק עבור פנטהאוז.

פלדה למד בבית הספר למינהל עסקים ב אוניברסיטת בוסטון, בין השנים 1964–1965, אך עזב עקב בעיות כספיות. היא למדה באוניברסיטת ניו-יורק משנת 1966 עד 1967, לומד שיווק, אבל לא בוגר.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1975, היא ייסדה חברת שיווק שהפיקה חידוש פריטים כגון מעצב לוגו נייר טואלט " הו דון! בע " מ. אחד המוצרים שהיא יצרה היה גוצ ' י-,נייר טואלט מעוצב. בתוך כמה חודשים משפחת גוצ ' י תבעה את סטיל בגין הפרת זכויות יוצרים.[9] סטיל שכרה את עו "ד סיד דוידוף, קצין בכיר לשעבר עוזר ראש העיר, ג' ון לינדסי. המקרה  הזה היה בחדשות תחת הכותרת  "נייר טואלט קאפר" והיה הנושא של סדרת קריקטורה מצוירת. התיק הסתיים בפשרה מחוץ לבית המשפט.

בשנת 1978, סטיל עברה ללוס אנג'לס, עובדת כיועצת שיווק עבור פלייבוי.

 בשנת 1978, סטיל מכרה את המנייה שלה בעסק השיווק בOh Dawn! לבעלה לשעבר וביקשה מדוידוף לבצע שיחה להוליווד. דוידוף הציג בפני ריצ'רד וסטון, שניהל את יחידת המסחר של תמונות פרמאונט. בשנת 1978, סטיל הצטרפה Paramount תמונות כמנהלת Merchandising ו רישוי, שם היא תכננה שיווק קשירות עבור מסע בין כוכבים: הסרט. היא הועלתה לסגן נשיא, ולאחר מכן סגנית נשיא הפקה בשנת 1980, סגנית נשיא בכיר של הפקה בשנת 1983. היא הייתה בת חסותו של בארי דילר, שהיה מנכ"ל Paramount באותה עת.

אחרי שהפכה לנשיאת ההפקות ב paramount, ב-1985,[10] סטיל הייתה אחראית על ביצוע של "פלאשדאנס", סרטה הראשון. לאחר מכן היא גרינליט חיזור גורלי, פוטלוס", "השוטר מבברלי הילס, ו "אהבה בשחקים", בין היתר. היא הפכה סגנית הנשיא של הייצור ב-1980 וייצור צ ' יף, ב-1985. סטיל הייתה האישה השנייה בראש בסרט גדול מחלקת הייצור (הראשונה הייתה שרי לנסינג ב המאה ה-פוקס והשלישית נינה ג ' ייקובסון ב Buena Vista).

ב-1990, סטיל הקימה את תמונות סטיל בדיל הפקה עם חברת וולט דיסני. היא עזבה את חברת דיסני ב-1993 לאחר הפקת שני סרטים, cool runnings קומדיה על צוות המזחלות הג'מייקנית  ו הסרט השני -Sister Act 2: Back in the Habit . cool runnings היה סרט הדיסני הראשון שלה כמפיקה.

Paramount Pictures[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1978, פלדה מכר את האינטרס שלה או את שחר! שיווק עסקים בעלה לשעבר וביקש דוידוף כדי לבצע שיחה הוליווד. דוידוף עשה מבוא ריצ ' רד ווסטון, שניהל פרמאונט' שיווק יחידה. ב-1978, פלדה הצטרף פרמאונט כמנהל שיווק ורישוי, שבו היא תכננה שיווק עניבה-ins עבור "מסע בין כוכבים: הסרט. היא הייתה קודם לתפקיד סגן הנשיא, ולאחר מכן סגן הנשיא של הייצור ב-1980, סגן נשיא בכיר הפקה ב-1983. היא הייתה בן החסות של בארי דילר, מי שהיה מנכ " ל בעל חשיבות עליונה בכל הזמן.

