מתיאס מילר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מתיאס מילר
Matthias Müller
מילר (2015)
מילר (2015)
לידה 9 ביוני 1953 (בן 70)
לימבך-אוברפרונה, גרמניה
מדינה גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה Munich University of Applied Sciences עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק אאודי עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקיד מנכ"ל קבוצת פולקסווגן
מנכ"ל פורשה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מתיאס מילרגרמנית: Matthias Müller, נולד ב-9 ביוני 1953) הוא איש עסקים גרמני. שימש בעבר כמנכ"ל קבוצת פולקסווגן וכמנכ"ל פורשה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מילר נולד בלימבך-אוברפרונה בגרמניה המזרחית. בשנת 1955 עברו הוריו לגרמניה המערבית והוא גדל בבוואריה. לאחר שסיים את לימודי התיכון החל בהתמחות בחברת אאודי אותה סיים בשנת 1977. בהמשך למד הנדסת מחשבים באוניברסיטת מינכן למדעים שימושיים. לאחר סיום הלימודים שב לאאודי בתפקיד ניהולי זוטר במחלקת ה-IT של החברה. בשנת 1993 הצטרף למחלקת התכנון של החברה, ושימש כמנהל מוצר לדגם אאודי A3. שנתיים לאחר מכן מונה למנהל הייצור של החברה.

לאחר שמרטין וינטרקורן קיבל לידיו את ניהול אאודי בשנת 2002, מונה מילר לרכז קווי הייצור של דגמי אאודי ולמבורגיני. ב-2007 מונה וינטרקורן למנכ"ל קבוצת פולקסווגן, ומינה את מילר לנציג כללי בהנהלה, ובהמשך הפך אותו למנהל אסטרטגיית המוצר של כל מותגי החברה.

בשנת 2010 מונה למנכ"ל פורשה[1]. בשנת 2014 מונה למנהל מערכות מידע של חברת פורשה החזקות. פרשת דיזלגייט הובילה להתפטרותו של וינטרקורן מניהול קבוצת פולקסווגן בספטמבר 2015. יומיים לאחר מכן מונה מילר למחליפו בתפקיד[2][3]. באפריל 2018 מונה הרברט דיס למנכ"ל קבוצת פולקסווגן במקומו של מילר, שהודיע על פרישה מיידית מכל תפקידיו[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מתיאס מילר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]