אחרי הופך לנשיא של ייצור עליונה, ב-1985,שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן פלדה היה אחראי על ביצוע של "פלאשדאנס", אותה התחיל סרט. לאחר מכן היא גרינליט חיזור גורלי, פוטלוס", "השוטר מבברלי הילס, ו "אהבה בשחקים", בין היתר. היא הפך סגן הנשיא של הייצור ב-1980 וייצור צ ' יף, ב-1985. פלדה הייתה האישה השנייה בראש בסרט גדול מחלקת הייצור (הראשון להיות שרי לנסינג ב המאה ה-פוקס והשלישית להיות נינה ג ' ייקובסון ב Buena Vista).

קולומביה תמונות.[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלדה הפך לנשיא קולומביה תמונות ב-1987.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן היא הייתה האישה הראשונה האולפן. תחת כהונתה של סטודיו שפורסם כשהארי פגש את סאלי שפותח ומיוצר באופן עצמאי על ידי טירה של רוק הפקות. פלדה קצר של שנתיים קביעות היה מסומן על ידי המשך מהומה והפסדים, ממשיך רצף של חדשות רעות החלה תחת דייויד פוטנאם לפני אותה פגישה. היא התבקשה לעזוב את הסטודיו בשנת 1989, זמן קצר לאחר מכן קוקה-קולה שסובב לאולפן ויצא הקולנוע; קולומביה היה לאחר מכן מכרה Sony Corporation של יפן. היא התפטרה מהתפקיד הזה ב-8 בינואר 1990.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן

ייצור עצמאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמונות סטיל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1994, סטיל הקימה את אטלס בידור עם בעלה צ'ארלס רובן ובוב קאבאלו. היה להם הסכם של שלוש שנים עם Turner Pictures. שני הסרטים האחרונים שלה היו הנופלים ו "עיר של מלאכים.

ב-1993, היא כתבה אוטוביוגרפיה, הם יכולים להרוג אותך, אבל הם לא יכולים לאכול אותך, אשר תיאר את הזמן שלה באוניברסיטת קולומביה.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן בספר פלדה מתאר לגלות – לאחר שילדה את הבת שלה – כי היא פוטרה כנשיא של ייצור בעל חשיבות עליונה.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן

ב-1989, פלדה הוענק נשים בסרט קריסטל פרס מצטיינים נשים, דרך הסיבולת שלהם, את המצוינות של העבודה שלהם, עזרו לנו להרחיב את התפקיד של נשים בתוך תעשיית הבידור.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן

אטלס בידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1994, פלדה נוצר אטלס בידור עם בעלי צ ' ארלס Roven ואת בוב קאבאלו. היו להם שלוש שנים קודם תראה להתמודד עם טרנר תמונות. האחרון שלה שני סרטים היו הנופלים ו "עיר של מלאכים.

[דרוש מקור]

זכרונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1993, היא כתבה אוטוביוגרפיה, הם יכולים להרוג אותך, אבל הם לא יכולים לאכול אותך, אשר תיאר את הזמן שלה באוניברסיטת קולומביה.[11] בספר פלדה מתאר לגלות – לאחר שילדה את הבת שלה – כי היא פוטרה כנשיא של ייצור בעל חשיבות עליונה.

המורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב ההספד שלה עבור הניו יורק טיימס, נורה אפרון אמר:

פלדה אבא של שינו את המשפחה שם המשפחה מ "שפילברג" לפני לידתה. השם פלדה נבחר כדי לשקף את אביה של הרמת משקולות הקריירה.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן

בשנת 1975, סטיל נשאה לרוני רוטשטיין, לשעבר שותף עסקי בחברת השיווקOh Dawn! . היא יצאה עם שחקן צעיר בשם ריצ ' רד גיר ב-1975,ועם הבמאי מרטין סקורסזה (לאחר גירושיו מן איזבלה רוסליני) ב-1983.

[דרוש מקור]

המלצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת החיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1989, פלדה הוענק נשים בסרט קריסטל פרס מצטיינים נשים, דרך הסיבולת שלהם, את המצוינות של העבודה שלהם, עזרו לנו להרחיב את התפקיד של נשים בתוך תעשיית הבידור.[12]

החיים האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלדה אבא של שינו את המשפחה שם המשפחה מ "שפילברג" לפני לידתה. השם פלדה נבחר כדי לשקף את אביה של הרמת משקולות הקריירה.

בשנת 1975, פלדת נשואה רוני רוטשטיין, לשעבר שותף עסקי ב הו דון! שיווק החברה. היא יצאה עם צעיר נאבק השחקן ריצ ' רד גיר ב-1975, הבמאי מרטין סקורסזה (לאחר גירושיו מן איזבלה רוסליני) ב-1983.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכןשגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן

ב-1985, היא התחתנה עם מפיק הסרט צ ' ארלס Roven.[13] עם מי היא הייתה בת, רבקה פלדה Roven, ב-1987.[14]

מוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 1996, בגיל 50, פלדה אובחן עם סרטן במוח, ובסופו של דבר נפטר בדצמבר 1997שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן אחרי 20 חודש הקרב נגד המחלה. הסרט שלה "עיר של מלאכים הוקדש לזכרה.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן

עבודות ופרסומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פלדה, שחר. הם יכולים להרוג אותך, אבל הם לא יכולים לאכול את: לקחים מן החזית. ניו יורק: ספרי כיס, 1993. ISBN 978-0-671-73833-4 Razrajwan/דון סטיל, באתר OCLC (באנגלית)
  • פלדה, שחר. הם יכולים להרוג אותך, אבל הם לא יכולים לאכול אותך. ניו יורק: סיימון אנד שוסטר, AudioWorks, 1993. ספר אודיו לקריאה על ידי המחבר (קסטה) בתבנית. ISBN 978-0-671-86555-9. Razrajwan/דון סטיל, באתר OCLC (באנגלית)

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Taylor, John (29 במאי 1989). "Bright as Dawn Strong as Steel: The Most Powerful Woman in Hollywood". New York. נבדק ב-7 בפברואר 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Weinraub, Bernard (22 בדצמבר 1997). "Dawn Steel, Studio Chief And Producer, Dies at 51". The New York Times. נבדק ב-7 בפברואר 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Dutka, Elaine (22 בדצמבר 1997). "Dawn Steel, 1st Female Studio Chief, Dies at 51". Los Angeles Times. נבדק ב-7 בפברואר 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Smith, Kyle (12 בינואר 1998). "Dawn of An Era: Hollywood's Old Guard Deferred to Dawn Steel". People. נבדק ב-7 בפברואר 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ The Independent: "Obituary: Dawn Steel" by Tony Sloman 24 December 1997
  6. ^ "Dawn Steel". Find A Grave. נבדק ב-7 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Dawn Steel – Biography". Turner Classic Movies. נבדק ב-7 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Nat R Steel – United States Public Records". FamilySearch. נבדק ב-7 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Easton, Nina J. (30 באוקטובר 1988). "Tough as Steel : Columbia Pictures' President Runs Her Studio With the Style of Hollywood's Old-Time Moguls". Los Angeles Times. נבדק ב-7 בפברואר 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  10. ^ Harmetz, Aljean (16 באפריל 1985). "Paramount Appoints New Production Chief". The New York Times. נבדק ב-7 בפברואר 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  11. ^ Maslin, Janet (22 בספטמבר 1993). "Books of The Times; Ups and Downs and Ups Of Life in Hollywood". The New York Times. נבדק ב-7 בפברואר 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  12. ^ "Past Recipients – Crystal Award". Women in Film Crystal + Lucy Awards. אורכב מ-המקור ב-20 באוגוסט 2011. נבדק ב-7 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה); פרמטר לא ידוע |deadurl= (הצעה: |url-status=) (עזרה)
  13. ^ "Dawn L Steel – mentioned in the record of Charles V Roven and Dawn L Steel". FamilySearch. נבדק ב-7 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ "Rebecca Steel Roven – California, Birth Index". FamilySearch. נבדק ב-7 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)

[[קטגוריה:מפיקי קולנוע אמריקאים]] [[קטגוריה:אמריקאים ממוצא רוסי-יהודי]]